Bauke@Work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinde93

Bauke@Work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 12:25

Hoi,
Gisteren is een vriendin van me mee geweest foto's maken van het rijden van mij en Bauke.
Bauke is een Friese ruin van ongeveer 8jaar. Het is niet mijn eigen paard maar een verzorgpaard. Ik rijd hier ongeveer 4 keer in de week op. We zijn nu aan het trainen voor de ARK(apeldoornse ruiter kampioenschappen). Hij heeft grotendeels alleen maar in het bos gelopen met zijn eigenaresse, en sinds een tijd ben ik met hem aan het trainen in de bak. En daarom heeft hij veel moeite met de galop.

Stap.
Afbeelding

Middendraf.
Afbeelding

Galop.
Afbeelding

Draf.
Afbeelding

Galop.
Afbeelding

Halthouden.
Afbeelding

Draf.
Afbeelding

Draf.
Afbeelding

Uitdraven zonder zadel.
Afbeelding

Haha!:P
Afbeelding

Knappe Bauke.
Afbeelding

In het bos.
Afbeelding

In de wei.
Afbeelding

Rollen!
Afbeelding

Mijn vriendje!<3
Afbeelding

Eigen commentaar: Recht voor me uit kijken, hakken meer naar beneden en op m'n kont zitten.
Commentaar is altijd welkom, zolang het maar wel aardig blijft!

Hier nog een topic, met wat foto's van Bauke en mij!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=145&t=1135894&p=49124816&hilit=bauke#p49124816
Laatst bijgewerkt door Jorinde93 op 03-07-09 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue9

Re: Bauke@Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:27

Volgens mij moet hier nog wat meer info bij voor HAW, heb je de regels gelezen?

Mag ik vragen waarom je met dat bit rijdt? Vindt hem nog al in de krul getrokken lopen.

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 12:35

Blue9 schreef:
Volgens mij moet hier nog wat meer info bij voor HAW, heb je de regels gelezen?

Mag ik vragen waarom je met dat bit rijdt? Vindt hem nog al in de krul getrokken lopen.

Oke, ik heb er al wat meer bijgezet. Ja.
Ik heb er niet zelf voor gekozen om met dit bit te gaan rijden zijn eigenaresse heeft hiervoor gekozen omdat zij voornamelijk in het bos rijd, en hij dan wel eens gaat donderen.
En hij loopt niet in de krul door dat bit. Hij loopt van zichzelf al heel makkelijk.
Laatst bijgewerkt door Jorinde93 op 03-07-09 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

tatjanalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:37

Misschien je handen rechtop houden en geen "pianohandjes". Dat hebben ze mij vroeger (jaja wel 7 jaar geleden:P ) aangeleerd.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:47

Ik zou hem van voor wat meer de ruimte geven. Veel Friezen vinden het moeilijk maar probeer zijn neus er wat meer uit te rijden. Gewoon langzaam beginnen, iets meer ruimte geven en kijken of hij daar je hand wil volgen. Als hij trager gaat lopen, opvangen met je been en goed voorwaarts houden.
Hij loopt nu wel in de krul maar ik heb niet het idee dat hij echt fijn nagevelijk is en je hand zal volgen.

Zelf kun je nog proberen om je handen rechtop te houden, en ik zie soms dat je je armen en schouders teveel verkrampt, als hij trekt, trek dan niet terug, maak een ophouding, dan weer los laat en lekker voorwaarts oplossen.

Vind het wel een erg leuk paard, en jullie zijn een leuke combinatie!

Misschien kun je met de eigenaresse overleggen, of je er eventueel een bit van jezelf bij mag gebruiken.
Vind dit bit inderdaad niet vriendelijk, en imo ben je af en toe ook iets te ruw, het bit staat continu op spanning, terwijl dat met zo'n bit behoorlijk scherp in werkt.

Edit: Over het algemeen moet je dus meer proberen om hem van achteren naar voren te rijden, lekker actief in de achterhand en hem vanuit daar te laten ontspannen, hoop dat mijn verhaal duidelijk is.

