Nimblis en ik weer eens @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLaus_

Nimblis en ik weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 06:35

Na een kleine tussenstop omdat ik het heel erg druk heb gehad ben ik sinds eergister weer op nimblis (van nimmy @ bokt) aan het rijden.
Gister ging bianca mee om foto's te maken en die wil ik toch even delen.

Ik rij nim 1 soms 2 x in de week in verband met mijn orun examen.
we rijden op L2 niveau en pakken af en toe wat M1 oefeningetjes mee.

Hier het topic van zo'n 3 maandjes terug [RT-HAW] Ik en super schim Nimblis @ work

Zelf vind ik dat we al lekker vooruit gaan, maar er is nog veel te verbeteren om het top te krijgen!
Commentaar daarom dus heel erg graag, maar dan wel GOED onderbouwt zodat ik er ook daadwerkelijk wat aan heb. daarvoor plaats ik de fotos!

Dressuren

1.mag actiever van achter
Afbeelding

2.mag iets ronder/ losser in de kaak blijven, meer lengte in de hals
Afbeelding

3.pakt ie zn eigen houding, weer meer uitschuiven
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.niet uitelkaar laten vallen, ronder houden in t uitschuiven
Afbeelding

7.handen te breed, polsen knikken in en hakken uitdrukken
Afbeelding

8.uitschuiven in galop, achterhand erbij houden
Afbeelding

9.
Afbeelding

en nog even een sprongetje gemaakt, eerst uiteraard los gesprongen op een kruisje en toen rustig verhoog ;)

10. contact houden
Afbeelding

11. weer contact houden
Afbeelding

12. wordt al wat beter maar nog steeds contact houden, hij kan beter basculeren dan hij hier laat zien :)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, laten jullie even een berichtje achter :)

BiBiQ

Re: Nimblis en ik weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 06:45

Het valt me op dat je heel veel naar beneden kijkt.

M'n moeder zei altijd: "kijk waar je heen gaat/wil gaan"
Dus niet naar de grond.

Ik vind hem op zich wel netjes lopen.
En ik vind dat je je handen best hoog hebt, maar vooral ook ver uit elkaar. Heb je hier een rede voor?
Verder gaat het zeker goed zo!

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 06:50

leuke combi zijn jullie. het ziet er op zich netjes uit. probeer je hakken meer naar beneden te drukken. en idd vooruit kijken, maar ik kijk zelf ook meestal naar beneden, dus ken het probleem :P
mij viel het idd ook op dat je je handen vrij hoog hebt, maar misschien heb je daar idd een reden voor.

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:00

Leuk paard !!!
Ik vind je op sommige foto's wat verkrampt zitten(goed te zien op foto 2 en 4)Ook moet je idd proberen hem actiever te houden van achteren.
Soms loopt hij wat opgekropt en ben je daar ook wat streng met je handen.
Proberen je handen wat lager en boven de schoft te houden.
Succes jullie zijn een leuke combi!!!

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:18

leuk paard heb je onder je kont! het meeste commentaat geef je zelf al. probeer hem inderdaad lager, ronder en vooral actiever van achteren te rijden.

off-topic.. klein detail, volgens mij staat je gulp open op foto 4 kan je dat zien... :Y) _O-

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:18

Mooi paard hoor! Let wel op je handen. Als ie nageeflijk is, moeten de teugels 1 lijn met naar jou ellebogen vormen. Je mag ze dus ietsje lager houden en wat meer bij elkaar.
Van achter mag ie wat meer actiever, dan zal ie ook minder snel uit elkaar vallen.
Ik vind dat je wel erg vriendelijk rijdt zo te zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:22

Ik vind je erg grof in je hand lijken.. Hou je handen naast elkaar, je teugels op maat en hand naar voor.
Als je de achterhand erbij wil hebben zal je van voor naar achter moeten rijden, dus 'je hand in' en dus niet trekken want dan valt 'ie inderdaad uit elkaar (of krijg je 'm niet bij elkaar gereden beter gezegd).
Het is een leuk dier, probeer er iets verfijnder mee om te gaan ;)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:26

__Laura schreef:
Ik vind je erg grof in je hand lijken.. Hou je handen naast elkaar, je teugels op maat en hand naar voor.
Als je de achterhand erbij wil hebben zal je van voor naar achter moeten rijden, dus 'je hand in' en dus niet trekken want dan valt 'ie inderdaad uit elkaar (of krijg je 'm niet bij elkaar gereden beter gezegd).
Het is een leuk dier, probeer er iets verfijnder mee om te gaan ;)

Ja, precies wat ik dacht. En denk ook om de houding van je voeten.. ;)
Mooi paard hoor!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:51

Ik vind het wel erg lijken of dat je aan de teugel "hangt" en probeer je handen wat rechter op te houden!
Paardje ziet er verder goed uit!

