Daijano en ik in ons apepakje@wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Daijano en ik in ons apepakje@wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:26

Graag wil ik jullie met trots laten zien dat ik toch in mijn apepakje durf ;)

Afgelopen zondag ben ik weer voor het eerst in 5 jaar officieel op wedstrijd geweest met mijn held Daijano
Daijano is een ruin met een leeftijd van 18 jaar, afstammeling van Darlington.
Dressur vind hij leuk , maar springen vinden we beiden veeeel leuker. :D

We hebben in Duitsland aardig wat wedstrijden bezocht en veel plezier gehad toen naar Nederland verhuisden toen begon de ellende
Daijano en ik zijn wegens blessure een geruime uit de running geweest en daarna durfde ik het wedstrijd terrein niet meer op.
Ik dacht dat het nooit meer zou kunnen , maar niks bleek minder waar te zijn, hij herstelde super goed en zit super in zijn vel!
En toen kwam het nieuws ;

Zaterdag avond werd mij verteld dat ik opgegeven was voor wedstrijd “verrassing” het moest er een keer van komen :P ooooo ok
nou daar gingen we dan Knikkende knietjes , maar wel met goede spanning!

We zijn in de B gestart met de behaalde scores 1 ste proef 182 en tweede *** ik ben fout gereden dus heb een hoop -2 gescoord _-:(
De winst is binnen , we gaan nog wat dressur proefjes doen en dan eindelijk weer onze passie het springen oppakken.

Commentaar over mijn houding,.. ehm yep ik ben een springer dus een kromme bannaan is er niks bij :o , mijn handen staan te vast en mijn benen liggen erg naar achter( hij is ook niet de dunste hoor) ja eigenlijk geen top zit, maar ik doe mijn best! :+

Be nice, het gaat er mij om dat ik na lange ellende eindelijk met mijn trots weer kan showen

Komt ie dan he

traantjes in mijn broek whaahhh
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik was zo trots op hem, hij heeft zich zo gedragen de tranen waren amper te houden
Afbeelding

Bedankt voor het kijken Daaag :evaw:
Afbeelding

JD_Mokkeltje

Re: Daijano en ik in ons apepakje@wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:38

Ziet er erg leuk uit !

pria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:43

ziet er goed uit!
probeer alleen je handen boven de hals te houden, en je binnenbeen de de singel!

maar leuk paard en super leuke combi!!

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:52

Wat heb je leuke laarzen zeg!!
Probeer alleen recht op te zitten ,maar dat wist je zelf ookal denk ik.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:55

Oef, wat ben jij streng met je handen zeg! Je houding omdat je spring, oké, maar ook bij het springen hoef je geen harde hand te hebben.

Wel super dat je je vertrouwen zo weer op kunt bouwen +:)+ Een geslaagde verrassing!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:58

Daar zijn mijn knapperts weer :) Het blijft toch een schoontje :+: Denk inderdaad goed aan je handen! Zeker bij die binnenteugel mag de spanning er af, durf af en toe eens te lossen. Je gaat goed meid! :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:41

Hey bedankt voor de reacties
Ja die handen :o het is een buffel en zooo sterk hij is meer van het hangen in mijn handen en nu liep hij zo mooi opgericht maar ik voelde de kilos nog wel in mijn handen , maar ik geef jullie gelijk.
Met springen krijg ik het andersom dan vergeet ik de verbinding en doe alleen maar beetje sturen, dan zeggen ze ey verbinding houden...oei oei het is wat allemaal

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:43

Ik rij zelf geen dressuur dus kan weinig tips geven, maar ligt het nu aan mij of is hij echt wel erg dik ?
Wel mooi paard trouwens

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:43

Benen, benen en nog eens benen :) Ik weet dat het een beer is, maar het lukt wel ;) I believe in you!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:44

pria schreef:
ziet er goed uit!
probeer alleen je handen boven de hals te houden, en je binnenbeen de de singel!

maar leuk paard en super leuke combi!!

Thanks, ja die benen kan ik daar niet zo goed houden het valt op de foto niet zo op (dankzij mijn extra full dekje :P ), maar hij heeft echt een buik... oh mijn god ik kan niet echt klemmen, als ik eraf stap heb ik ooo beentjes.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:46

Kirr__ schreef:
Ik rij zelf geen dressuur dus kan weinig tips geven, maar ligt het nu aan mij of is hij echt wel erg dik ?
Wel mooi paard trouwens

Nope je ziet het wel goed hij is bijna19 en een aardig buukje, voor de rest is hij gewoon normaal gebouwd , maar die hangbuik is niet weg te trainen :+

Maar hijis niet moddervet hoor... ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:47

Kirr__ schreef:
Wel mooi paard trouwens

Nou ik weet niet wat jij dik vind, maar als jij hem al dik vind is die van mij helemaal een olifant.
Naar mijn idee valt Dijano wel mee voor zover ik het zo op de foto's kan zien.

