Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zeker niet in een bos. Ze horen/ruiken en zien veel meer dan wat wij kunnen, ik durf er 5 euro bij te leggen dat dit pure onzekerheid is van het paard. Hij is nog maar net onder het zadel, jij hebt hem nog niet zo lang, en dan ga je op zijn rug het bos in...... reden zat om onzeker te zijn
Is mijn 4 jarige ook, maar niks mis mee... dat mag hij, en ik weet het.
ik zou me eerst maar eens wat meer verdiepen in je paard nanova schreef:hij kijkt nergens van op. een toeterende vrachtwagen kan voorbij rijden zonder problemen. hij staat gewoon boem paf stil en als ik hem dan probeer vooruit te krijgen loopt hij alleen naar achteren en staat weer stil begint te draaien en alles.
JustaLive schreef:trusthim. Nee dat klopt, elk paard zijn eigen karakter. Maar ken jij een jong groen, en nogal onbeleerd paard ( niet geheel, maar wel redelijk ) die NIET onzeker is buiten, en geheel niet bang is. Ik bedoel , sommige zijn rustiger dan de andere, inderdaad. Maar een plaats waar hij niet kent. Zijn de meeste paarden wel onzeker of bang. Ik bedoel, laten we het reëel houden. Tuurlijk is hij niet lui! Waarom zou die? Dat is toch harstikke spannend naar buiten? Met niemand er naast?alleen met een baasje op je rug. Waarom zou die lui zijn, en dan nog. Stel nou dát hij lui is. waarom zou hij gaan stilstaan? Hij kan ook langzaam gaan lopen?
TS: Let eens op zijn houding als hij stil staat, Hangt hij met zijn hoofd, of staat hij met zijn oren gespitst?
Splash_ schreef:nanova schreef:hij kijkt nergens van op. een toeterende vrachtwagen kan voorbij rijden zonder problemen. hij staat gewoon boem paf stil en als ik hem dan probeer vooruit te krijgen loopt hij alleen naar achteren en staat weer stil begint te draaien en alles.
Dus staat hij niet rustig stil en geeft hij duidelijk aan dat hij vind dat er iets mis is, in jouw ogen misschien niet, maar in zijn beleving toch echt wel. Voelt hij zich zekerder zal hij dat minder snel hebben, maar dat vergt heel veel tijd, geduld en vertrouwen. Ik zou hem er niet voor afstraffen. Desnoods stap je af, loop je een stukje verder en klim je er daarna weer op, hij moet weten dat jij hem niet gevaar brengt in dat bos in z'n eentje, jij bent namelijk de enige waar hij op kan vertrouwen, en doet hij dat niet, die van jou staat stil maar andere gebruiken hun vluchtinstinct.
Echt, je pony is niet lui
Splash_ schreef:nanova schreef:hij kijkt nergens van op. een toeterende vrachtwagen kan voorbij rijden zonder problemen. hij staat gewoon boem paf stil en als ik hem dan probeer vooruit te krijgen loopt hij alleen naar achteren en staat weer stil begint te draaien en alles.
Dus staat hij niet rustig stil en geeft hij duidelijk aan dat hij vind dat er iets mis is, in jouw ogen misschien niet, maar in zijn beleving toch echt wel. Voelt hij zich zekerder zal hij dat minder snel hebben, maar dat vergt heel veel tijd, geduld en vertrouwen. Ik zou hem er niet voor afstraffen. Desnoods stap je af, loop je een stukje verder en klim je er daarna weer op, hij moet weten dat jij hem niet gevaar brengt in dat bos in z'n eentje, jij bent namelijk de enige waar hij op kan vertrouwen, en doet hij dat niet, die van jou staat stil maar andere gebruiken hun vluchtinstinct.
Echt, je pony is niet lui
Dan zecht die bekijk het maar. gaat stilstaan en doet niks. Zijn hoofd kijkt naar elke richting. En weer verstard hij. Dan stap ik af, stel hem gerust. Loop er over heen, en stap weer op. Niks aan de hand, vandaag kon ik er zelfs op blijven zitten.