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:22

roxiie schreef:
Ik vind het wel erg lijken of dat je aan de teugel "hangt" en probeer je handen wat rechter op te houden!
Paardje ziet er verder goed uit!

Mee eens. Je hebt je hand wel heel hoog. Teugels iets korter en handen rechterop. Voor de rest, leuk! :Y)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:31

Volgens mij ben jij gewoon te fanatiek ;-) dat zie je terug in je rijden. Maar (er is al veel over je handen gezegd maar ik doe het ook) je ziet het ook terug in je handen, en dat is jammer, volgens mij heb je veel meer in je mars dan dit, en komt dat er pas uit als je zelf rustiger wordt in je rijden. Je ziet je handen echt overal heen gaan, verschillende houdingen aannemen (dat zie je heel mooi terug op de verschillende foto's).

Wordt rustiger in je hele houding, en geef je paard de tijd om jouw hulp te verwerken en erop te reageren. Geef hulp, vraag dus, en wacht op een reactie. Misschien is jouw rijden voor jouw paard te verwarrend, in al jouw enthousiasme. Ga eens op je eigen houding letten, in plaats van zo fanatiek op de zijne. Jouw eigen goede houding, incl. je gewicht daardoor op de juiste plaats en niet -meer- storend, rust in het geheel, is voorwaarde voor dat hij goed kan gaan lopen. Anders gaat dat niet, ga je continu bijsturen en regelen, en kom je in een cirkeltje terecht.

Succes!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:32

Daar is mn knappe vent...

Ben t idd met t bovenstaande commetaar eens, je bent soms wat onrustig in je houding en dat weerspiegelt Nim... Om hem fijner op het achterbeen te krijgen moet je hem wel actief rijden, blijven schakelen, op je been naar voren (en wel meteen en niet 3 passen later) en met je zit weer terugschakelen. Zeker in een wat hogere houding pakt hij graag een eigenhouding, juist dan moet je hem er goed bijhouden en niet te afwachtend gaan rijden.

Wat betreft het springen, je laat hem teveel uit mekaar vallen, blijf eraan rijden. Het was mss handig geweest om een grondbalk neer te leggen om hem wat gesloteren te houden, hij drukt zich er nu wat teveel uit. Gaan we binnenkort samen wel weer even mee bezig, snap ook wel dat t lastig is omdat hij daarin gewoon enorm sterk en overenthousiast kan worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:41

He Laura, fijn dat je zo snel een ander paard voor de cursus hebt gevonden. Begrijp dat je deze al een tijdje rijdt. Is denk ik voor jou een wat makkelijker maatje om te rijden als Kilian.

Ik ga mee met stefje en nimmy qua commentaar. Verder vind ik dat je op de foto's ook duidelijk kunt zien dat springen je meer ligt als dressuur.

Ben je trouwens geslaagd voor je examen, of moet je een her doen (omdat ik lees dat je hem nog rijdt voor je examen?) Zo ja, succes dan met je her en hopen dat je het haalt!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 13:19

Bedankt allemaal voor de goede tips!
Dat ik mijn handen zo hoog/breed hou heb ik geloof ik niet echt een reden voor :Y).

Ik ga er volgende week hard mee aan het werk, en indd eerst even goed met mijn houding en dan gang en dan pas die van hem.. :)

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:44

Oke heb hier boven niks gelezen wat ander mans commetaar was, dus sorry als ik iets voor de 2e keer zeg!

Je hebt echt een leuk paard onder je kont, en kan zien dat er veel meer vebetering in zit, dan de vorige topic. Toch moet ik wel zeggen dat ik hem in het vorige topic veel meer ontspanning zie dan nu. Probeer hem ook los te laten op momenten dat die het goed doet! Niet constant trekken, wat je hebt nog al een stekre hand.

