Varnoldi (v. stravinsky)@ wedstrijd Houten Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Varnoldi (v. stravinsky)@ wedstrijd Houten Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 22:48

Vandaag hadden Nolli en ik onze 3e wedstrijd samen. Hij is nu bijna 2 maanden bij ons en we vormen echt steed meer een combinatie en kunnen nu al niet meer zonder elkaar.

Varnoldi is een 7-jargie stravinsky en heeft bij zon vorige eigenaresse al ZZlicht gelopen en wij zijn samen gelijk in het Z1 begonnen omdat ik allebij dit niveau goed aankunnen en ik deze klasse mocht starten.
Wedstrijd verliep vandaag ondanks het warme weer vrij goed, er zaten wat banketstaaf foutjes in (o.a. in galop aanspringen als we weg moeten draven) wat dus wat puntjes kostte maar verder twee nette proeven die resulteerden in een 1e en 2e plaats met 214 en 216 punten. We hebben nu na 3 wedstrijden 5 winst in het Z1.

Waar we op moeten letten:
- niet kantelen in het hoofd
- handen netjes rechtop
- geen kapstokjes
- niet te diep laten komen (vooral bij het uitstrekken)

Het is nog zeker niet perfect maar we doen ons best en we vormen nog niet zo heel lang een combinatie maar ik been zeeeeeer tevreden over hoe we het tot nu toe hebben gedaan op de wedstrijden en ook thuis. Ik heb in ieder geval HEEL ERG BLIJ met mijn kanjer en ik hoop dat onze harde werken terug te zien is in de foto's van vandaag!

Losrijden, hier had ik hem al wat opgepakt. Opzich mooi plaatje alleen kapstokjes en handen mogen nog iets rechter op
Afbeelding

Zelfde commentaar als hierboven en hakken meer uitdrukken
Afbeelding

Inzet van een wending
Afbeelding

fijn drafje. Linkerhand zit raar maar ik was net mijn teugels korter aan het nemen vandaag ook de te losse stang :P
Afbeelding

Inzet appuyeren, iets kanteling in het hoofd handen iets ongelijk
Afbeelding

Contra galop in de proef, handen mogen meer rechtop
Afbeelding

Drafje, beetje uit een vreede hoe genomen en lijkt daarom op de voorhand en te diep maar dat viel gelukkig mee :P wel mooi actief achterbeen
[img][http://94.100.116.11/636850001-636900000/636892901-636893000/636892986_5_ZHVw.jpeg/img]

netjes vierkant halt en afgroeten
Afbeelding

strekken, mooi over de benen maar knik in mijn pols en wat te lang/diep. Echt een moment waar goed te merken en ook zien was dat hij toch wat last had van de warmte. Thuis gaat de oprichting tijdens het strekken nu erg goed maar als het dan zo warm is en je er al en flinke proef op hebt zitten wordt het toch wel een beetje veel voor hem
Afbeelding

Drafje, hmm volgens mij zit mijn zadel iets scheef....
Afbeelding

Wegrijden richting uitgestrekte galop (goed voor een 7)
Afbeelding

moe, warm en tevreden!
Afbeelding

Dat waren ze!

Flowq

Re: Varnoldi (v. stravinsky)@ wedstrijd Houten Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:54

Wow!! wat een binkie
Niks op te zeggen verder, maar aangezien het RAW is:
-tenen naar binnen
-je hebt soms pianohandjes

Wat een super gaaf beestje is het zeg !

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 05:31

Wow, wat een heerlijk beestje! Ziet er heel goed en ook vriendelijk uit! Idd zoals je zelf al aangeeft je tenen niet naar buiten draaien maar dat noemde je zelf ook al!

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:01

Neeee je moet op je friezen! *D

Ziet er hartstikke lekker en ontspannen uit, en behalve je tenen zie ik verder niks. Soms doe je je benen iets te ver naar achteren (in de galop).
Ga zo door hoor!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:27

wat is het toch een mooi dier

rijden ziet er netjes uit, alleen de tenen vallen op.
(1 foto doet het niet trouwens)

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:40

Wat een ontzettend gaaf dier!
Ik zou hem op sommige momenten graaf iets meer bij elkaar zien maar volgens mij wordt daar aan gewerkt :P

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:34

Jeetje. Wat een uitstraling heeft dat paard zeg! Echt super!! commentaar had je zelf al aangegeven, en heb er niets aan toe te voegen eigenlijk! (ben ook geen Z amazone dus .. :P )

Succes ;) .

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:53

Janientje: haha ja er waren erg veel mensen die nogal moesten wennen, ik op een niet-fries haha. Ja in de galop willen ze nog wel eens na achteren kruipe grrrr maar er wordt an gewerkt!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:18

He wat leuk ik dacht al dat jij het was (had eerder een topic op bokt gezien), ik deed de prijsuitrijking :+

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:25

Afbeelding

ik heb ff voor je die ene foto goed gezet
maar ziet er allemaal netjes uit bepaalde punten geef je al zelf aan

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:05

@Abercrombie: ow haha wat grappig!
@booster: Dankje! ja ik vind het zelf ook erg belangrijk dat ikbzelf zie wat de verbeterpunten zijn n daarom maken we vaak foto's of filmen we het rijden dan kan ik het zelf ook eens goed beoordelen.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:09

Wat een verschrikkelijk mooi dier!

