Intussen is mijn vorige paard helaas nog ingeslapen wat veel stress heeft opgeleverd en het rijden ging dan ook niet heel super! Zietje is supergevoelig en reageert dus ook heftig op mijn emoties.
We moesten erg aan elkaar wennen en ik ben er ook nog afgevallen met als resultaat een gescheurde hamstring waar ik nog best wel last van heb.
Sinds deze week lijkt het kwartje gevallen en de klik is er nu ook echt!
Het rillerige is er vanaf, we kunnen voortaan door heel de bak rijden zonder iedere meter te schrikken.
Vandaag dus les gehad, het ging echt super! Ze begint meer in balans te komen, ik begin meer te rijden en we werken vooral echt samen!
De punten waar we aan werken zijn:
Zelitta: Meer balans, ontspanning, niet duiken, tempo-controle, op eigen benen laten lopen, niet door mijn binnenbeen vallen.
Ikzelf: geen spanning in mijn lijf opbouwen, schouders, rug en benen los, rechtop zitten, duidelijk plan maken over wat ik ga doen (wendingen) en zelf ook duidelijk aangeven, elastisch teugelcontact, hakken naar beneden en kuiten naar buiten.
1.
Net erop, instappen.
2.
1e drafje, hier wil ik haar echt hebben, nog horizontaal zodat ze lekker los wordt en in balans komt.
3.
Fijn van achteren uit!
4.
Hier valt ze door mijn binnenbeen, zijn we dus ook mee bezig!
5.
Heel fijn plaatje, nu mijn tenen nog!
6.
7.
Weer een fijn plaatje, alleen die benen

8.
Heerlijk, dit is de bedoeling

9.
Hier lijkt ze echt best groot

10.
weer even stappen!
11.
Nu ik nog rechtop, dan komt het allemaal goed

12.
Galopje links (rechts ook gegalopeerd maar geen foto van).
13.
Lekker uitdraven

14.
Andere kant ook!
Houdt er rekening mee dat dit paard pas een maand in mijn bezit is en dat ze eigenlijk nog zo groen als gras is!