Happy (brp) @ work 'dressuur'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happyfever

Happy (brp) @ work 'dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 16:27

Hey,

Heb nog een paar rijfoto's om jullie lekker te spammen :D

Naam:Happy (Juan van het zarrenhof :+ )
V.Voltaire
Leeftijd: Net 4 geworden
Klasse: Heeft ie niet; heeft nog maar 20x ohz gereden met een tussenpauze van 7-8 maanden door mijn knie.
We doen alles rustig op het gemakje, meestal rijden we maar een halfuurtje, maximum een uurtje en dat maximaal 2-3x per week. Verwacht dus geen foto's met piaffe's,apuyementen, en weet ik veel allemaal ;)
Happy mag iets nageeflijker, en ik iets minder gespannen.
Commentaar is welkom, maar hou het netjes.

1.Kleine volte denk ik weet het niet goed
Afbeelding
2.Happy halthouden
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.Halthouden & belonen
Afbeelding
7.weet niet wat ik hier aan het uitspoken was :P men handen zijn precies wel streng hier
Afbeelding
8.Wooops :') ;D ben blijven zitten :+
Afbeelding
9.Draf
Afbeelding
10. Galopje (ik hang teveel naar voor :Y) )
Afbeelding
11.Fris ventje ;)
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.Kleine volte
Afbeelding
14.Effe schudden :D
Afbeelding
15.En de laatste
Afbeelding

-Commentaar is welkom, maar hou het netjes.

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:28

20x ohz en dan springen vind ik wel vroeg.. Waarom heb je er al een hulpteugel aanhangen? Een jong paard moet leren om op eigen benen te lopen. En verder: ziet er goed uit maar probeer je niet teveel op de voorkant te richten.

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:30

Voor zo'n jonge pony loopt Happy al heel goed. Er zitten al mooie nageeflijke stukjes tussen. Probeer je armen iets meer bij je lichaam te houden en je handen naast elkaar. Soms val je een beetje voorover. Ik vind wel dat je je hakken goed uitdrukt.
Nog veel succes. :D

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:32

_Amyyy schreef:
20x ohz en dan springen vind ik wel vroeg.. Waarom heb je er al een hulpteugel aanhangen? Een jong paard moet leren om op eigen benen te lopen. En verder: ziet er goed uit maar probeer je niet teveel op de voorkant te richten.

Volgens mij heeft ze er geen hulp teugel aan hangen maar een borstuig. Er zijn ook geen foto's waar ze springt, misschien heeft ze dat wel gedaan maar dat weet ik niet, maar het kan ook zijn dat die hindernissen gewoon in de bak stonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:33

Mikala13 schreef:
_Amyyy schreef:

Volgens mij heeft ze er geen hulp teugel aan hangen maar een borstuig. Er zijn ook geen foto's waar ze springt, misschien heeft ze dat wel gedaan maar dat weet ik niet, maar het kan ook zijn dat die hindernissen gewoon in de bak stonden.

Sorry! foutje van mij, keek niet goed. :D excuses ;)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:36

Je pony is 4 en 20x pas gereden en jij gaat springen? := Doe je goed :') Let wel op je handen idd, je bent af en toe erg streng. Mooi je benen aan je pony sluiten, af en toe zie ik flubber benen :+ Verder heb je ook ongelijke beugels. En wat Mikala13 zei, let erop dat je niet voorover gaat zitten ;)
@Amyyy, alleen borsttuig hoor ;)

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 16:36

@Amyy: - Is idd een borstuig ;)
-Heb 1 sprongetje 2x gedaan, ter afwisseling, denk niet dat dit zo'n kwaad kan ;)

- En ik richt mij niet op de voorkant, ik doe helemaal niks met men teugels om hem nageeflijk te krijgen, ik zei alleen
dat hij nageeflijker mag.
Bedankt voor je reactie :)

@Mikala13: Oké bedankt zal er op letten :)

Olikea

Re: Happy (brp) @ work 'dressuur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:40

Ik vind het een leuk beestje, maar je zadel is echt te lang.
Misschien toch een inchje kleiner zoeken.. daar pas je volgens mij prima in..

