Zivilynn (v. Negro) @ work na dipje (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Zivilynn (v. Negro) @ work na dipje (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 18:34

Hallo,

Na een tijd wagen wij ons ook weer eens aan een HAW topic.
Het gaat een beetje met ups en downs. De ene dag kunnen we elkaar wel achter het behang plakken en twijfel ik erg of het ons wel zal lukken samen en de volgende dag loopt ze heerlijk en geeft ze mij een goed gevoel.
Na onze les van afgelopen woensdag loopt ze weer veel beter, daarvoor kwam ze weer vaak omhoog, zonder reden. Tijdens de les zijn Zif & ik beide goed aan het werk gezet en we hebben veel huiswerk mee gekregen, waar we nu lekker mee aan de slag zijn.

Wat voor mij het moeilijke punt is is loslaten, dat ging vandaag erg goed, maar het moment dat Zif vastpakt, ben ik geneigd ook vast te pakken, en dan is het einde zoek :Y)
Ook heb ik nog moeite met mijn houding. Vooral in galop moet ik meer op mijn kont zitten en mijn benen lang maken en in draf moet ik nog veel oefenen op het doorzitten.
Zif loopt tijdens het losrijden erg fijn, maar als ik haar wat meer oppak komt ze er nog wel eens wat tegenin en dan is de aanleuning onrustig.
Tijdens het wijken valt ze snel erg terug in tempo.
Genoeg waar we nog mee bezig zijn dus :Y)

We rijden op dit moment L2 dressuur met 5 winstpunten. Ik hoop aan het eind van de zomer M1 startgerechtigd te zijn, dat is wel ons doel.

Wat betreft de slof, ik hoef hier geen commentaar op eigenlijk, aangezien hij er zelden echt aan staat. Het is alleen ter begrenzing, binnenkort gaan we zonder proberen!

Hier de foto's:

Eerst losrijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan wat meer oppakken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar & tips zijn welkom, maar hou het vriendelijk ;)

Groetjes Rilla

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:40

Ik vind dat je haar mooi hebt lopen hoor. De slof vind ik niet storend, als ik de foto's zie zou ik zeggen waarom heb je die eraan hangen?? Gaat toch perfect zo?! Maar ik lees dat ze eerst (nu nog?) wel eens steigerd en dan kan ik wel begrijpen dat je hem eraan hebt hangen. Vind dat je er netjes mee rijd. Ook mooi over de rug! Als je je paard zo laag en rijdt kun je alsnog je handen voor je zetten ipv op je bovenbenen, en probeer voor je uit te kijken want doordat je naar beneden kijkt zakken je schouders in waardoor je houding achteruit gaat.

Al met al een mooi plaatje!

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:45

mooi paardje

ik ga mee met het bovenstaande ook mag je wel wat meer vooruit kijken in plaats van naar je knapperd :P

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:46

Ziet er goed uit Rilla. Ze loopt lekker ontspannen, lekker laag met dr koppie. :j Super!

Alleen ook als ze lang en laag loopt; handen netjes naast elkaar boven de schoft. :D

Super!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:47

Ziet er ontspannen uit Rilla +:)+
Setje staat jullie ook super!
Probeer recht voor je te kijken, je kijkt vaak naar beneden op de foto's :j

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:48

Vindt het erg ontspannen ogen, paard loopt fijn over de rug. Slof stoort mij in deze hoedanigheid niet, heeft eigenlijk nergens inwerking dus zou de volgende keer lekker zonder proberen.

Wel kijk je erg veel naar beneden (ook niet zo gek met zo'n mooi setje op je paard :D ) probeer hierop te letten...

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:55

O o o wat een lekker paard :~

Mijn paard kwam ook terug met wijken, heb toen met een clinic de tip gekregen om met afwenden een wat hoger tempo te rijden, niet (te)veel stelling te nemen (zo maak je het moeilijker voor je paard) en voor mijn paard hielp het :).

Het lijkt alsof je je handen neigt te kantelen, probeer ze netjes rechtop te houden.

