Norman @ Strijen M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seasons

Norman @ Strijen M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:49

Zaterdag 4 juli deed ik mee met Hippsiche Dagen Strijen. Norman en ik zijn nu M1-D met 5 winstpunten.
In de 1e proef liep alles goed. Hij was mooi voorwaarts en regelmatig. SB ging goed, daar had ik een 8 voor. :D
In de eerste proef had ik 192 punten. Zo, winstpuntje te pakken!
Ik had maar een korte 30 seconden om Norman weer ontspannen te krijgen voor de 2e proef. Dit lukte me niet zo snel. Dus, gespannen de proef ingereden! Dat ging al snel fout, scheef haltgehouden. :+
Bij SB ging die van de hoefslag af (toch netjes ervanaf gekomen met een 6) en bij gebrokenlijn 5 m contra wilde hij niet van de hoefslag af (Wel verdiende 5 gekregen). Toch allemaal mijn schuld, ik was zelf erg gespannen. Strakke handjes and stijve onderbenen. Wat een sukkel ben ik zeg.. :9
Daar had ik 185, ik ben er goed vanaf gekomen!
Ik was 2e en 7e van de 9. Vind ik toch best netjes! En ik had 12 euro prijzengeld gewonnen.. Yeah!

Norman's Krack C middendraf (not)! :+
Hij verruimt soms wel, het gaat steeds beter en beter. En ik moet op mijn handjes letten.
Afbeelding

Mooie foto vind ik zelf. Weer handen, dat is echt een puntje voor mij.
Afbeelding

Dit was volgensmij net voor een overgang. Ik zie het aan mijn houding.
Afbeelding

Afbeelding

Dit is in de 2e proef, middengalop. Ik zit zelf erg gespannen erop. Strakke handjes!
Afbeelding

Afbeelding

Klaar! :D
Afbeelding

Ik wil graag tips over het rijden als jullie die hebben!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:54

wat leuk weinig zwart in de manen!
rijtechnisch:
je piano handjes :P
verder vind ik je netjes zitten!

piezze

Re: Norman @ Strijen M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:36

rechterbeugel lijkt een stukkie langer maar kan ook gezichtsbedrog zijn. Wel een leuk beessie

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:38

op foto 3 en 4 steek je je benen een beetje uit probeer die bij je te houden verder heb je zelf ook al comentaar gegeven ziet er erg netjes uit
leuke fjord ook!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:03

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 07:41

Dankjewel!
Ik denk dat het gezichtsbedrog is. Want mijn beugels zijn toch echt gelijk. Misschien dat mijn zadel scheef lag.
Ik weet het. Foto 3 kan een foto zijn van een overgang. Dan ga ik diep zitten, dan krijg je dit effect. Foto 4, ja daar heb je wel gelijk in. Daar zit ik ook gewoon raar!

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:45

Wat bijzonder, een hele "witte" fjord! En een aparte frontriem heb je! Ik vind je eigenlijk wel netjes zitten hoor, alleen je handen inderdaad, en je mag wat meer ontspannen in je armen/schouders. Maar ik weet niet of hij erg sterk was, dan is dat natuurlijk moeilijk!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:52

Het lijkt me dat je paard op de 1nalaatste foto iets op de voorhand kukelt, maar het is heel moeilijk te zien op deze foto en kan ook komen vanuit de hoek waaruit de foto genomen is.

Verder vind ik je keurig rijden en zijn jullie een plaatje, zowel qua beeld als qua hoe je hem aan het lopen hebt. Je rijdt hem heel eerlijk. M1 waardig. Heerlijk zo'n paard zo te zien lopen i.p.v. al dat geruk en gepluk en uit balans en excessen wat je zo vaak hier ziet (met alle respect: iedereen moet het leren ;-))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:56

Ik heb jullie zien rijden. Moest even je frontriem bekijken.
Verruimen met een fjord is lastig. Wat je kan doen is hem in de hoek/korte zijde iets terug zetten en dan de diagonaal verruimen. Dan is het verschil tussen de gangen groter. Ik vind je verder netjes op je paard zitten! Het ziet er vriendelijk uit, ondanks de spanning van de wedstrijd :D

Is het echt een rodblakke? Want volgens mij zie ik wel zwart in de staart.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 09:13

Dankjewel!
@Lysander
De 1e proef was hij niet sterk, de 2e wel. Maar ik zal er op letten!
@stefje
Dat was net het begin van een volte, dan valt hij meestal op z'n voorhand. We zijn er ook mee bezig om hem dit af te leren. Hij zakt dat echt in.
Dankjewel he. :D Ik probeer hem altijd zo vriendelijk mogelijk te rijden. Zelfs als ik mijn dag niet heb.
@Amanda
Ja, het is echte Rodblakke. Dat is gewoon poep. Onderweg in de trailer poept hij in z'n staart. :+

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:21

Normieeeeeeeeeeeeeee!!