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:11

Ziet er leuk uit, hou je handen wel netjes naast elkaar op zijn plek, want nu gaan ze alle kanten op.
Wel is je zadel véél te groot voor de pony, hier moet je echt niet meer mee rijden en opzoek gaan naar een ander.
Hij ligt namelijk buiten de ribben, op het stuk waar hij jou niet meer kan en mag dragen want dat is schadelijk. Daar liggen namelijk al zijn ingewanden. Ik heb dit van een zadelpasser van Divoza gehoord!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:14

Ik vind het zadel echt aan de lange kant, van voor ligt hij op de schouder, van achter ligt hij op de lendenen, dat is erg naar voor je paard, en zo krijgt hij snel rugproblemen. Even een zadelpasser bellen en een nieuw zadel laten aanmeten.

Verder lijkt het me wel een leuke pony. Hij loopt er best braaf bij.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:46

Het zadel lijkt wat te groot voor de pony.
Probeer jezelf lang te maken en naar voren te kijken.
Ook je benen lang maken en op hun plek houden.
Je tenen wijzen op sommige fotos naar buiten.
Commentaar op je handen is al gegeven :)

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 22:25

Men zadel wordt zo snel mogelijk terug nagekeken, is nogtans maar net nieuw ;) maar blijkbaar toch nog te groot, zal morgen meteen de zadelmaker opbellen.

Van dat springen, dat 1ne maaltje zal hem heus niet kapotgemaakt hebben hoor ofzo. Ik had zo de indruk dat hij er wat ''verveeld'' bij liep, en hij keek al heel de tijd zo naar de sprongetjes in de piste, dat hem er toch maar eens heb laten overspringen, en hij vond het énorm plezant, heeft nl. springbloed in zich. Ik ben er mss maximaal 3x over geweest. Grondbalkje, nja, voor die 2x a 3x dat we erover geweest zijn, zonder dat het echt de bedoeling was van te gaan springen, hebben we er geen gelegd, was dat groot paard die ging springen ;)

Zal erop letten op men handen e.d.

groetjes

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:29

Wat een schattig ponytje is dit :) Voor zo kort onder het zadel vind ik het er super uitzien! Je rijd netjes het neusje eruit en trekt hem niet in de krul, goedzo!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:32

Over nageeflijkheid en ontspanning: foto 15 vind ik een goed voorbeeld, foto 12 lijkt meer een 'valse knik'. Herken je je daar in? En doe je in je training dingen bij foto 12 anders dan bij foto 15? Idd. zoals anderen zeggen: niet teveel aandacht bij de voorhand bij zo'n jong paard, eerst maar eens lekker van achteren laten sjouwen, veel afwisseling in (slangen)voltes, tempowisselingen e.d., zeker als jij hem soms 'verveeld' vindt overkomen. Leuk beestje om te zien, succes ermee!

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 22:46

@EstherW: Ik rijd zoals jij het zegt, idd veel tempowisselingen,schijnovergangen, heel veel figuren,....
Nee ik reed niet anders bij foto 12 dan bij foto 15 of omgekeerd :P Ik werk eigenlijk helemaal niet aan zijn voorhand. Tenzij mss onbewust, zal er eens goed opletten, maar ik heb normaalgezien elke week les, maar lig weer uit de running gezien men knie niet meer wil doen wat ik wil doen ;) Maar zal zo rap mogelijk weer proberen les te pakken.Men handen zijn al altijd een werkpuntje geweest hoor....maar zal er terug eens goed op gaan letten. En bedankt voor je commentaar, ben er zker wat mee :)

@De rest: Dankjewel :)

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:16

Wat zijn jullie een leuke combinatie zeg! :+:
En ik vind Happy echt eeen heel leuk pony'tje! :~
Inderdaad het zadel wat groot, dat viel me op.
En iets rechter en trotsen gaan zitten en dan komt het helemaal goed! :))

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:18

nah, misschien ben ik gek........... maar ik zie niet zoveel verkeerds hoor :)

zadel zou wat korter mogen....... maar verder zie ik gewoon twee jonkies die het samen erg leuk doen :)

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:11

Ja precies Kiwiko, ik zie een hele leuke combinatie! :)