Ik vind het er écht fijn uitzien, hopelijk stopt ze snel met de geintjes van omhoog komen. Heel veel succes & plezier verder!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:10

Mooie set heb je op je paardje, niet alleen je dek en bandages maar ook je zadel en hoofdstel :)

Wat betreft tips, zolang ze wat langer lager mag lopen ziet het er harstikke netjes uit (let wel op je handen), zodra je haar wat meer oppakt is ze er net niet doorheen en ziet het er net ff niet fijn uit. Zou korte stukken rechtuit rijden, op 2 teugels. Stukjes naar voren (ook in wendingen e.d.) en weer iets terug op je zit. Vandaaruit wat pasjes opzij. Gevoel blijven houden van voren. Zolang het maar van achter blijft komen en je gevoel en een stille hand blijft houden, wordt ze vanzelf ook constanter van voren.

Mizsz_Kitty

Re: Zivilynn (v. Negro) @ work na dipje (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:36

Ziet er weer goed uit rilla!! beter dat je nu ook weer meer hoogtepuntjes heb als dieptepuntjes!

Let alleen wat op je pianohandjes en het kijken naar zif!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:36

Ziet er heel netjes uit Rilla! het plaatje klopt mooi! Vooral weer vergeleken met je clinic topic! +:)+

Af en toe heb ik het idee dat je hand wat streng is. Je doet dit vooral wanneer Zif ook wat gespannen is: bijv. het wijken. Dit gaf je zelf al aan en je bent er duidelijk mee bezig ;)

Je zit is echt al enorm verbeterd! Vooral in de draf :j
Ik zou in de galop proberen iets meer voet in de beugel te zetten. Het lijkt op een paar foto's of je echt alleen je teen erin hebt. Je kunt je hakken dat ook makkelijker uitdrukken en dieper in het zadel blijven zitten.
(zeg ik die nog nie normaal kan zitten in de galop O:) )

Heel veel succes! Maar jullie gaan zeker heel goed!!!

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:51

Heel mooi setje heb je, ook met je bruine tuig!
Ik vind het er netjes en ontspannen uitzien, vooral de losrij foto's. Bij de foto's dat je hem wat meer oppakt, zie je heel af en toe wat spanning. Probeer verder voor je uit te kijken.
Keurig slofgebruik ook :D

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:10

Ik vind het er ook netjes uitzien hoor:) vooral de losrijfoto;s dat zie ik graag zo,ik rijdt mijn paard ook zo over de rug,hij doet dit ook makkelijk zodra ik hem oppak komt hij ook meer in verzet.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:53

Zo hee; da;s weer heel wat anders als de vorige keer man!
Jammer van die ups en downs he; maar je zit op de goede weg; en da's te zien ook!
haw; hmpf; niet naar beneden kijken? :+ en bij de ene wijkfoto komt je hand een beetje vreemd opzij?
liefs,!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:00

ziet er netjes uit. probeer alleen voor je te kijken. dan is het plaatje perfect vind ik. +:)+

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 01:20

Wow ik heb je vorige topic gezien en wat een verbetering!
Je weet heel goed waar je aan moet werken. Het ziet er netjes uit. Let op je houding, je mag best wat trotser zitten met zo 1 onder je kont :)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:58

Ziet er keurig uit.

Wel zal ik als tip willen geven haal de laatste 10 minuten van het rijden de slof eraf om te kijken hoe dat gaat.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:02

Dat lijkt me ook zo... Tenzij je de foto's echt hebt uitgeselecteerd , heb je de slof niet eens nodig. Ik wou dat mijn haflinger zo bleef lopen :D

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:16

Ziet er echt heel netjes uit, wat kan die lekker lang laag en ruim lopen zeg! Slof kan er zo te zien makkelijk af, goede tip hierboven om hem de laatste 10 min af te doen en te kijken hoe dat gaat.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:58

Ziet er echt heel netjes uit!
Inderdaad je handhouding en kijken waar je heen rijd.
Voor de rest echt top *D

