Nieuwe aanwinst Valiant @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Basic_

Nieuwe aanwinst Valiant @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 10:11

Hallo,

Sinds woensdag heeft mijn mams een nieuwe aanwinst! Valiant S.
Het paard is van mijn moeder en ik rijd hem 1x in de week bij :D (lucky me :D)
Valiant is 7 en liep voorheen M1.
Hij is erg goed doorgetraind dus ik kon hem gisster zo oppakken, dit was overigens de tweede keer dat ik er op zat, de eerste keer thuis.

Heb hem vooral lekker lang en laag ingereden en daarna opgepakt en aan de slag gegaan met tempo wisselingen en opzij voor m'n binnenbeen.
Na het rijden hebben we nog even lekker gecrossed in hetrecreatiegebied.

Eigen commentaar:
- Benen op z'n plek houden
- Handen hoger en bij elkaar houden
- binnenhand meer ontspannen

Hier de foto's!(de links zijn ook de moeite waard!):

Inrijden:
1. instappen, voor het eerst in de buitenbak, dus nog even klein beetje spannend
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Oppakken na het inrijden:

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

http://94.100.114.25/638400001-63845000 ... _IQ-p.jpeg

http://94.100.114.44/638400001-63845000 ... _MSAR.jpeg

http://94.100.113.14/638400001-63845000 ... _7eAO.jpeg

http://94.100.116.109/638400001-6384500 ... _WoD4.jpeg

http://94.100.118.28/638400001-63845000 ... _7-LV.jpeg

Bedankt voor het kijken!

Renszke

Re: Nieuwe aanwinst Valiant @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:17

Opzich zie je dat het paard wel lekker voor elkaar is, maar ik vind persoonlijk wel dat jij je handen veel te laag en breed hebt. Op deze trek je hem eigenlijk naar beneden. Ik zou het wat mooier vinden als jij je handen wat meer draagt zodat je paard door stuwende kracht van achter naar je hand toe gaat lopen. Op deze manier zet je hem eigenlijk vast. op de laatste foto zien je handen er al stukken beter uit dan de rest!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 10:21

Klopt, het lijkt dat ik mijn handen vast zet, maar dat doe ik niet, ik reed hem dit keer zo veel mogelijk lang en laag, had hem niet helemaal opgepakt, behalve op het einde. Als ik een paard lang en laag rijd rijd ik altijd met mn handen breed, maar zet ze absoluut niet vast, het paard is makkelijk in de mond, dus waarom zou ik dan mn handen vastzetten? Daar zou hij alleen maar tegen protesteren.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:59

ik vind dat je hem erg netjes rijd hoor. Ken het paard, en weet dat hij heel erg de neiging heeft zich van voren op te proppen. Voor het aanzicht zouden je handen iets hoger mogen, maar complimenten voor hoe je hem lang laat worden van voren. Heel veel plezier nog met deze kanjer

PabloM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:11

Ziet er heel netjes uit!! Soms zie je wel een kleine kromming in je rug........ maar he, het was pas de tweede keer dat je er op zat dus dat komt helemaal goed!!
Ik heb je zien rijden toen jullie bij ons op stal kwamen kijken!! Ik moest toen zo lachen om je eerste indruk toen je 2 rondjes had gereden!!
Heel veel plezier met dit ontzettend leuke paard!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:40

@Basic_ wat een leuk paard ;) . Leuk dat ik je bokt-naam weer gevonden hebt (je had het wel tegen me gezegd vorige week, maar was het al weer vergeten :o ). Je rijdt hem netjes maar pas op dat je niet te veel voorwaarts, neerwaarts blijft rijden en toch hem ook regelmatig wat meer op het achterbeen gaat zetten. Hij kan dat super goed!

Heel veel plezier met hem en natuurlijk je moeder ook! Doe haar maar de groetjes van me :D

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:50

Leuk dier hoor!
Hier pas je ook nog makkelijk op :D

mourits_pier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:14

ziet er wel netjes uit. let alleen ook op je tenen dat die niet te veel naar buiten gaan staan. en verder heb ik geen kommentaar want dat geef je zelf al aan. maar wel een mooi paard.

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:20

Wat een leuk paard! Een heel leuk koppie ook!
Ik ben benieuwd naar foto's als jullie wat langer samen rijden :j

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:02

Leuke aanwinst.
Je ziet wel op de foto's dat je ook na het oppakken vaak de teugels in een boogje hebt waardoor je het contact kwijtraakt, probeer hem iets meer tegen je hand aan te rijden en meer bergop te laten komen!

Succes

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:06

ziet er netjes uit, vooral voor de 2de keer.
Leuke polo heb je aan ;) ik heb um ook inde kast liggen, haha

Veel succes ermee

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:16

De teugels mogen wel ietsje korter en je handen moeten bij elkaar.

XX ILsee

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 18:15

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

@Ollie1: Heey! haha. Ja ik was juist heel erg bezig met achterhand eronder maar toch neerwaarts, vandaar die tempowisselingen en hij werd er heet van! haha. Was ook meer m'n bedoeling om hem lekker los te rijden, heb hem ook niet helemaal opgepakt, alleen de laatste 5 minuutjes ( foto 5 haha).

