Ringo is een 6jarige New Forest ruin, heb hem nu iets meer dan twee jaar. Hij heeft helaas al genoeg voor z'n kiezen gehad qua gezondheid (pb voor meer info), maar dankzij wat hulp van m'n lieve collega die aan paardenmassages doet voelt hij zich nu een stuk beter en ziet hij er weer top uit. Ook loopt hij de laatste weken erg lekker en wil ik graag gaan starten in de B. Vandaar dit topic, want ik wil graag jullie mening over hoe het eruit ziet, hoe jullie hem vinden lopen en of hij 'wedstrijdklaar' is

Ikzelf werk erg hard aan m'n armhouding (handen netjes dragen en ellebogen aan lichaam houden). Verder mogen mijn beugels volgens mij een gaatje langer, zodat ik wat meer de ruimte heb om m'n onderbenen netter onder m'n lichaam te plaatsen en m'n hakken niet zo achterlijk ver uitdruk :/ wel vind ik dat ze mooi stil liggen!
Wat info over hoe ik met hem train:
Ik longeer hem 1 a 2 twee keer per week (laatste paar keer met pessoa om z'n achterhand wat te stimuleren) en rijden doe ik zo'n 3x, afwisselend in de bak en in het duin.
Met rijden laat hij vaak moeilijk los, begin dus ook altijd met lang en laag in alle gangen en wat voltes en inbuigen, daarna pak ik hem wat meer op. Waar ik meestal aan werk zijn de lengtebuiging van hem, constantheid van de aanleuning en het actief krijgen/houden van z'n achterhand. Z'n hoofd/halshouding is nog niet waar ik hem het liefst wil hebben (een pietsie meer opgericht, maar wel met genoeg halslengte), maar hij doet ontzettend z'n best en ben al best trots op hoe het nu is

Info over de foto-dag:
De foto's zijn van afgelopen zondag (28juni) en ik weet niet of het nou aan het feit lag dat ik 'm ingevlochten had enzo, maar zodra ik erop stapte voelde ik z'n enthousiasme, en ik heb ook ongelooflijk genoten van het rijden (als is dat niet altijd af te zien aan m'n hoofd). Hij zocht meteen m'n hand op, liet het bit goed los, bleef vrij constant in de aanleuning, boog netjes in op de lange zijde en voltes, sprong meteen aan in de goede galop, enz. Ja, voor mijn gevoel liep hij erg fijn, ben benieuwd wat jullie ervan vinden, brand los!
Mijn stud

Instappen, uitnodigen om wat te zakken in z'n hals

Instappen, iets meer oppakken

Inzet volte

Indraven

Inbuigen op de lange zijde

Lekker drafje

Klein staakmomentje ^^

Volte rechtsom

Galop linksom

Galop linksom

Galop rechtsom

Galop rechtsom

Uitdraven

Nog even foto's maken in het duin, jammer dat deze onscherp is, vind hem erg mooi!

Ben benieuwd naar jullie tips/commentaar!
Groetjes, Annemarie
beugels mogen ook langer ja, dacht dat ze goed zaten, maar zag het inderdaad op de foto's! En m'n binnenhand in de galop, zal erop gaan letten, dankje.
Vind het wel een leuke combi!