Ginn (valkpony) aan het trainen in het zonnetje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jordy_

Ginn (valkpony) aan het trainen in het zonnetje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 22:49

Haaai, leuk dat je mijn topic opent. Ik zal even wat over Ginger vertellen.

Ginn is een 5 jarige ruin van 1.47 hoog. Toen ik hem kocht kende hij eigenlijk nog vrij weinig, liep nog niet goed op eigen benen etc. Ook beet hij je, hij was namelijk lekker verwend met snoepjes. :))
Nu heb ik hem bijna 4 maand, heb het echt heel rustig aan gedaan met hem. Hij kan echt enorm vervelend doen en dan blokkeert hij helemaal. Dit is de 3e keer dat ik er weer op zit, had hem even een soort van rijpauze van 4 weken gegeven omdat hij nog jong zat was.

Ik ben vanaf nu bezig om hem echt alleen op mijn benen te rijden. Probeer eigenlijk niets meer met mijn handen te doen, dit gaat eigenlijk aardig goed. In het begin loopt hij dus eigenlijk gewoon met zn hoofd in de lucht, totdat hij vanzelf toegeeft en zelf zakt op mn beendruk. De fotograafe (Srtha @ bokt) heeft geen foto's gemaakt van het losrijden.

Waar ik op moet letten:
- Rechtop zitten
- Hakken laag, en been op mn plek.
- Handen naast elkaar houden.

Nou hier komen de foto's;
(staan niet op volgorde ;) )

Afbeelding
Van hand veranderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier willen we naar toe :)

Bedankt voor het kijken! Laat je ook een berichtje achter :)?

Afbeelding

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:55

Daan! Ziet er super uit! Is het misschien niet een idee, om je beugels 1 gaatje langer te doen zodat je je benen wat minder snel optrekt?

Echt super, ga zo door! Neem de tijd.. :D

Jordy_

Re: Ginn (valkpony) aan het trainen in het zonnetje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 23:02

Bedankt allemaal!

Is wel een idee inderdaad maar vind dat ik op de ene laatste foto , daar waar mn benen wel aardig goed liggen, ze eigenlijk best wel heel lang heb voor mijn doen O:) . Maarja kan het altijd proberen :)

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:18

Nette foto's Danielle! Denk er wel aan dat je je hakken niet optrekt en dat je jezelf lang maakt. Handen mogen ook ietsje rechterop. Ziet er verder goed uit.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 07:04

Je zegt dat je probeerd zonder te veel hand te rijden. Toch valt mij op foto 3 b.v op dat je binnen hand heel streng is.
Ook op foto 5 lijkt hij erg in je hand te hangen!
Ik zie wel dat dit momenten zijn.

Op foto 4 vindt ik hem wel heel netjes ondertreden al. Mooi zijn achterhand erbij gereden.

Ik zou je trainingen gewoon doorzetten zoals je nu doet want je kan natuurlijk niet alles binnen 4 maanden verbeteren! Veel succes met je pony!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:01

Daan! Mooie foto's. Ziet er goed uit, je bent nog maar net bezig!

Zou iid je beugels 1/2 gaatjes langer doen, op foto 4 zit je echt rechtop en dan is het jammer dat je je benen niet langer liggen en je je hakken niet uittrapt. Als je je beugels langer hebt gaat dat makkelijker. Hij loopt ook echt mooi daar en foto 5 ook.
Verder zei je het zelf al wel, je rechterhand hou je steeds iets hoger. En beiden nog goed rechtop houden..

Lekker rustig aan doen en dan komt het wel goed! :D

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 08:33

Dankjulliewel!

Klopt idd wel, mn benen verstoren net weer het beeld als ik netjes zit zeg maar.

@ ponparadijs: Ik zat eigenlijk al op zo'n reactie te wachten, want doordat ik mijn rechterhand vaak hoger draag (stomme gewoonte, afleren!) lijkt het alsof ik daar strenger mee ben. Terwijl ik gister echt in een uiterst noodgeval mn hand gebruikte. Mn vriendin die zat me er zelfs om uit te lachen omdat ik hem gewoon sterren liet kijken zeg maar, en hem echt op mn beendruk rond probeerde krijgen. Maar ik kan je me reactie heel goed voorstellen, want als ik naar de foto's kijk lijkt mijn rechterhand soms inderdaad strenger ;) Maar bedankt voor je reactie!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:45

Wat issie mooooi Daan! :+:

Inderdaad, voor het beeld zou ik de beugels wat langer doen. Ginn mag wat mij betreft ook wel iets langer en lager, dit geeft af en toe een wat trekkerig beeld. Mede door je rechterhand (waar ik dus ook altijd problemen mee heb, komt er van als je rechtshandig bent).
Goed oefenen, je komt er wel :D

Rxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:10

Wat een knap paard heb je.
Het ziet er vriendelijk uit en rustig.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:12

Misschien is er een rede voor, maar waarom heb je je zweep op z'n kont rusten? :P Dat vroeg ik me even af :P
Verder een ontzettend mooi dier :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:48

Jordy_ schreef:
Dankjulliewel!

