Dublin @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geak_Nena

Dublin @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:25

[i]hallo bokkers,

Hier zijn we weer!!
We rijden op B-niveau qua dressuur en L-niveau springen! We werken voornamelijk aan het rond lopen van dublin en het nagefelijk lopen en de achterhand eronder te krijgen. We rijden met slof omdat dublin zijn hele leve dat bekend is met slof gereden, en zonder slof loopt hij hoog in de wolken, en ontspant die zijn rug niet waardoor hij rugproblemen krijgt, ik wil hier geen commentaar over :+
Nog even wat informatie van dublin:
Naam: Dublin
Ras: Westfalen

aandachtpunten:
* Rechtop zitten
* Hakken omlaag
* Tenen naar binnen

Afbeelding
1. Buegels mochten overal wel wat langer!!
Afbeelding
2. Rechtop
Afbeelding
3....
Afbeelding
4. hand lager!
Afbeelding
5. Slof eraf en hup direct hoofd omhoog!
Afbeelding
6. Handen rechtop, hakken omlaag!
Afbeelding
7. en als laatste een standfoto!

Commentaar gewenst maar hou het netjes!
Wat vinden jullie van zijn wedstrijd setje?

*als het fout staat verplaats het maar :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:28

Jij plaats foto's bij HAW en dan mag je dus commentaar krijgen op de slof (ook al wil je dit niet) je paard krijgt nu net zo goed rugproblemen want hij drukt nog steeds zijn rug weg! Dus mijn advies, slof eraf en (proberen) voorwaarts neerwaarts te rijden, veel overgangen rijden en schakelen..wellicht af en toe longeren met bijzet en passoa. Of eens een osteopaat laten komen? Je paard is waarsch. altijd verkeerd gereden..rugproblemen voorkom je namelijk niet met een slof!

Geak_Nena

Re: Dublin @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:29

Prima dan geef wel maar commentaar maar ik reageer er dan gewoon niet op, zijn we allemaal tevrede:)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:30

Jammer dat je je kop liever in het zand steekt dan advies aanneemt.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:31

ik krijg 3x in de week les, en daar neem ik graag al ht advies van aan. maar hier steek ik inderdaag liever mn kop in het zand ;)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:34

Ik ga helemaal mee met jeanine84

Je paard heeft hele dikke halsspieren aan de onderkant, die horen bovenop te zitten. met juist rijden kan dit opgelost worden en problemen voorkomen worden.

Dat hij altijd met slof heeft gelopen, is geen goede reden om er zelf mee te rijden.

En mijne tip voor jou: neem van iemand anders les, drie keer in de week helpt blijkbaar niet. Instructrices die een slof aanprijzen zijn geen goede voorbeelden. Die kunnen je niet zonder poespas laten rijden. Er zit zoveel meer in deze combinatie.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:37

Ik heb van mijn instructeur al 5 jaar les, hij heeft young riders gereden, rijd de hele wereld af. Ik heb Dublin van hem gekocht, hij heeft hem in het m gereden. over die slof, mede bokkers, kunne jullie me hier een heel topic aan besteden maar jullie weten toch dat ik het niet verander dus waarom de neem je uberhaupt de moeite?

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:38

Kan iemand mij vertellen waar we mee bezig zijn!

Dit artikel staat bij je profiel. Dus ik vraag me af als ik jou topic lees en de foto's zie: waar ben je zelf mee bezig eigenlijk? ;(

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:38

Ik vind vooral jouzelf veel verkrampter gaan zitten als de slof eraf is. Opeens zit je veel krommer en werk je meer in met je binnenhand. Mij lijkt dus dat je het probleem bij jezelf moet zoeken ipv bij het paard. Ga trotser zitten en concentreer je niet op zijn houding als de slof eraf is.

Ook vind ik je beugels te kort. Hierdoor wordt je beenhouding beïnvloed (zie foto 5, je benen gaan naar achter). Je spoorgebruik vind ik ook niet vriendelijk, zo hoor je een spoortje niet te gebruiken.

Mijn tip dus: Let op je houding als je met slof rijdt, en probeer deze houding vast te houden als de slof eraf gaat.