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 12:51

Babel schreef:
Ik zou hem van voor wat meer de ruimte geven. Veel Friezen vinden het moeilijk maar probeer zijn neus er wat meer uit te rijden. Gewoon langzaam beginnen, iets meer ruimte geven en kijken of hij daar je hand wil volgen. Als hij trager gaat lopen, opvangen met je been en goed voorwaarts houden.
Hij loopt nu wel in de krul maar ik heb niet het idee dat hij echt fijn nagevelijk is en je hand zal volgen.

Zelf kun je nog proberen om je handen rechtop te houden, en ik zie soms dat je je armen en schouders teveel verkrampt, als hij trekt, trek dan niet terug, maak een ophouding, dan weer los laat en lekker voorwaarts oplossen.

Vind het wel een erg leuk paard, en jullie zijn een leuke combinatie!

Bedankt, ik ga er zeker aan werken!! En van dat nagevelijkheid, hij loopt heel makkelijk nagevelijk. Behalve in de galop dan.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:53

Graag gedaan, heb mn post nog geedit en er nog wat dingen bij gezet ;)

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:54

In galop heeft hij erg de neiging uit elkaar te vallen. Veel (schijn)overgangen rijden dus om de buik (zie foto 3)- en rugspieren op peil te krijgen. Dan duikt hij ook steeds minder achter de teugel :)

Verder een mooi paard en een mooie combinatie. Veel plezier nog!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:55

heb het idee dat je veels te veel terug werkt met je handen, laat hem lekker los van voor en rijd hem lekker van achteren. Dan gaat hij zijn achterhand ook meer gebruiken, dit is nu niet echt aan de orde.
Van voren wat losser laten en lekker van achteren eraan rijden.

Over het bit, kijk eerst in de regelementen of je wel met dit bit mag starten vind het absoluut geen fijn bit om mee te dressuren.

blijf zelf meer rechtop zitten, doordat je met je handen terug werkt zit je veels te verkrampt. lekker arrogant en ontspannen erop gaan zitten.

Verder vind ik het paard wat aan de te dikke kant.
maar wel een leuke combinatie.

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 13:05

Pashon schreef:
heb het idee dat je veels te veel terug werkt met je handen, laat hem lekker los van voor en rijd hem lekker van achteren. Dan gaat hij zijn achterhand ook meer gebruiken, dit is nu niet echt aan de orde.

Over het bit, kijk eerst in de regelementen of je wel met dit bit mag starten vind het absoluut geen fijn bit om mee te dressuren.

blijf zelf meer rechtop zitten, doordat je met je handen terug werkt zit je veels te verkrampt. lekker arrogant en ontspannen erop gaan zitten.

Bedankt voor je tips! Met dit bit mag ik inderdaad niet starten. Het klopt dat ik soms te verkrampt rijd, dat heb ik al snel. Daarom ben ik ook veel aan het oefenen om dat beter te krijgen.
Hij is niet slank, maar zeker niet te dik! Het is ook niet allemaal vet wat je ziet, hij heeft behoorlijk wat spieren. Maar we zijn veel aan het trainen dus hij zal wel wat afvallen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:56

probeer hem wat langer in zn hals te krijgen
friezen hebben de nijging om snel op te krullen vandaar dat de halslengt extra belangrijk is.

als ik jou was zou ik proberen met iets kortere beugels te gaan rijden, lijkt mij makkelijk uit zitten in de galop en kan je hem (vaak) beter ondersteunen, dus helpen.

suc6 met trainen.
p.s wat ga je rijden met de ark? groen of ob?

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 13:59

hunter87 schreef:
probeer hem wat langer in zn hals te krijgen
friezen hebben de nijging om snel op te krullen vandaar dat de halslengt extra belangrijk is.

als ik jou was zou ik proberen met iets kortere beugels te gaan rijden, lijkt mij makkelijk uit zitten in de galop en kan je hem (vaak) beter ondersteunen, dus helpen.

suc6 met trainen.
p.s wat ga je rijden met de ark? groen of ob?

Bedankt voor je tips! Ik ga Ob starten.

