Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Alicia2u schreef:Neem eens een kijkje op onze website http://www.equilibritas.nl. Wij werken met de scheefheden van ruiters op het paard door middel van Oefentherapie Cesar (houdingstherapie). De resultaten zijn erg goed. Op de website vind je meer informatie en ervaringen van mensen.
Overigens vind ik je houding op de foto niet heel verkeerd. Ik denk dat je zadel een heel vertekend beeld geeft. Toch kun je pas echt een oordeel geven als je iemand echt hebt zien rijden.
Simmie schreef:Ik denk ook dat je je beugels veel te kort hebt voor een dressuurzadel. Zo word je in een hele verkeerde houding gedwongen. Probeer gaatje voor gaatje met langere beugels (uiteindelijk minstens 4 gaten langer) te rijden en kijk wat dat kan helpen aan je houding. En idd het langszij naar beneden kijken zorgt er voor dat je scheef gaat zitten. Voor je kijken dus! Niet zien hoe je paard loopt, maar voelen!
Citaat:Volgens mijn instructeur loopt mijn paard altijd perfect
listiglistje schreef:Citaat:Volgens mijn instructeur loopt mijn paard altijd perfect
Meen je dit echt?????
Met zo'n instructeur zou ik direct stoppen en gaan voor iemand waar je echt iets van leert ipv zakkenvullen en naar de mond praten![]()
Persoonlijk vind ik het belangrijker of iemand fatsoenlijk op zijn paard zit en met gevoel rijdt als hoe het paard loopt.
Als jij zelf fasoenlijk kan chauffeuren gaat het paard ook steeds beter lopen