Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. lukt het niet in galop, werk gewoon verder op je stap en draf. in stap kan je het hen ook moeilijk maken door allerlei oefeningen te doen, doolhofjes van balken en een spin van balken. want als je blijft klooien in die galop, gaat haar zelfvertrouwen ook verdwijnen, en krijg je op lange termijn problemen. ik zou liever wachten met galop, totdat ze goed haar evenwicht heeft, en dan pas galop proberen. en ondertussen eventueel galop aan de longe doen, en haar daar haar zelfvertrouwen op geven. Urielle schreef:Paarden worden sterker van het aanspringen, dus ipv rondjes of lange stukken zou ik juist heel veel terugnemen en weer aanspringen, al voor het misgaat en je paard gaat rennen.
Als je langer wilt galopperen zou ik veel rechte lijnen nemen, ze gaan vaak rennen uit balansgebrek en de rechte lijn is gemakkelijker.

mausjeh schreef:ik ga vanavond als het wat koeler is proberen op de rechte lijnen te galloperen. Ik wil mn paard hierin niet overvragen! Het ligt voor een groot gedeelte ook bij mezelf denk ik, omdat ik het soms zó snel vind gaan! En ze snijd enorm af in de bochten. Ik zet haar dan juist op de volte om haar hierin af te remmen, maar denk na jullie adviezen dat ik haar op de rechte lijnen ga laten galloperen en dan terug neem. bedankt tot nu toe voor de adviezen. Wel apart om te lezen dat de één (net zoals mn insturctrice) vind dat ze juist km moet galloperen en de ander dat juist niet vind!! Ik ben zelf van mening dat ik mijn paard nu teveel vraag in de les door achter elkaar keihard te blijven galloperen.