Klopt idd wel, mn benen verstoren net weer het beeld als ik netjes zit zeg maar.

@ ponparadijs: Ik zat eigenlijk al op zo'n reactie te wachten, want doordat ik mijn rechterhand vaak hoger draag (stomme gewoonte, afleren!) lijkt het alsof ik daar strenger mee ben. Terwijl ik gister echt in een uiterst noodgeval mn hand gebruikte. Mn vriendin die zat me er zelfs om uit te lachen omdat ik hem gewoon sterren liet kijken zeg maar, en hem echt op mn beendruk rond probeerde krijgen. Maar ik kan je me reactie heel goed voorstellen, want als ik naar de foto's kijk lijkt mijn rechterhand soms inderdaad strenger ;) Maar bedankt voor je reactie!

Het is ook moeilijk dit soort dingen te zeggen over enkel een paar foto's. En zo als ik al zei zijn het momenten. En zie ik ook dat je er heel erg mee bezig bent!

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:00

wauw mooi beestje
ik denk als je zo door blijft oefenen dat jullie ver komen samen!
hij heeft ook ruime bewegingen (zie je goed bij foto5&6)
let idd op je handen recht houden! maar verder ziet het er super uit *D

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 23:09

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D

liesanne17 schreef:
Misschien is er een rede voor, maar waarom heb je je zweep op z'n kont rusten? :P Dat vroeg ik me even af :P
Verder een ontzettend mooi dier :D

Ik laat hem niet echt op zn kont rusten, lijkt op die ene foto idd wel heel erg zo. Ik 'aai' hem wel steeds bij, als hij minder actief word van achter, dus misschien dat je dat bedoelt?

Heb eens opgelet met rijden, en volgens mij komt mn rechterhand dat die meer naar me toestaat of hoger staat doordat ik hem dan dus ook bij tik vanachter. Beugels zijn een gat langer, op de langere termijn zal ik daar vast baat bij hebben!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:06

Dat ziet er super netjes uit!! :)

Op je tenen af en toe na dan, die steken af en toe naar buiten. Maar wat een mooi team :)

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:57

ik vind het een fijn beeld. Ook heel verstandig van die rij pauze. Je geeft zelf al aan waar je op moet letten. Ik heb nu even geen tips, maar succes verder.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 16:11

Dank jullie wel :)

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:23

echt een super leuke pony
je moet proberen je hand waar je zweep in hebt wat rechter te houden ik zie nu een kleine knik bij je pols
verder heb ik er niks op aan te merken want de rest heb je zelf allemaal al aangeven succes met verder trainen ziet er echt leuk uit!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 17:41

Klopt helemaal, daardoor zie je ook dat verschil in mn linker/rechterkant! ;)

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:45

Ziet er goed uit hoor! Echt prachtig paardje!!

Alleen.. Ik zou, zeker met zo'n jong paardje, welke je dus inderdaad nog helemaal kunt vormen naar je eigen 'stijl', geen zweep gebruiken!!
Natuurlijk is het handig om zn achterhand actief te houden/behouden.. maar dit kan je toch ook bereiken door bijvoorbeeld veel overgangen te rijden??

Ik heb persoonlijk het idee bij zwepen, net zoals bij sporen.. als je er eenmaal mee begint, kom je er niet meer vanaf!! Dat is jammer bij zo'n jong paardje!

Maar dat is mijn mening is :)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:52

Dankjullie wel!

@ Ghani- Ik weet niet, ik vind het een handig hulpmiddel maar ik kan hem ook best zonder zweep rijden. Dat is verder geen probleem. Maar met de achterhand kun je ook best wel overgangen rijden inderdaad. Maar je kunt trouwens prima een tijdje met sporen/zweep rijden om hem net wat attenter te krijgen en dan kun je het weer afbouwen :j Is mijn ervaring hoor.

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:04

De beugels moeten 2 gaatjes langer, dat verhelpt volgens mij ook jou onrustige benen probleem...

xx Ilseee

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 18:29

Denk het ook Ilse, heb mnm beugels inmiddels al 1 gat langer en dat gaat beter. :j

Dankje SB_Beessie :o

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:32

1 gat? Nou als je't mij vraagt kan je hiermee bijna crossen :P
Ik rijd nou wel met bijna extreem lange beugels maar toch.. Ik zou deze zeker 3 a 4 gaten langer maken. Wel erg mooie pony vind ik, loopt al goed ;)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:24

Hahaha voor mijn doen zit ik hier al behoorlijk lang :P
Als k ze zoveel langer maak is het plaatje volgens mij ook niet echt mooi. :o

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:37

Je kunt het altijd proberen toch :D