Probeer echt recht te blijven zitten, ik krijg de indruk dat je bijna op iedere foto scheef zit. Dat maakt het voor hem/haar ook makkelijker niet te kantelen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:39

Hoe vond je de wedstrijd bij ons?

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:48

wat een prachtig beestje!
let dus idd op je hakken uitdrukken
en soms je handen wat rechterop/recht naar elkaar houden!
verder ziet het er heel rustig & vriendelijk uit :D

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:28

@Abercrombie: ja echt een geweldige accomodatie natuurlijk! bodems waren super alleen vond ik het jammer dat er zo weinig deelnemers waren maar daar kunnen jullie natuurlijk niets aan doen!
@laurien_ : Dankje! Hij is echt een fijn paard zonder moeilijkheden en echt super fijn te rijden!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:31

Oja jij bent dat meisje van de friezen. Vind je dit toch ook wel erg mooi staan ;)

Jammer dat je handen soms wat plat liggen. En die uitgestrekte draf joh... gaaf... en met trainen komt het vanzelf op de wedstrijden ook wel goed.

Merk je trouwens veel verschil tussen je friezen of deze?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:37

snoeppig schreef:
@Abercrombie: ja echt een geweldige accomodatie natuurlijk! bodems waren super alleen vond ik het jammer dat er zo weinig deelnemers waren maar daar kunnen jullie natuurlijk niets aan doen!
@laurien_ : Dankje! Hij is echt een fijn paard zonder moeilijkheden en echt super fijn te rijden!

Normaal is het veel drukker ja :j geen idee waar het dit keer aan lag, denk het mooie (erg warme) weer dat mensen geen zin hadden om te starten..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:39

Prachtig dier onder je kont, wat maakt hij zich mooi groot :D
Het valt me op dat je beugels nogal eens ongelijk hangen. Zijn ze ongelijk of zit je ongelijk? De kantelproblemen kunnen daar namelijk best door veroorzaakt worden :)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:40

@Miss_Blimm: haha ja volgens mij was ik ook op bokt bekent als "die met die friezen" haha aar ik ben van m'n geloof afgestapt.
JA strekken kan hij wel hoor, zelfs nog wel weer dan op deze foto!
Ja ieder paard is wel verschillend maar nou is deze niet erg moeilijk in de omgang enzo maar wat ik wel merk dat hij gewoon net wat vlugger en soepeler is dan de friezen maar ik had helemaal geen problemen met de overstap. Hij zit heerlijk en ik reed er deeerste keer dat ik er op zat meteen mee weg. Hij is verder ok wel gewoon koel in zijn hoofd en niet schrikachtig en helemaal zwart dus er zitten ook overeenkomsten tussen haha

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:44

Heino schreef:
Prachtig dier onder je kont, wat maakt hij zich mooi groot :D
Het valt me op dat je beugels nogal eens ongelijk hangen. Zijn ze ongelijk of zit je ongelijk? De kantelproblemen kunnen daar namelijk best door veroorzaakt worden :)

nou het zadel zakt weg naar 1 kant omdat hij zelf een heel klein beetje scheefis. Zadelmaker is past geweest en heeft het opgevult maar helemal corrigeren lukte niet. De singel zat ook nog ietsje te los dus dat scheefzakken ging dus iets meer dan anders maar helemaal recht krijgen we het niet dus als ik dan een poosjean het rijden ben ligt mijn zadel wat scheef. Egr irritant...
Zelf zit ik eigenlijk altijd wel recht ook op mijn andere paarden maar soms als het zadel er scheef ligt zak ik wel eens een beetje mee en vooral in een proef heb ik er da even geen erg ik het even allemaal weer recht te zetten haha

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:56

Besteed je dressuurmatig ook aandacht aan rechtrichten of niet? Dat is idd heel rot ja, dat je zelf langzaam mee scheef gaat zitten, vooral omdat je het vaak niet door hebt en jezelf dus niet kan corrigeren :)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 20:41

@Heino: ja absoluut! dat is toch 1 vande basis dingen die erg belangrijk is! Die scheefheid is ook maar minimaal maar net genoeg om mijn zadel iets uit balans te brengen hah maar met de training heb ik er 9 van de 10 keer wel erg in en kan ik het corrigeren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:31

Zeker! Maar omdat je het alleen over corrigeren met behulp van de zadelmaker had, vroeg ik me 't af ;)
Ik heb er nog steeds grote moeite mee om het zelf te voelen, maar mn instructeur wijst me er ook vrijwel nooit op dus is lastig er feeling voor te krijgen :)

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:51

Wauw wat een prachtig paard!!!
Vind dat je hem erg mooi rijdt..
Denk soms om je handen meer kan ik niet bedenken!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:55

snoeppig schreef:
@Heino: ja absoluut! dat is toch 1 vande basis dingen die erg belangrijk is! Die scheefheid is ook maar minimaal maar net genoeg om mijn zadel iets uit balans te brengen hah maar met de training heb ik er 9 van de 10 keer wel erg in en kan ik het corrigeren.

Dan toch ff kijken of je daar nog iets aan kan doen? Je spullen moeten wel in orde zijn natuurlijk. Zou zeer zonde zijn als je door zoiets scheef schuift en daardoor ook je paard beinvloed.

Het blijft toch echt een plaatje, je knollie :D alleen hij staat nog niet in je profiel, of kijk ik er overheen?