Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Verder zelf gewoon rustig en zelfverzekerd blijven. Als je het al niet ziet zitten, moet je er vooral niet aan beginnen, want je paard heeft al snel in de gaten als jij nerveus oid bent.
Tamor07 schreef:Ik zou hem in ieder geval niet meenemen aan de hand. Als ie schrikt ( en het is een fries dus behoorlijk sterk denk ik) en hij gaat omhoog of er vandoor dat wil je ook liever niet. Ik zou gewoon met iemand mee gaan die een paard heeft die heel rustig is en buitenrij ervaring heeft.
en een ander paard erbij.
Arabesk schreef:Vier dagen een wandeltrektocht doen met je paard, hem de bagage laten dragen en zelf ervoor lopenen een ander paard erbij.
Onze 'baby' is nu kipmak
Mel1987 schreef:Ik zou er niet voor kiezen om je paard aan de hand mee te nemen. Je hebt dan minder te zeggen.
Arabesk schreef:Mel1987 schreef:Ik zou er niet voor kiezen om je paard aan de hand mee te nemen. Je hebt dan minder te zeggen.
Wat is dat toch voor 'n raar ingesleten vastgebakken vooroordeel. Dat is namelijk helemaal niet zo. Als je erop zit kun je veel minder uitrichten. Een paard dat niet gehoorzaam en braaf te leiden is aan de hand, ook in panieksituaties, is er trouwens ook nog niet aan toe om onder het zadel bereden te worden.