Dior is een 6-jarige merrie die een jaartje verloren is door de fok. Ik heb haar nu 6 maand en ze begint nu echt goed te werken.
Eerst liep ze te diep, toen liep ze op de voorhand, daarna gooide ze zich naar de sprong... Er is altijd wel iets, maar we nemen alles stapje voor stapje aan en nu ze een goede springkracht heeft in galop, leren we haar de galopwissels aan.
Wedstrijden rij ik nu nog niet, ik heb haar ook nog niet zo lang, maar ik denk dat we er in de winter (dit is in België het officieuse seizoen) aan beginnen om helemaal klaar te zijn voor de ronde in de zomer.
Dior vertrekt donderdag, net zoals mij, een maand op vakantie op de wei (ik vertrek dus ook op vakantie, maar niet op een wei
), daarom hebben we eergisteren haar achterijzers eraf gehaald. Hierdoor sprong ze vandaag iets minder en de warmte deed daar dan nog een schepje bovenop. Mijn lerares had toen beslist dat we niet te hoog gingen gaan vandaag. Maar er zitten toch leuke foto's bij, dus wou ik ze toch even delen 
Vorige topics:
[RT-HAW] Dior voor het eerst op Bokt!
[RT-HAW] Dior (v. Orlando) @ springwork
Voor het echte werk begint, warm ik eerst op in stap en draf met haar neusje over de grond, zodat ze goed haar rugspieren kan strekken.
Eerst even balkjes lopen:

Galopje:

Inspringen op kruisje (neem ik hier niet in het midden omdat ik die op een cirkel moest springen):

Inspringen op rechte:

Even tussendoor stappen, deze foto plaats ik vooral om te vragen of mijn beenhouding goed is (en natuurlijk voor haar koppie
)
Eerste rechte van lijn met 3-4 galopsprongen tussen:

Tweede oxer van lijn:

Nog eens:

Oxer:

Nu je hier toch bent, laat maar een berichtje achter, plaats dit ook op HAW voor goede tips

)