Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jennifer93 schreef:ik neem hem idd in ieder geval voor de zekerheid mee.
en ik gebruik hem niet om hem in de krul te trekken sterker nog hij hang altijd los. alleen ze heeft vaak de neiging om haar hoofd de lucht in te gooien en daarmee word ze ook onbestuurbaar. daarom grbuik ik hem om haar aan de teugel of in ieder geval naar beneden te houden.
oke en nu een hele domme vraag misschien...
een stiek moet voor halsverlenging worden gebruikt maar heel vaal mensen(ik niet meer) gebruiken hem om de pony aan de teugel te laten lopen.. dit kan toch niet goed zijn voor de pony of wel? wat denken jullie hierover?
vorame schreef:jennifer93 schreef:ik neem hem idd in ieder geval voor de zekerheid mee.
en ik gebruik hem niet om hem in de krul te trekken sterker nog hij hang altijd los. alleen ze heeft vaak de neiging om haar hoofd de lucht in te gooien en daarmee word ze ook onbestuurbaar. daarom grbuik ik hem om haar aan de teugel of in ieder geval naar beneden te houden.
oke en nu een hele domme vraag misschien...
een stiek moet voor halsverlenging worden gebruikt maar heel vaal mensen(ik niet meer) gebruiken hem om de pony aan de teugel te laten lopen.. dit kan toch niet goed zijn voor de pony of wel? wat denken jullie hierover?
Niets wat je aan de voorkant gebruikt helpt om aan de teugel te lopen.
Geen strenger bit,
geen elatiek,
geen thiedeman
en ook geen slof.
Aan de teugel komen is een kadeautje van het goed rijden van de ruiter.
aliealie schreef:Op zich kan een thiedemann teugel niet zo heel veel kwaad maar ik zie het nut er in jouw geval niet echt van in. Op ponykamp moeten ze bij ieder persoon een geschikte pony zoeken en zou het niet nodig moeten zijn dat de ruiters met hulpteugels moeten rijden om de pony's in bedwang te houden!
CRos95 schreef:Ik denk dat je hem gewoon mee moet nemen, als je er thuis ook mee rijdt! Je gebruikt hem zo te horen goed dus het kan ook geen kwaad en als je hem bij je hebt kan je altijd nog bedenken dat je hem niet gaat gebruiken;)![]()
en als je pony zijn hoofd anders de hele tijd in de lucht heb je groot gelijk!;)![]()
Veel plezier op ponykamp!![]()
(naar welk ponykamp ga je?)