Gisteren is mijn pony haar ijzer verloren met rijden.
Ze staat alleen voor op ijzers, dus nu heeft ze nog 1 ijzer.
Mijn vraag is, kan ik nu rijden met 1 ijzer?
Ze loopt gewoon helemaal rad, niks te zien.
De smid is al gebeld.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Breghje schreef:Eeehmm NEEEE!! Je paard staat nu niet in balans en helemaal ongelijk, ze kan een peesblessure oplopen als het een beetje tegen zit. Echt never nooit niet doen dus, ooook niet in zand, dan moet ze juist helemaal ongelijk trekken aan haar voorbenen.

Kirr__ schreef:Breghje schreef:Eeehmm NEEEE!! Je paard staat nu niet in balans en helemaal ongelijk, ze kan een peesblessure oplopen als het een beetje tegen zit. Echt never nooit niet doen dus, ooook niet in zand, dan moet ze juist helemaal ongelijk trekken aan haar voorbenen.
Ben eigenlijk wel benieuwd of dit waar is, heb het nog nooit gehoord. Mijn paard staat 4kant beslagen, maar als ze een ijzer kwijt is, rij ik nooit, want dan loopt ze helemaal niet zuiver. Maar heb al veel paarden gekend die perfect goed lopen als ze een ijzertje kwijt zijn ...
Ze geven zelf wel aan of ze er tegen kunnen of niet. Die van mij liep de eerste 2 dagen wat gevoelig, nu zijn we byna 5 dagen verder dus dan is ze het ook al wel gewend.
Ook in Aken laatst had er nog een combinatie met een ijzer minder het parcours uitgereden, was geloof ik in de barrage. Dus ja, het ligt maar net aan het paard en aan de omstandigheden. Soms heb je 't gewoon niet door of kun je niet anders.
Mellanii schreef:nou als die van mij een ijzer verliest, wat nog maar 1 keer is gebeurd in 2/3 jaar dan rij ik gewoon door.
Wel alleen in het zand kan goed, of het scheelt of ze de ijzers voor of achter verliezen scheelt wel denk ik.
Achter zal het paard er niet zo'n last van hebben, denk ik
Die van mij was wel alleen het achterijzer kwijt, heb daarna gewoon nog wedstrijd gesprongen.