Minion (v.Future) @ training met S&T

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 15:36

Een vriend van mij was zo aardig op een paar foto's te maken van Minion & mij.
Onderbegeleiding mocht ik even het S&T hoofdstel in doen voor een paar mooie foto's, Minion & ik starten binnenkort M2, ze is net 6 jaar geworden en heeft een hoogste van 1.78 dus ze heeft wat meer tijd nodig op te sluiten. Kost haar veel kracht en moeite, het is dan ook pas de 2de keer dat ze het S&T hoofdstel in had.

Mijnv verbeterpunten zijn:
- op mijn kont blijven zitten
- handen laag houden
- op mijn tenen letten

De foto's staan door elkaar hij had behoorlijk veel gemaakt, was zijn eerste x paarden fotograveren. Hij moest nog even oefenen met een goed moment opname.

Afbeelding
Galopje

Afbeelding

Afbeelding
Drafje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beetje enthousiats met meegaan, iets meer achterover blijven zitten haha
Maar ze vertrok ook aardig.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
handen lager.. maja me teugels hingen beetje os
Afbeelding

Afbeelding
& derna een heerlijke douche :) brave merrie

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:40

Heel mooi dier! Erg groot, maar wel mooi in verhouding. Zou beter bij mijn lengte passen dan mijn eigen paard;) Let erop dat je niet te veel achterover gaat zitten soms.

_Joycke_

Re: Minion (v.Future) @ training met S&T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 15:44

@ Weetergeen, ze is idd erg groot, ik zelf ben maar 1.60 maar heb langere benen waardoor het toch nog uitziet.
Klopt doordat ze nog aanleuning bij mij zoekt wilt mij houding soms niet zo goed meewerken

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:47

Mooie foto's !! En mooi paard(je) ;)

Op sommige fot's vind ik wel dat je erg inwerkt met je spoor en je hielen optrekt,
probeer hier in de toekomst een beetje op te letten dat het allemaal wat soepeler gaat en niet te streng oogt.

Voor de rest ziet het er goed uit !

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:54

Leuk paard.
Probeer op je bovenlichaam te letten, op meerdere foto's hang je achterover en soms ga je te ver mee naar voren.
Aan de laatste foto't te zien kunnen je beugels wel wat langer, je zit erg hoog met je knie.

Succes!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:55

Ziet er leuk uit zeg mooi beestje. Soms zit je wat in elkaar gezakt dus iets rechtere rug. Snap wel niet de meerwaarde van een S&T op foto's.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:56

Wat een supper gaaf diertje zeg ! :).

Probeer alleen zelf niet je Heupen in te trekken.
Heel veel Suc6 met die knapperd..!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 15:58

@ blue 1 foto is voor foto op canvasdoek, vond ik mooier uitzien vandaar.

En ik heb mijn beugels 1 langer gemaakt alleen vond da beetje raar zitten. Plus me instructrice gaf de tip ze op deze lengte te houden.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:26

Ohw, naja als je instructrische het zegt :P Ik zou ze 3 gaten sowieso langer doen, maarja ;)

Verder rijd ik zelf B/L dus heb niet echt commentaar, alleen idd denk aan je heupen.

Succes met dat prachtdier! :D

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:27

Je gaat soms met je lichaam mee met de beweging van het paard. Je rijdt dressuur dus das niet een goed teken! Goed daarop oefenen en jullie zijn zo door de m2 heen

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:31

Wow! voor de 2e keer stang en trens is echt echt mooi, heb verder niks op HAW aan te merken,
Inderdaad zo door de M2.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 16:33

Ja ilsee dat klopt idd, tis ook niet gemakkeleijk zo'n grote bij elkaar rijden zonder allerlei onvriendelijke hulpmiddelen, dan doe ik er maar wat langer over :) hahaa

Ja ik krijg les van Stefanie Peters, dus daar vertrouw ik wel op :)

Toch bedankt voor de tips!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:37

hoi, leuk dier hoor, ik zou ook de beugels een gat langer doen, is even wennen, maar dan moet je je been wel lang houden ( zegt het meisje wat ook nu pas een paar dagen toch die beugels een gat langer heeft gedaan). maar goed wat je instructrice zegt moet je ook wat op uit doen
je trekt ze nu regelmatig op, en het verknalt het beeld een beetje, gezien het er verder keurig uit ziet

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 16:42

Ik ga vandaag nog een poging wache met langere beugels. heb dan zo raar gevoeloos gevoel :o hahaa toch bedankt!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:40

ik ben benieuwd, vaak is het gewoon even volhouden, ik wilde mijn lesgeefmens ook niet geloven, maar zit nu veel beter in het zadel. blijf minder snel achter in beweging,

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:43

Ik heb niet echt de indruk dat je beugels te kort zijn, maar je zit wel erg gespannen denk ik... waardoor je je benen wat optrekt, zelf heb ik het daar ook vaak moeilijk mee, ik heb de 'gouden tip' nog niet gevonden, maar het helpt wel als ik er goed op let en regelmatig mijn onderbenen omlaag en naar achteren leg, en goed op let dat ik niet span in mijn bovenbenen.