Neem even een voor beelt! foto acht is die lekker ontspannen wel wat te diep, maar zit je hem niet in de mond te prutsen. Als je kijkt naar foto 3 dan loopt die wat hoger op wel mooier, maar minder ontspannen, je zit hem daar erg in de mond te prutsen, waardoor je handen hoger komen (waar ik me erg aan stoor).
Probeer de ontspanning er in te houden. en als het even kan je hand los laten. dat die onspanning zich voort kan zetten.

Probeer eerst wat aan je zelf te werken, je handen lager doen .. je handen ontspannen. voor je kijken. En dan pas kan jij je paard een goeie aanleuning geven.

Veel sucses verder!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 14:34

Dankjewel :)
Ik ga er zeker op letten :D

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:44

je moet je schouders eens meer ontspannen en niet zo met je hoofd naar voren kijken, ook rijd je met piano handen: plat: haal die spanning uit je arm en schouder en nekpartij, losjes ontspannen voor je uit kijken. Verder valt je paard erg op de voorhand, geef m wat meer ruimte en dan van achteren naar voren rijden, dan ziet het er toch fijner uit

Fleur19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:45

Probeer je handen inderdaad wat lager te houden het lijkt of je hem van voor erg tegenhoud, als je hem wat meer ontspannen rijdt zal je al een heel stuk vooruit gaan denk ik. Ik vind het op de foto's ook vaak overkomen of je paard erg naar voren kukelt.
Ik probeer zelf altijd veel overgangen te rijden zodat je paard actief blijft en zn achterhand goed meepakt.
Succes! Je hebt wel echt een heel leuk paard! En ik vind trouwens de houding van je benen wel heel netjes!!

Salvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:58

Probeer niet aan de teugels te hangen he.
(dat lijkt op sommige foto's)
En niet je hakken optrekken.

Met springen moet je je handen niet op zijn nek leggen.
Voor de rest zat je erg netjes met springen!

Dorine_Tibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:18

Je hebt je handen wel heer erg hoog!
Probeer ze iets lager te houden, en op sommige foto's loopt hij echt op de voorhand, dus probeer eerst zijn achterhand er onder te zetten dan pas zijn hoofdje in laten zakken.

Wel een super mooi beestje! :+:

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:21

Leuk paard! Valt soms wat op voorhand, probeer hem meer van achteren te laten lopen, dan kunnen je handen ook lager.
Nu lijkt het alsof je zijn hoofd omhoog tilt met je handen ;)
Om het helemaal perfect te maken naar voren kijken en hakken naar beneden, maar ik vind dat het echt een leuk paard is en jullie een goede combi zijn!
Als jullie lekker doorgaan met oefenen komt het goed!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:19

Ik ga verder met het vorige commentaar, paard mag vanachter iets actiever, jij moet je meer ontspannen op je paard, handen lager en dichter bij elkaar, meer zitten op je kont, goed opletten als je op het juiste been zit (zie foto 3 ;)) en zeker niet optrekken aan de teugels. Misschien is het iets voor jullie om eens zonder zadel te rijden zodat je meer op je kont kunt gaan zitten en als je mee beweegt met je paard ga je normaal automatisch beginnen ontspannen (bij mij is dat toch zo :+ ) om te beginnen is het het beste als je een touw rond de nek hangt zodat je daar steun van krijgt als je even niet mee bent met de beweging ;) eens zonder teugels rond rijden is ook handig omdat je je dan niet kan optrekken :) wel aan de longe natuurlijk, als je paard ervan door gaat is het niet zo leuk als je zonder teugels zit :+

Vind jullie wel een leuke combinatie en het is echt een geweldig leuk paard, ik ben dol op van die brede type's :D

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:23

Wow, wat een mooi paard!
Tip: Probeer je benen lang te maken, op sommige foto's lijkt het of je wat verkrampt zit, waardoor je jezelf wat uit het zadel 'werkt'.

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 02:40

Zelfde commentaar als de rest eigenlijk,
en op je kont blijven zitten he, bij foto 3 kom je nogal ver uit het zadel (tenminste, dat vind ik :P.. of ik ben een zeikerd)

verder vind ik het er netjes uit zien!

Super mooi paard trouwes!!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 07:27

bedankt weer voor alle reacties :)

Ik ga zeer zeker werken aan de tips :D