Mezzelune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:14

Allereerst wil ik je even complimenteren met het slofgebruik! Ik ga mee met de anderen dat je bij het lang en laag rijden je handen niet vast moet zetten op je bovenbenen. Ook lijken je voeten op een aantal foto´s nog kapstokjes. Maar het ziet er ontspannen uit allemaal, netjes!! En ik zou ook zeggen: lekker rustig aan gaan afbouwen met de slof :)

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:45

Ziet er netjes uit rilla, de tips zijn al gegeven dus veel succes verder :)
Setje staat haar super, jullie gaan echt goed!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:51

Het ziet er heel netjes uit, heel fijn beeld.
Volgens mij zit het moeten gebruiken van de slof meer tussen jouw oren dan dat je hem werkelijk nodig hebt ;)
Ik zou alleen liever zien dat je je handen niet vast zet op je bovenbenen met het laag rijden.
Gewoon lekker dragen boven de schoft, dat gaat met laag rijden ook prima.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:16

Wat kun je haar toch heerlijk laag rijden Rilla! Dat ziet er echt super fijn uit.
En potdorie, wat kan Zif galopperen. Kon Ziya dat maar :=.

HAW he? Zal dan wat commentaar toevoegen. Voor je kijken en niet naar die mooie nekpartij kijken ;).

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 13:29

Bedankt voor alle leuke reacties!

love_plaisir schreef:
O o o wat een lekker paard :~

Mijn paard kwam ook terug met wijken, heb toen met een clinic de tip gekregen om met afwenden een wat hoger tempo te rijden, niet (te)veel stelling te nemen (zo maak je het moeilijker voor je paard) en voor mijn paard hielp het :).

Het lijkt alsof je je handen neigt te kantelen, probeer ze netjes rechtop te houden.

Ik vind het er écht fijn uitzien, hopelijk stopt ze snel met de geintjes van omhoog komen. Heel veel succes & plezier verder!

Ik heb het zo geprobeerd, gaat idd veel beter, bedankt voor de tip ;)

Kadanzlover schreef:
Ziet er heel netjes uit Rilla! het plaatje klopt mooi! Vooral weer vergeleken met je clinic topic! +:)+

Af en toe heb ik het idee dat je hand wat streng is. Je doet dit vooral wanneer Zif ook wat gespannen is: bijv. het wijken. Dit gaf je zelf al aan en je bent er duidelijk mee bezig ;)

Je zit is echt al enorm verbeterd! Vooral in de draf :j
Ik zou in de galop proberen iets meer voet in de beugel te zetten. Het lijkt op een paar foto's of je echt alleen je teen erin hebt. Je kunt je hakken dat ook makkelijker uitdrukken en dieper in het zadel blijven zitten.
(zeg ik die nog nie normaal kan zitten in de galop O:) )

Heel veel succes! Maar jullie gaan zeker heel goed!!!

Ik heb zelf niet het idee dat ik heel streng ben in de hand, mijn teugels waren alleen veel te lang :+

Mezzelune schreef:
Allereerst wil ik je even complimenteren met het slofgebruik! Ik ga mee met de anderen dat je bij het lang en laag rijden je handen niet vast moet zetten op je bovenbenen. Ook lijken je voeten op een aantal foto´s nog kapstokjes. Maar het ziet er ontspannen uit allemaal, netjes!! En ik zou ook zeggen: lekker rustig aan gaan afbouwen met de slof :)

Bedankt ;)
Ik zet mijn handen niet vast, zeker in de laag rijden niet, dan had ze niet zo lekker laag gelopen :P

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:32

Silence schreef:
Ik zou alleen liever zien dat je je handen niet vast zet op je bovenbenen met het laag rijden.
Gewoon lekker dragen boven de schoft, dat gaat met laag rijden ook prima.

Dat ziet er niet zo charmant uit, maar als de amazone het paard hierop goed na laat geven dan is het in mijn ogen geen probleem. Maar het is voor de fijne inwerking beter als je 2 handen laag op dezelfde plek houdt. Maar daar heb je les voor.

Echte tips zijn moeilijk te geven via het internet, probeer wel je handen goed laag te houden, op gelijke hoogte en je ellebogen aan je lichaam!!