Blue shadow op wedstrijd (M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Blue shadow op wedstrijd (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 10:33

Weer maar eens een topic,

Gisteren had ik wedstrijd en is Mariska langs geweest om foto's van mij en van Jill te maken.

Hij liep redelijk, 2 foutjes maar dat kan gebeuren. Normaal hebben we dik winst bij zulke proeven maar gisteren dus niet, we gingen met een 9e en 7e plek naar huis zonder winstpunten. Iets wat ik niet goed kon inzien maar dat gebeurt. Ik sta nu 1e reserve voor de Brabantse, dus met een beetje (veel) geluk mag ik door !

Maargoed, waar we op trainen is vooral de impuls en een snelle reactie op mijn been. Middengalop op een volte, en uitgestrekte stap op een gebroken lijn is moeilijk, maar er zit verbetering in.
We trainen thuis op M/Z niveau, en op wedstrijd zijn we M2 startgerechtigd. Het is een beetje snel gegaan want 9 mei zijn we voor het eerst M gestart. Over 2 weken stond ons debuut gepland, maar die heb ik afgezegd vanwege mijn 1e reserve plek. Wie weet.

Maargoed de foto's, ze zjin dus in eigendom van Mariska Musch ( zoetje_ ) en mogen niet gekopieerd of gebruikt worden !

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. :+:
Afbeelding

5. afgroeten :D
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

een reactie is leuk :D tips zijn altijd welkom :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:37

Zoals ik al eerder zei, goed dat je je handen nu wat hoger draagt en niet zo vast zet. Mag nog wel iets vriendelijker, maar zit zeker vooruitgang in.
Ook je benen liggen dit keer al veel netter op hun plaats :j
Nou maar hopen dat je naar de brabantse mag! :D

x_tico

Re: Blue shadow op wedstrijd (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 10:38

Bedankt! Arielle, veel mensen vinden dat altijd als ze naar mijn foto's kijken en dan in het echt is het zo van ja dat is helemaal niet _O-.. achja, :D

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:41

Vind het op deze foto's ook echt al veel beter hoor, maar je ziet dat ie nu z'n rug en hals ook veel minder vasthoud, hij loopt echt veel lekkerder zo.
Moet 'm nog steeds eens in het echt bewonderen ;) (en wizje ook!)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 10:42

mooi :D De laatste tijd zijn we ook het meest bezig met over de rug en dat boekt aardig veel vooruitgang ja :D Ik rijd 12 juli met beide onderling in Breda, dan kan je ze bewonderen haha :+

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:33

Vind het er erg netjes uitzien, mooie houding heb je!
super combi :+:

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 12:50

super bedankt iedereen :D :D, Maris maakt inderdaad geweldige foto's :))

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:45

Leuk diertje, je rijd hem ook netjes!
Probeer je been alleen wel op de singelplek te houden en je teen naar binnen. En op een paar foto's had je je had overdreven laag, dat mag dan ook wel net iets minder.

Echt moooi wit.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:49

Leuk paardje zeg!
Ziet er ook netjes uit! :j

Alleen wat me nou opviel is wat heb je allemaal onder je zadel zitten? Een bontje én een gelpad of kijk ik zou zo verkeerd? :))
Zoja wat is de reden daarvoor? :D

Hoofdstel staat trouwens super chique!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:34

Jordy_ Bedankt, ja op de meeste foto's houd ik ze ook wel daar maar niet als ik hem hulpen geef. Moet ik afleren O:).
Bedankt!

Dat is een schockabsoberende pad en een bontje :j, die pad is voor het doorzitten, hij had in het begin heel erg de neiging om vast te gaan zitten als ik ging doorzitten, dan sloot hij zich helemaal af van mijn hulpen. Met deze pad doet hij het niet, het zadel past trouwens wel gewoon goed :), en het bontje vind ik gewoon fijn :).

Bedankt :D

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:05

ik vind dat de foto's er al veel beter uitzien dan je vorige topics :) en van je punten; 't is balen maar paardrijden is en blijft een jurysport. je kunt al vermindering van punten oplopen als ze je paard gewoon niet zo mooi vinden - gebaseert op meningen dus.

ik heb alleen het idee dat je paard van tijd tot tijd wat tactverlies hebt, misschien op te lossen door er op te letten dat de achterhand er gewoon goed bij blijft. want zoals ik jullie nu zie vind ik het een prachtige combinatie die het nog wel eens leuk én ver kan gaan schoppen in de dressuursport.

ook wil je paardje volgens mij nog wel eens neiging hebben om achter de loodlijn te kruipen, terwijl het beter is als het neusje er iets uitsteekt dan wanneer hij achter de loodlijn gaat lopen en je dus de kans loopt om je contact met de paardenmond en je aanleuning te verliezen.