Verder ziet het er wel een zeer fijne merrie uit! Veel succes ermee!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:07

Dankje wel :) ik merk wel hoe makkelijker zij uit zich zelf gaat lopen hoe makkelijker ik kan gaan zitten.
Maar ik moet er zeker opletten!! :)

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:14

Wat een fijn paard! Ziet er heerlijk los en door het lichaam uit. Ze heeft zo te zien ook een heel fijne bewerkbare galop. Mooi hoor!

Is ze traag aan je been of heb je om een andere reden de neiging om met je been te blijven plakken? Volgens mij trek je je knie daarom wat op en gaat verschil in beugellengte niets helpen. Probeer je been goed los te laten af hangen als je niet harder wilt.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:39

ziet er zekre goed uit! +:)+
maar waar jij zegt dat je handen te hoog zitten, vindt ik het eigenlijk helemaal niet. ik vindt ze juist erg netjes op die hoogte... :)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:45

ik vind haar op de eerste foto's behoorlijk rond lopen.
En op een aantal foto's lijkt het ook alsof de stang behoorlijk strakstaat. (het kunnen moment opnames zijn, maar het valt mij op) op foto 5 kantelt ze.

foto 8 en 9 vind ik wel weer mooi om te zien, opgericht zonder veel gesleur (alleen zit jij er dan een beetje beroerd bij)

Ik weet dat s &t voor de foto's was. maar ik zou je paard nog eerst een tijd gewoon op een trensje rijden. Ik ben bang dat je anders heel snel een inelkaar getrokken paard krijgt.

succes verder!

( wel een heel mooi dier btw, mag ook gezegt worden)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:00

Fijn paard hoor! Sluiten komt vanzelf wel. Op de 5de foto lijkt ze iets te kantelen (??) en wordt ze wat lang, kan het kantelen niet zo goed zien vanaf de achterkant maar dat lijkt zo. Soms komt ze wat diep, heb je dit met trens ook? Ik vind een gewoon trensje net zo mooi staan voor de foto, maar dat is mijn mening ;). Succes in het M2 in ieder geval!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:04

Ja ik vind s&t echt nog te vroeg voor dit paard en jezelf.
Hij loopt nog niet los op zichzelf, want dat zie je aan jouw houding die druk bezig is om het allemaal in goede banen te leiden.
Ik zou veel meer actie-reactie vragen, wachtmomenten inlassen met behoudt van activiteit en lossigheid.

Zelf je houding. onafhankelijke zit, benen uitdrukken.

verder wel een zeer mooie merrie met kwaliteit!! veel succes nog

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:29

Ik ben niet tegen s&t maar hier klopt het beeld nog niet.

Paard is nog maar 6, loopt nog M proeven en mist duidelijk nog basisprincipes. Het paard is nog te afhankelijk en zoekt daarbij ondersteuning by de ruiter.
Echt niets mis mee gezien het huidige niveau, leeftijd en grote van het paard.
Maar een s&t verdoezelt dan sneller problemen en daar zal je dan toch vroeg of laat voor moeten boeten in de verdere africhting.

Verder is de houding van de amazone nog geen constante en heb je bij een goede inwerking van s&t toch wel een nette rustige houding nodig, met onafhankelijke zit en gevoel.
Zeker bij de gewenning en kennismaking van een jong paard met s&t.

Ik krijg er zo jaarlijks een paar de revue gepasseerd, amper 6 jaar s&t ingesmeten zonder basis. En eens de basis het probleem vormt, krijgt het paard de schuld.

Ik wil absoluut Ts niet afbreken, maar dit is gewoon mijn mening over het s&t gebruik en ervaringen die ik meemaak. Leuke goede paarden, die enkel op de sport gefocussed afgericht worden met als doel punten te halen. En pas op de meeste van onze huidige gefokte sportpaarden lopen bijna op hun talent zo naar een Z proef.
Maar als het niet lukt, krijg je paarden die overnomen worden, frustraties van ruiters moeten ondergaan en uiteindelijk geforceerd, in de staak aan de kant geschoven worden.

Dus mijn raad, neem je tijd, werk aan een onberispelijke basis en dan komen de punten vanzelf. Veel succes nog

Jetje1985 schreef:
Ziet er fijn uit hoor!!
En sjaa ik snap niet dat mensen altijd gaan zeuren als ze op de foto's een stang & trens zien...
Ga lekker zo door!! +:)+

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:47

Wat is ze toch een ruige merrie :) Ziet er goed uit :j Volgens mij heb jij juist een hele fijne zit van jezelf en omdat het HAW is, zou ik als enige opmerking kunnen zeggen, dat je je benen iets minder zou mogen optrekken. Misschien dat het door de foto's komt, want in het 'echt' is het mij nooit opgevallen :n

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 11:57

Ik rijd haar normaal ook op een trensje, en ze heeft moeite met boven bij elkaar komen, zitten vanachter en dan wanneer ze gesloten is vooruit te komen. Het wordt steeds beter en ik doe het rustig aan met veel geduld anders heeft het toch geen zin.

Ik snap ook omdat het HAW is dat men commetaar moet geven, maja als we allemaal zo goed wisten en anky waren.

Binnenkort komt shanna foto's maken als ik les heb van Stefanie, Zal ik het verschil der opzetten ;)
En mijn houding moet beter maar is al stukke vooruit gegaan. Zal ook wel beetje moment opname zijn en verschil per paard. Want ik heb der nog ene staan die is lekker waardoor makkelijker vanzelf loopt en hiermee krijg ik 8te voor mijn houding op concour