Handige ruiters/amazone's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Handige ruiters/amazone's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 20:32

Na al div. advertentie's te hebben gezet, zowel op bokt als marktplaats, en zelf doorlopend mailen naar mensen die wel ervaring hebben met jonge en gestoorde paarden, vraag ik me nu af of het aan de provicie NH ligt of dat ik te veel eisend ben.
Ik ben al een hele tijd op zoek naar ervaren ruiters.
Alles wat ik krijg zijn mensen die best netjes zitten, maar geen idee hebben van het door rijden of herscholen van een paard. D.w.z het nagevelijk rijden en over de rug rijden.
Over longeren (en dan bedoel ik ECHT longeren) nog maar niet te spreken.Ben ik nu de enige die hier last van heeft, of zijn er meer bokkers die op zoek zijn, maar de juiste persoon gewoon niet kunnen vinden?
Hierbij dan meteen een oproep voor echte paardenmensen!!! Staan nog een paar paarden te springen om werk!
Voor adres...klik site aan.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:37

Ik ben gestopt met werken in de paarden, dus ga helaas niet op je aanbod in, maar ik snap wat je bedoelt. Er liepen bij ons op stal ook een aantal rond die het nog niet merkten als ze achterstevoren op hun knol zaten...
Net alsof paarden rodeostieren zijn en je alleen hoeft te blijven zitten, maar rijden hoort er niet bij...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:41

Ik snap ook wat je bedoeld.
Zoveel aanbod maar weinig mensen die een paard écht kunnen opleiden.
Er rijden tegenwoordig zoveel jonge meiden Z met een ervaren paard(op zich goed, een leerpaard)maar veel denken daarna dat ze ook een paard kunnen scholen.Dit is echt een vak appart..

Wat zoek je zelf Aerdenhout?

GJ9

Re: Handige ruiters/amazone's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:44

Zoals jij ze beschrijft zijn er veel, dat geloof ik gelijk. Ik zou ook niet ver komen met omscholen ;)

Ik ken wel een paar meiden, die rijden hier bij een handelaar. Die zijn dus wel echt handig. Zitten op super veel verschillende paarden, lastige paarden vaak. Die hebben ze in een mum van tijd weer gehoorzaam en goed aan de hulpen.

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:44

haha ik was heel lang opzoek naar zoiets (en dan ik als ruiter). Maar bij mij zal het wel aan de provincie utrecht liggen.
''de markt'' is hier verzadigd, heel veel mensen leggen nu veel geld neer om een paard te rijden(ookal kunnen ze heel goed rijden/ paarden verzorgen). Als ik iemand uit brabant spreek zegt ie juist dat die mensen betaald zouden moeten worden...!
ik wil verhuizen :o

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:48

Vreselijk! Mijn vriendin is al twee jaar op zoek naar iemand om haar paard bij te rijden. Uiteindelijk is het nu zover dat ze hem uiteindelijk te koop gaat zetten omdat het simpelweg niet te doen is een geschikt iemand te vinden.

Paard is geen etter maar probeert wel uit en houdt van grapjes. Geef m een schop (bij wijze van spreken) en hij gaat gewoon verder met werken want dan is de lol eraf. Maar ojee als de ruiter die erop zit verstijft van angst.....dan wordt het feest! En de ruiter stapt af en vindt m "eng". Inmiddels al bij vier ruiters gebeurd.....en dat is nog los van het feit dat je wel iemand op je paard wilt hebben die het verschil weet tussen een binnen- en buitenteugel en daar ook zodanig mee om kan gaan.....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 20:53

Het enige wat ik zoek zijn mensen die in elk geval weten hoe ze een paard vw nw kunnen rijden en weten wat b.v lengte buiging is. Kunnen longeren zonder dat het paard 50 rondjes naar buiten kijkt en dus steeds over de schouder wegvalt, en zoveel overwicht hebben op een paard, dat hij een "normaal" rondje loopt i.p.v een volte 4 meter!
En let wel...ik sta er meestal zelf bij om te helpen, vind ik niet erg, maar ik wordt er zo moedeloos van, dan kan ik het net zo goed zelf doen en dat is nu juist het probleem!
Denk trouwens wel dat Sweetdreams gelijk heeft en de goede allemaal al een paard hebben om te rijden.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:56

Zo iemand moet je toch wel kunnen vinden... De meeste paardrijdende mensen die ik ken, voldoen helemaal aan jouw eisen hoor!
Maar ja, misschien hebben die allemaal al een paard ja. Dat zou kunnen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 20:58

Dan ken je een boel mensen die heel fijn kunnen rijden!
Waarschijnlijk hebben die allemaal al een eigen paard.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:00

Mensen die fijn kunnen rijden hebben geen tijd.
Werken al op een stal of hebben zelf een paar paarden.

Ik ben namelijk ook op zoek geweest, maar allemaal grote babbel in wat ze kunnen.
Maar uiteindelijk kunnen ze niet op een jong sportpaard rijden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 21:06

Ik begin zo langzamerhand inderdaad te geloven dat de "echte" paarden mensen allemaal al bezet zijn. Maar het jonge talent, waar zit dat dan?? Die meiden van 14 of 15 met gevoel voor paarden?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:07

Geen idee.

Eigen pony?