succes joh en ga zo door!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:11

Bedankt, ! :D
Ja klopt, en ik had nog 2 jury's die hier in de omgevind heel streng bekend staan dus.. :)
Tactverlies heeft hij niet, wel heeft hij soms te weinig achterhand gebruik, dat klopt :j!
Haha leuk dat je dat zegt :D ik hoop het ! :D
Hij vind het moeilijk om op de juiste manier rond te blijven, én over de rug én niet te diep want hij moet natuurlijk wat oprichten in het M. Soms komt hij dus iets te diep en achter de loodlijn. :j Bedankt, superleuk commentaar waar ik iets mee kan ! *D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:56

Vind het echt een super gave pony!

moest een keer tegen jou rijden toen,in heerjansdam.

Probeer hem wat losser door het lijf te rijden hetziet er zo af entoe wat strak uit ,dan geeft het een nóg fijner beeld :)

Hoeveel punten had je?

geffeliciteerd met je reserve :)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 08:31

Bedankt, ja klopt.
Hij is heel erg los door zijn lijf en totaal niet strak :n, zou niet weten hoe dat ie nog losser moet worden. Ik had 2 x in de 170, 176 ofzo. Bedankt :)

Kirstennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:03

hee,

Probeer op sommige stukjes je pony er beter doorheen te houden en je hak niet té ver uitdrukken af en toe.
Verder netjes hoor!

groetjes. x

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:25

mooie pony!
hij draagt zijn staart erg mooi :D

maar een gelpad onder het zadel in plaats van op de rug heeft geen zin hoor, net als een bontje trouwens.
als je dat bontje 'gewoon fijn vind' en het dus eigenlijk niet nodig is zou ik het er gewoon niet onder doen of past je zadel niet goed dan?
als je zadel past zonder bontje is het niet goed om het er alsnog onder te doen want dat verslechterd de pasvorm alleen maar.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:28

Het is geen gelpad ;), hij hoort ook niet op de rug maar op het dekje, het bontje heeft dus wel een werking. Nogmaals heeft hij heel veel moeite met zijn rug, door dit eronder te leggen heeft hij net iets minder druk op zijn rug. Het zadel is aangemeten dus past prima. :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:36

Mooie combinatie om te zien.

Wat ik op elke foto een beetje mis, is de gedragenheid en het bijrijden van de achterhand. Hij blijft vrij hoog in het kruis.

Je zegt zelf al dat je vooral problemen hebt met de impuls en de reactie op het been, dat kan goed samenhangen met elkaar en de activiteit van de achterhand. Probeer veel overgangen en schijnovergangen te rijden, maak hem snel, been = reactie.

sanne_Jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:12

wat een mooie pony :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:32

Mooi dier!
Denk aan je onderbenen, op sommige foto's steken ze wel erg naar voren. Loodlijn is al genoemd
En je lijkt nogal gespannen te zitten, een beetje geforceerd rechtop zeg maar.
Andere dingen zijn al genoemd.
Qua beeld zou ik denken dat het met M2 wel goed gaat komen, weet niet hoe hij de oefeningen doet. Achterhand nog wat meer erbij en dan komt dat gedragen lopen vanzelf. Inderdaad: overgangen, overgangen en nog eens overgangen!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:33

Ziet er goed uit hoor!Moeilijk om een beestje met een wat holle rug toch mooi over de rug te krijgen en dan nog op te richten ook.Maar je mag trots zijn,er rijden veel mindere combi's in het M rond.Gewoon lekker aan de lossigheid blijven werken en dan ben je voor je het weet Z!

Succes :j

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:13

Rijtechnisch heb ik geen commentaar, maar volgens mij ligt je zadel wel wat te ver naar voren, dus nu op de schouder. Ik kan het mis hebben hoor. ;) Verder ziet het er goed uit!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:19

T ziet er zo goed uit. Denk er alleen om dat je niet met je binnenhand terugwerkt hierdoor kan ie minder vrij bewegen ;-)
En soms wat minder inknikken met je hoofd! :P Ik heb er ook last van in de middendraf

Verder leuke en goed verzorgde combi! Hoe heb je trouwens dat bruine randje bij je GPA cap gedaan? :o

* Zadel vind ik trouwens helemaal niet te ver naar voren liggen. :o Alleen lijkt dat wat omdat je shabrakje vrij breed is aan de voorkant :+

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 15:24

Bedankt :D
Ik wou net zeggen, mijn zadel ligt niet te ver naar voren maar dat vertekend inderdaad door mijn dekje :)

Ik heb geen bruin maar goude diamantjes langs mijn cap O:), ook op mijn jasje :j

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 15:25