Ik persoonlijk doe het enkel af en toe met mijn hengst,
mijn andere paarden heb ik niet zo'n band mee

Wat vinden jullie van NH?
Doe je het zelf soms?
Zoja, hoe? (grondwerk, rijden, vrijheidsdressuur,..)
Zoniet, waarom? Bepaalde reden?
Brand los
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

?
.
). Ik doe zelf fanatiek aan NH, maar ik geloof niet dat iemand daar rijk van wordt of is geworden, hoor.
..
. Ik ben vooral benieuwd naar waarom jij NH commercieel vindt tov 'niet-NH'.
ozzyhorse schreef:Wat mij op valt, is dat de meeste aanhangers van NH, de "nieuwe" paardenmensen zijn. Het valt mij op, dat het overgrote deel van mensen die al jaren met paarden bezig zijn, niets hebben met deze "hype" en het ook niet nodig hebben.
. En ik wist ook niks van NH. Door die vriendin heb ik niet eens vaklui nodig gehad, omdat dat in de pakketten ontzettend duidelijk beschreven stond. Zoals ik al zei heb ik wel les gehad, voor begeleiding en of ik het wel goed deed, om mij verder te helpen wanneer ik vastliep.. Vaak waren deze dingen ook te vinden in mijn pakket, alleen legde ik soms niet het verband.. En dan heb je zo'n 'O ja' moment, als je instructrice dat zegt.
. En dat was dus wat ik ook heb geleerd, dóór Parelli. Ik stond namelijk eerst op het punt om mijn pony te verkopen en een 'makke' 8 jarige te kopen. Parelli stampt er goed in dat het de mens is waar het mis gaat. Zodra ik duidelijke signalen begon te geven, kreeg ik de gewenste antwoorden
.
en zo is het
. En er ook een hoop wegen zijn die doodlopen
.