Meiden genoeg, maar geen van alle doorzetters, maar mooi weer ruiters.
Of denken dat ze alles al kunnen en zodoende niet leren.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:12

meiden die erg handig zijn en geen eigen paard hebben worden meestal snel opgemerkt en hebben vaak al een heleboel paarden om te rijden.
dit soort meiden hoeft ook nooit op zoek naar een paard want die worden zo in hun schoot geworpen.
heb je tussen je lesklantjes er niet een die er uit springt en die je verder zou op kunnen leiden voor je jonge dieren?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:14

De meiden die aan jouw eisen voldoen en die ik ken, hebben inderdaad al een eigen paard.
De meiden van 14/15 die ik ken, voldoen niet aan je eisen, al hebben ze er nog zoveel gevoel voor. Die moeten eerst nog meer leren.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:15

Moeilijk is het zeker,soms zie ik iemand van 13 met veel gevoel voor maar vaak hebben ze dan een onwijs grote bek,en willen niet leren zo lijkt.
Zelf ben ik niet de beste ruiter maar wel handig en sta altijd open voor andere ideen en optie s met mijn bijna 32 jaar leer ik nog steeds erg veel van anderen.
Zelf ben ik ook opzoek naar een ruiter die jij zoekt,ook hier is het slecht te vinden!!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:16

En ik heb het idee dat tegenwoordig het lef weg is.
1 keer opzij springen en ze zijn bang.
Ze willen brave voorgeprogrameerde paarden.
Of tref ik dan ook steeds de verkeerde?

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:16

tsja, in gewone (manege)lessen leer je nu eenmaal niet zulke dingen, het is pas als je een eigen paard of pony ter beschikking hebt dat je het kan leren denk ik...
en eens die meisjes een eigen paard hebben hebben ze zo veel tijd niet meer over natuurlijk om paarden bij te rijden...

dus ik vrees dat je op talentenjacht zult moeten gaan en iemand proberen op te leiden...
en lef, tsja das een kwestie van doorbijten natuurlijk... maar dat kan ook aangeleerd worden een beetje

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:17

@ vorame ,idd bij het minste geringste is een paard moeilijk terwijl je met een beetje doorzettingsvermogen rust en geduldt het zo weer omdraait!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:19

brendalevita schreef:
@ vorame ,idd bij het minste geringste is een paard moeilijk terwijl je met een beetje doorzettingsvermogen rust en geduldt het zo weer omdraait!

Gewoon een keer handjes ontspannen en been eraan en het paard loopt weer.
Maar het is dan benepen gezicht, handen op de handrem en benen die niets meer doen.
En dan vraag je: Ben je bang? en als antwoord: Nee hoor.

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:21

ja als je er na op zoek bent vind je ze niet, pas als je er geen meer nodig hebt kom je ze overal tegen :P,
zo heb ik het ook, ik rijd paarden door tot ze weer klaar zijn voor verkoop, van kleins af aan altijd gedaan, mijn vader is/was soort van handelaar, en kreeg altijd pony's die in de stop zitten,
maar nu hebben wij zelf nog een paar pony's lopen die wij graag in de wedstrijd zouden willen zien, maar zoek daar maar eens een ruiter voor die nog echt die mentaliteit heeft om door te zetten, de meesten denken er te makkelijk over ben ik bang voor!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:21

Precies,die spanning word dan alleen maar erger,maar goed tis lastig iemand te vinden en ik denk overal idd

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 21:24

GJ9 schreef:
De meiden die aan jouw eisen voldoen en die ik ken, hebben inderdaad al een eigen paard.
De meiden van 14/15 die ik ken, voldoen niet aan je eisen, al hebben ze er nog zoveel gevoel voor. Die moeten eerst nog meer leren.

Maar dat leren wil ik best! Alleen kom ik zo veel meiden tegen die dan op de manege de beste waren en bij mij zelfs de makkelijke paarden niet weg kunnen rijden, dat ze al na een keer of wat weg blijven omdat ze op de "manege" zo goed zijn. Ligt dus aan mijn paarden en pony's!
Ik heb ze echt gehad hoor...konden schouderbinnenwaarts, contragalop, travers enz,maar een paard door de nek rijden ( tenminste op de normale manier) lukte bij mijn paarden niet. vw nw hadden ze al helemaal nooit van gehoord.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:25

Ze zijn er wel, maar velen hebben de moed denk ik opgegeven vanwege de lage verdiensten overal ;)

Ik heb het heel erg getroffen bij de man waar ik de paarden voor rijd.
Maar vaak is het bar en boos en willen ze niets betalen voor het rijden van paarden. Vooral lastige paarden vraag ik extra voor.

Maar zoals je zelf ook wel weet bestaat het grootste gros uit mensen die denken te kunnen rijden... bwah wat heb ik daar een hekel aan..
Opscheppen over wat ze al wel niet gedaan en gereden hebben in het verleden. En dan zet je ze op het makkelijkste paard van stal.....

Maar goed, je snapt wat ik bedoel :D

pria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:27

nee idd ik snap je probleem!
en dan zijn er heel vaak nog jonge meisjes (ook wel penny`s genoemd) die dan echt denken dat ze het heeeel goed kunnen maar ondertussen!

ik zou je best willen helpen, maar ik zit tot november in belgie om te trainen daarna gaan we weer opzoek!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:35

Dan moet je er misschien toch via maneges aan komen, als je ze zelf wel het een en ander wil leren. Meiden met een goede instelling en lef moet je daar toch kunnen vinden. Die bestaan echt wel!