Was leuk zeg op strijen! jammer dat lou niet fijn liep..

Hij mag wat meer pit van achter hebben ,maar dat had ik al gezegt ;)

x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:16

Ziet er goed uit!
Probeer wel goed op je houding te letten bij de overgangen, het oogt nu nog wat slordig. En over je handen heb je ook al genoeg commentaar gehad, dus dat hoef ik niet te zeggen. Maar een hele leuke fjord!
zou je pb kunnen sturen met waar je die frontriem vandaan hebt :o

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:15

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 08:53

**Update**
Norman & ik hebben zojuistgisteren dikke winst gereden. :D
We hebben 205 punten & 175 (Oeps). In de de proef (175) wilde hij niet meer. Sja, je hebt van die dagen.
Nog meer reacties?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:22

Ik vind jullie een leuke combinatie :j alleen je hebt een
mooie pony onder je kont dus wel iets vrolijker kijken!

Het rijden ziet er op zich wel netjes uit, alleen zelf wat
meer ontspannen zijn dan gaat je houding er nog net
iets beter uit zien :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:35

Wat een leuke fjord zeg :D
Gefeliciteerd met je winstpunten :)

Je handen zijn idd een aandachtspunt, verder vind ik het er netjes uitzien, de middengalop foto is mooi! Lekker bergop :j

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:43

Wat een leuke combinatie zo! :)) En echt een heerlijk fjord :+:

Het lijkt wel of je in de overgangen je binnenbeen wat verder naar achteren legt? En dat daardoor je beugels ongelijk ogen. En op foto 3 zie je dat je duidelijk met je bovenlichaam wat naar binnen hangt. En het lijkt dat je je rechterschouder ietsje lager hebt hangen dan je linker. Maarja foto's blijven natuurlijk momentopnames. En natuurlijk je handen, maar dat weet je van jezelf gelukkig ook! ;)

Verder vind ik het er echt super uitzien! :) Wat kan jou fjord mooi opwaars galoperen.. :~ :')
En wat een super punten die van 205! :))

Heel veel succes nog, maar dat gaat volgens mij zeker lukken!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:55

Erg mooie Fjord. De kleur vind ik bijzonder.
Ik vind jullie een hele nette combinatie. Je geeft zelf al aan je handen: ondanks dat je wat pianohandjes hebt wel mooi op gelijke hoogte.
En probeer in galop je binnenbeen iets minder ver naar achteren te leggen. Zie op die ene foto, volgens mij in een wending of volte op de rechterhand, je binnenbeen vrij ver achter de singel.

Off-topic: Fjorden hebben toch nooit aftekeningen op het hoofd? Het geeft jouw pony wel een hele mooie uitstraling.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 21:12

Dankjewel iedereen!
Weer een paar puntjes waar ik aan moet verbeteren!
@nadita
Bij de kleur Rodblakke (Norman's kleur) mag het wel.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:23

ja hij lijkt wel te lopen maar mag net meer flitsender zijn. Maar echt een leuk beestje hoor :-)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:35

Hele leuke combinatie. Ziet er al heel goed uit. Als tip kan ik je meegeven dat je erop moet letten rechtop te blijven zitten. Daar bedoel ik mee dat je op moet passen niet in te knikken in je heup. Je doet dat een beetje zowel rechts als links. Daar ga je dan compenseren door je hoofd weer de andere kant op te houden, dus zit je een beetje in een S-bocht als je jou van voren of achteren bekijkt. Door beter rechtop te blijven zitten, help je je paard ook beter in balans te blijven en helpt het je paard beter recht te krijgen. Succes. ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:52

Moderatoropmerking:
En er zijn weer opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:53

Ziet er erg netjes uit, je hebt hem lekker aan het lopen
En wat een super mooi fjordje zech, dat kolletje is echt lief :o
Het lijkt steeds als of je linketbeugel korter is (behalve de laaste foto, daar lijkt het net anders om >;) )

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:45

je mag op sommige momenten je hand iets meer ontspannen en dan: SMILE! :D :D

LoveMagnum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:52

leuk beestje:D
idd, wat je zelf ook al zegt, je piano handjes..
en als je een overgang maakt, probeer dan niet je voeten af te steken.. hou je been er aan, dan krijg je nog mooiere overgangen;)