Dees leuk om jullie zo helemaal in het sjiek te zien hoor.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:50

haha nou laten we het zo zeggen hij is gek op eten en ja hangbuikje blijft er gewoon.

Ja is echt wennen ons zo te zien, ben zo blij dat ie fit is...

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:04

zo dik is die niet.
alleen je dekje,, zorgt daar heel erg voor
want je benen komen haast niet onder het dekje uit
vind het niet echt mooi lijken

maar verder wel mooi paard :) en bruin set

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 17:08

nou ik dacht ik doe extra full om het te verbloemen , we hebben het nog verkort want indd ik kom niet bij zijn lijf... volgende keer gewoon ander dekje proberen.

thanks, ook erg blij met mijn bruine setje nu nog creme eronder plaatje compleet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:27

idd op je benen letten en je hand wat meer ontspannen. Je dekje is trouwens wel heel erg lang zeg!

Verder wel erg leuk paard

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 17:29

ja en het zat ook erg irritant, dus indd volgende keer een andere.
Thanks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:31

daijano schreef:
ja en het zat ook erg irritant, dus indd volgende keer een andere.
Thanks

zou ik zeker doen :)

Voor wat voor maat paard is dat dekje uberhaupt uitgevonden :+ aangezien die van jou al niet echt klein is als ik dat zo zie..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 17:33

Nou het is een extra full en ik wou zijn buikje verbloemen , maar dat had ik beter niet kunnen doen. :7
Ben blij dat iemand wat zegt , anderen zien dat altijd vanuit een ander zicht. en ik weet weer wat ik anders kan doen,
namelijk een neiuw dekje kopen, balen zeg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:38

daijano schreef:
Ja die handen :o het is een buffel en zooo sterk hij is meer van het hangen in mijn handen en nu liep hij zo mooi opgericht maar ik voelde de kilos nog wel in mijn handen , maar ik geef jullie gelijk.
Met springen krijg ik het andersom dan vergeet ik de verbinding en doe alleen maar beetje sturen, dan zeggen ze ey verbinding houden...oei oei het is wat allemaal

Als je hem niks geeft om op te hangen of aan te trekken dan kan hij ook niet sterk worden.
Tip: Probeer eens om alleen je teugels vast te houden, voel eens bewust hoe dat voelt. Zo kan het ook voelen als je op je paard zit, probeer dat gevoel weer op te zoeken. Je moet niet de mond van je paard vasthouden, maar de teugels. (klinkt cryptisch ik weet het..)

Wel superleuk dat je weer hebt durven starten +:)+

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 17:42

Blijheid schreef:
daijano schreef:

Als je hem niks geeft om op te hangen of aan te trekken dan kan hij ook niet sterk worden.
Tip: Probeer eens om alleen je teugels vast te houden, voel eens bewust hoe dat voelt. Zo kan het ook voelen als je op je paard zit, probeer dat gevoel weer op te zoeken. Je moet niet de mond van je paard vasthouden, maar de teugels. (klinkt cryptisch ik weet het..)

Wel superleuk dat je weer hebt durven starten +:)+

ja dat is ook precies wat mijn instructrice zegt, helemaal mee eens. hij wil te graag in mijn handen hangen.
Fijn dat je de moeite neemt om mee te denken , top! :D
Ik heb de eerste proef ook best streng gereden daarna durfde ik hem weer wat te ontspannen, vond het beetje eng op gras en zonder hekjes ;) zondag dan maar wat losser in de handjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:46

als je zonder hekjes "eng" vind moet je eens gaan oefenen op een grasveld dan leert je paard om niet tegen de bakrand aan te "hangen" iets wat veel wedstrijd paarden in de B moeilijk vinden om nog een rechte lijn te lopen zonder rand. En als je bang bent dattie eruitnaait gewoon in de buurt (of weiland met omheining dan ben je je paard nooit helemaal kwijt) gaan oefenen scheelt voor mij iig enorm :Y)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:25

O ! vind jou wedstrijden set helemaal geweldig !!! Mooi int bruin ,
Erg leuk paardje heb je !!
En ben het eens met het bovenstaande ;) helpt heel erg !

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:06

Suzan thanks ja leuk eindelijk mag het ook in de dressur.
Nou indd je merkt dan dat ze geen steun hebben voelt alsof ie dronken is haha, maar ik doe nu in de bak ook 2 de hoefslag rijden, scheelt ook denk ik. Nou ervandoor gaan zal ie nooit doen hij is koele kikker en liever lui hihi,en ik kan hem gelukkig goed inschatten na 13 jaar. Ik heb altijd gesprongen op gras dat is net makkelijker:-D maar wel goede tip. thanks.
1 ding weet ik nu wel dressur of het nou B of M is valt niet te onderschatten.. dus we gaan maar oefenen oefenen...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:08

maar bedankt voor de reacties