@ Mourits_pier: Ja klopt haha, dankjewel!

@ NanceMiss: Ik zie eigenlijk niet echt mn teugels los hangen op de foto's. SOms doe ik dat wel, met mijn binnenhand omda tik daar soms nog wel iets te streng wil zijn, dat ik even mn binnenteugel los gooi om te kijken of hij wel echt aan mijn buitenteugel is. Ik heb hem expres niet bergop gereden, dit was geen M training, maar puur loswerken in zijn hele lijf, vandaar.

@ Ilseee12: Uh oke;). Teugels zouden inderdaad korter mogen omdat ik mijn handen meer naar voren moet doen, maar heb hem lang en laag gereden, dus dan zouden (naar mijn idee) de teugels niet korter hoeven. Mijn handen moeten inderdaad bij elkaar.

Bedankt allemaal voor de reacties en commentaar!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:44

Whaha geweldig :D
Nu heb je niet alleen een democraat, maar ook nog een die Valiant heet, mijn democraat heet ook Valiant :')

Ik vind het een leuk dier, pakt het rijden goed op. Verbeterpuntjes geef je zelf aan, maargoed, het is de 2e keer dat je op hem zit :D

Komt vast goed! Leuk dier, veel plezier ermee!!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:45

wat me opvalt is dat je je handen errug breed houd. Verder ziet het er erg fijn uit, en mooi paardje!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:16

Wat een geweldig mooi paard! Jullie zijn nu al een ongelooflijk leuke combi om naar te kijken!
Maar je handen... :n
Teugels mogen een stuk korter en je handen bij elkaar (GOH, dat had je zelf ook al opgemerkt :+ ), een paard kan ook vw-nw met minder lange teugels, je hoeft geen teugel te geven, maar gewoon je hand ;)
Het beeld wordt er dan al een stuk minder gespannen op! :)
Bovendien is het dan een stuk minder moeilijk om het contact kwijt te raken ;) Maar zult heus niet de enige zijn die dit af en toe vergeet! Ik ben er ook vaak genoeg schuldig aan!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:19

Het contact raak ik helemaal niet kwijt, dus dat is het probleem al niet, en hij is super licht in de hand, misschien ziet het er gespannen uit, maar dat is het zeker niet. En ik reed hem lang en laag. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:30

Basic_ schreef:
Het contact raak ik helemaal niet kwijt, dus dat is het probleem al niet, en hij is super licht in de hand, misschien ziet het er gespannen uit, maar dat is het zeker niet. En ik reed hem lang en laag. ;)

VW-NW past bij mij in dat begrip ;) Het beoogde doel is in ieder geval hetzelfde...
Ik zeg ook niet dat je het contact verliest, maar mocht dat gebeuren, is het makkelijker om het op een andere manier te houden. Mocht je paard ineens weg springen, ben jij 'm helemaal kwijt vrees ik. Je kan dan in ieder geval je vingers in je oren stoppen. ;)
Niet negatief bedoelt, ik maak zelf ook vaak genoeg zo'n fout... Maar dan is het handig om daar op gewezen te worden :)

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 09:33

Ohzo, nee ik snap je helemaal, wilde het zelf alleen ook even duidelijk maken. Iig bedankt voor je commentaar! ;)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:37

nogal zo'n heerlijk beest je hebt een goede smaak;)

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:52

Wat een leukerd! Inderdaad handjes fijn bij elkaar houden, het is geen shopper die je rijd :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:09

Toch is je handhouding juist erg fijn om het paard te begeleiden naar het voorwaarts neerwaarts. Je handen zouden alleen meer de hals mogen volgen, dus iets meer meegeven. Dan snappen ze het veel makkelijker. Als je hem dan weer meer oppakt zou ik mijn handen dan wel weer meer in de basispositie houden. Mooi peerd!!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:17

Basic_ schreef:

Lang en Laag kan je ook rijden met minder lange teugels,
ik vindt foto 10 een mindere foto om te zien, je spant je armen daar echt heel erg aan,,
je legt je handen bijna op je benen, en dat is niet de bedoeling met lang&laag.
ik ben van mening dat je makkelijk met een correcte handhouding je paard lang&laag kan rijden.
want het paard moet lang en laag, niet jij ;)

ps. totaal niet aanvallend bedoelt. ik geef alleen een ienieminie tipje :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:38

iloonaa__ schreef:
Basic_ schreef:

Lang en Laag kan je ook rijden met minder lange teugels,
ik vindt foto 10 een mindere foto om te zien, je spant je armen daar echt heel erg aan,,
je legt je handen bijna op je benen, en dat is niet de bedoeling met lang&laag.
ik ben van mening dat je makkelijk met een correcte handhouding je paard lang&laag kan rijden.
want het paard moet lang en laag, niet jij ;)

ps. totaal niet aanvallend bedoelt. ik geef alleen een ienieminie tipje :)

Maar als het paard nog niet helemaal snapt wat de bedoeling is, is het juist heel fijn om even mee te bewegen. Anders gaat een paard nooit snappen wat jij bedoelt.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:04

Ziet er goed uit hoor, commentaar over je handen is al gegeven maar ga vooral zo door!