Hulpteugels? mensen kijk toch eerst goed alvorens je iets zegt. En al had ze er een martingaal omhangen, dan had ze daar misschien wel een reden voor. Niet direct zo kattig reageren zeg.. :+

Die 2 sprongetjes kunnen echt geen kwaad hoor, ik vind jullie een heel leuk stel.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:20

De foto's zien er leuk uit... qua rij-technisch heb ik niet veel commentaar, maar je zadel is te groot voor zowel jou als je pony. Over de boommaat kan ik niet oordelen, die ziet er op het eerste zicht goed uit, maar je mag gerust een kleinere inch-maat nemen (de grote van het zitgedeelte)
Het zadel is namelijk te lang voor de rug van je pony, en zelf zit je er ook in te zwemmen. Ik weet niet hoeveel inch dit zadel is, maar volgens mij mag je zeker een volledige inch kleiner nemen :)

aquina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:23

super duo :)
ziet er niet slecht uit. handen meer naast elkaar houden en mooi rechtop blijvn zitten in de galop.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:51

Wat een leuke combinatie!
Ziet er erg mooi uit. Zal je teugels iets langer laten, en gewoon heel heel laag beginnen met springen.
Eerst zorgen dat hij het leuk gaat vinden en dan pas wat omhoog gaan.

Goed belonen ook al loopt hij over een balkje op de grond!
Veel plezier met m.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:06

Wat zit iedereen toch te zeggen dat springen niet goed is na 20x onder het zadel? Jullie willen volgens mij echt niet weten hoe springpaarden/springpony's dan getraind worden... En een sprongetje op die hoogte kan toch echt geen kwaad hoor, zeker niet als het maar sporadisch gebeurd.

Ik vind het een heel tof pony'tje, en mits goede begeleiding, komt dat vast wel goed. Jonge paarden laat je best goed voorwaarts lopen, inderdaad niet te veel vooraan prullen, maar gewoon goed van achter naar voor laten lopen, en een constante aanleuning met je handen bewaren.

De beugels moeten volgens mij helemaal niet korter.

2 à 3 keer per week rijden lijkt me best goed voor een jonge pony, zelfs al ga je er wedstrijden mee rijden. Je moet allebei plezier houden in het werk!

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 18:27

Ivm. men zadel: In augustus ga ik een nieuw zadel bestellen, een inch kleiner, boommaat is prima.
Maar we gaan dinsdag op reis dus heeft nu geen zin meer een nieuw zadel te bestellen, want ze zal toch 3 weken daar hangen voor niets...

De sprongen stonden dus wel degelijk in de piste , toen we daar toekwamen, we zijn dan gewoon voor de plezier eens over gesprongen. Hij leek er me veel plezier in te hebben.

Aan de commentaar op mijn houding; zal er zeker op letten...

En dankjewel voor de superleuke reacties *D

x

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:46

happyfever schreef:
Ivm. men zadel: In augustus ga ik een nieuw zadel bestellen, een inch kleiner, boommaat is prima.
Maar we gaan dinsdag op reis dus heeft nu geen zin meer een nieuw zadel te bestellen, want ze zal toch 3 weken daar hangen voor niets...

Ik ga je aanraden om niet simpelweg een inch kleiner aan te schaffen. Het zadel is te groot, maar ik kan vanop een foto ook niet gokken hoeveel te groot ;)
Ik weet niet waar je je zadel besteld, maar als hij verschillende maten heeft liggen, ga er eens op zitten en bekijk zo welke maat voor jou nu de juiste is. Als je op het zadel zit, moet je een vlakke hand achter je kunnen leggen. De duim van je hand moet het randje van de lepel raken, je pink moet tegen je kont liggen. Bij zadels met een diepe zit mag er wat meer plaats tussen zijn.

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:55

Ik heb dit zadel ook besteld hoor, hij heeft ze niet liggen,dus kan niet anders dan bestellen,passen gaat dus ook niet ;)
Men vorig zadel was 18 inch en was eigenlijk ongeveer perfect voor mij, maar ook net te groot voor Happy. Heb toen deze besteld: 17.5 inch en deze blijkt dus even groot uit te vallen als men 18 inch. Dus zal nu een 17 inch bestellen.