Pride is een 5 jarige Welsh Cob merrie. Ze wordt zo'n 4 keer per week dressuurmatig gereden waarvan we 1 keer per week les hebben. Wedstrijden starten doen we niet, we rijden oefeningen uit het B en L maar zijn grotendeels bezig met de basis. Pride is nogal op de voorhand gebouwd en wil heel graag lang lopen en zich zwaar maken in mijn hand. Hier richten we dus grotendeels onze tijd op.
Een goede 3 maanden geleden kreeg ik het gevoel dat Pride en ik elkaar gingen begrijpen
Ze liep een aantal keer veel losser, duidelijk meer van achter en ik kreeg een rustige zachte aanleunig.Helaas door oa een blessure van mijn intructrice waardoor we enkele weken geen les hadden ging het een flinke dip in. Tot zo'n 3 weken geleden was het ellende, ellende en nog eens ellende
Nu, alweer zo'n 3 weken, lijkt het kwartje toch te vallen! De eerste 5 minuten zijn nog even ''ongecontroleerd'' maar daarna gaat het al snel iets beter!
Waar ik blij mee ben:
* Steeds meer actie van achter uit. Het op de voorhand vallen wordt minder.
* Zacht in mijn hand! Geregeld moet ik even flink 'doorsluiten' zoals mijn instructrice het noemt maar steeds sneller geeft ze daar op na/laat ze los en is ze (voor haar doen) heerlijk zacht in de mond.
* De galop wordt steeds meer berg op, enkele maanden geleden was dit een duikboot effect!
Waar we nog flink aan moeten werken:
* Mijn schouders naar achter en arrogant zitten!
* Wiebeltenen, aandacht is weer op iets anders gevestigd en de tenen gaan weer de vrije loop

* Voor me uit kijken
* Voor het mooie mag het neusje er nog iets meer uit in de draf, maar dit komt vanzelf zodra ze makkelijker los laat..

Even goed luisteren naar de instructies, altijd belangrijk!

Op de volte (Training: goed opletten dat haar kont niet naar binnen wil komen en dat ze niet over de schouder wegvalt)

Idem

Training: Nageven op de buitenhand, binnenhand kunnen onspannen..

Galopje. Goed omhoog, handen iets hoger houden
Training: Pride niet laten duikelen, overgangen 'vlak' en gelijk terug in een rustige draf

Ontspannen als Pride ontspant, verder wel lekker beeld

Galopje

Madam zag iets, meteen die borst/onderhals er in

Wel een fijn beeld volgensmij

Nieuw hoofdstel

Nog een galopje

Goed kijken, bij A gaan we afwenden om te wijken!

Wijken (ja de andere kant op dan de foto hiervoor
Ik lijk wel een pudding
)
Lekker lang en laag uitdraven

Vrolijke pownie "Jeej het werk zit er weer op!
"

in je vroegere topics was er altijd meer ontspanning ..