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:17

knappe bauke ik heb je gister al wat tips gegeven ;)
hihi wel een goeie fotograaf btw

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:14

Jorinde93 schreef:
Pashon schreef:

Bedankt voor je tips! Met dit bit mag ik inderdaad niet starten. Het klopt dat ik soms te verkrampt rijd, dat heb ik al snel. Daarom ben ik ook veel aan het oefenen om dat beter te krijgen.
Hij is niet slank, maar zeker niet te dik! Het is ook niet allemaal vet wat je ziet, hij heeft behoorlijk wat spieren. Maar we zijn veel aan het trainen dus hij zal wel wat afvallen.

daar verschillen wij dan van mening in, ik vind hem echt te dik. maar dat doet er verder niet toe.

Je neusriem zit ook aardig laag, die mag wel wat gaatjes hoger.

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:30

woww wat een mooie draf! jullie zijn een leuke combi!

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 20:17

@Pashon:
Ik zal er naar kijken, maar naar mijn mening zit z'n neusriem prima!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:53

Jorinde93 schreef:
@Pashon:
Ik zal er naar kijken, maar naar mijn mening zit z'n neusriem prima!

een neusriem hoord 2 vingers onder het jukbeen te zitten. maar je moet het zelf weten.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:58

daar verschillen wij dan van mening in, ik vind hem echt te dik. maar dat doet er verder niet toe.

Je neusriem zit ook aardig laag, die mag wel wat gaatjes hoger.[/quote]

vind ik ook, hij is niet egt slank laten we zeggen en die neusriem kan inderdaad wel iets hoger.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:42

Erg leuke fries! Ook ik ben alleen van mening dat de neus er meer uit mag, de hals meer op lengte. Probeer veel voorwaarts neerwaarts te rijden en vandaaruit langzaam naar die oprichting te werken. Verder ziet het er best netjes uit :)
Wel ga ik mee met de anderen, die neusriem moet echt een behoorlijk stuk omhoog. :j Succes verder!

edit: hier kan je zien hoe hoog mijn neusriem zit :)

http://img10.imageshack.us/img10/9504/frp9855.jpg

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 23:19

Ik zal de neusriem hoger doen, bedankt voor de tip! Ik had het voor de zekerheid nog even gevraagd. Ik had het voor de rest van niemand gehoord dus ik dacht van huh? Maar ik zal 't hoger doen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:54

Wauw, mooi beest zeg :) Vind hem erg netjes lopen. Voor jou, misschien wat rechterop blijven zitten, je hangt nogal naar voren. En op je pianohandjes letten, recht op houden :P

Voorderest leuke foto's!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:00

heey

je zegt dat hij niet in de krul gereden word maar mijn mening is anders

foto 6 en 7 spreken voorzich? hier staat/loopt hij niet ontspannen maar echt in de krul

ik zou weigeren om met dit bit te rijden
zoals ik vaker zegt daarbij is het bit zo scherp als de hand van de ruiter
je bent veelste maar dan ook veelste streng metje handen voor dit bit absolut onverantwoordelijk maargoed keuze van jou en de eigenaar

verder super leuk paard maar hij is wel wat dik hoor;)
verschil tussen spieren en vet kan ik ook goed zien

groetjes

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 13:48

@xDenies: Bedankt!! Ik ga er aan werken!
@jesjj22: Oke, ik ga binnenkort vragen of ik met een normaal bit mag gaan rijden. En ik ga aan de rest van de dingen werken!
Ik heb deze week weer les, dus ik ga even vragen hoe ik het kan verbeteren. Nja ieder zijn mening, ik vind hem niet te dik.
In ieder geval bedankt voor jullie leuke en opbouwende reacties!

mourits_pier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:01

je mag je handen soms wat rechter. en hoe mooi je paar donder ook mag zijn probeer voor je uit te blijven kijken en je hakken naar beneden jouden. maar zat laatste zeg je zelf ook al. heel veel succes

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:34

Af en toe wat mee lucht geven wat je handen betreft, hij mag trouwens wel ietsje dunner :x