Ook ik ga commentaar hebben op je slof zelf, als je alsmaar met slof blijft rijden wordt je paard ontieglijk sterk en lukt het je bijna niet meer een beetje nageeflijkheid te krijgen zonder slof. Ik vind de slof op vrijwel iedere foto ook te strak staan, en nog is het paard niet nageeflijk, hij gaat er dus lekker in hangen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:39

Als jouw instructeur hem in het M gereden heeft, ben je sowieso niet eerlijk, want dan is je paard wel degelijk zonder slof gereden. Op wedstrijd mag je namelijk niet verschijnen met slof.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:40

als je de slof eraan hebt, staat deze op de foto's continue strak. dat betekend dat hij niet goed inwerkt. van mag je deze best met slof rijden, daar zal ik geen commentaar op leveren.
maar hij moet loshangen als hij loopt waar je hem hebben wilt. en als hij omhoog komt moet de slof hem daar begrenzen.

als je je beugels langer maakt kun je meer met je kuiten inwerken, en dan van daaruit proberen Dublin wat ronder te krijgen, Ik zou het zelf niet kunnen als ik zo kort zou zitten.

en wat je kunt doen is eerst concentreren op het voorwaarts zijn aan je been, echt super voorwaarts! jij geeft een beetje druk en hij geeft direct reactie en twijfelt geen moment.

dan kun je verder met het recht richtten tussen twee teugels en twee benen. Als je dit lukt zul je waarschijnlijk merken dat hij al wat makkelijker soms na gaat geven, al is het maar een paar pasjes, dan beloon je hem de hemel in.
dat belonen kun je doen door meteen alle hulpen op te geven, je hand ontspannen, je benen ontspannen. en met je stem natuurlijk zeggen dat hij het goed deed.

dit is echter alleen een manier als je zeker weet dat het zadel goed ligt, hij niet al rugproblemen heeft, en bijv. het bit fijn zit.
ik ken ook paarden die omhoog komen op een enkel gebroken bit omdat dit schaart tegen het verhemelte aan. Het ene paard geeft hier niet om, het andere paard wel.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:42

@ sorrisso Nee inderdaad je mag niet met slof starte maar gelukkig wel trainen! Is niet direct liege he!
@Moon prayer, ik ga eraan werke!

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:43

Geak_Nena schreef:
Ik heb van mijn instructeur al 5 jaar les, hij heeft young riders gereden, rijd de hele wereld af. Ik heb Dublin van hem gekocht, hij heeft hem in het m gereden. over die slof, mede bokkers, kunne jullie me hier een heel topic aan besteden maar jullie weten toch dat ik het niet verander dus waarom de neem je uberhaupt de moeite?

Moet jij mij is uitleggen waarom je dan een topic maakt hier op bokt..
Slof eraf en gaan paardrijden!!!!!!!!!!

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:43

Waaaaaauw Dublin is knapppp. :+:
Ja die slof, wat maakt dat uit, ik rijd der ook wel eens mee. :)
Ik vind het er goed uit zien! :D
Indd je hakken, maar verder goed! :D
Kom snel naar jullie kijken. :+:

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:44

Michh schreef:

Nou maakt heeeeeeeel veel uit als ik zie hoe strak dat ding staat!!!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:44

Je beugels mogen echt 10kilometer langer. En dat over de slot is nu wel bekend. Hoe wil je ooit een proefje starten? Daar mag je ook niet met slof rijden. Ik vraag me af hoe je instructeur dan met hem M heeft gereden (zonder slof)

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:44

omdat ik graag INFORMATIE wil krijgen, jou reactie slaat iniedergeval nergens op!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:45

tegen wie heb je het nou precies :+

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:45

M SPRINGEN!!!

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:46

Die was voor die @tamara21
en het m springen in het algemeen!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:46

Sissi87 schreef:
tegen wie heb je het nou precies :+

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:46

Geak_Nena schreef:
Die was voor die @tamara21
en het m springen in het algemeen!

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:47

Tamara21 schreef:
Michh schreef:

Nou maakt heeeeeeeel veel uit als ik zie hoe strak dat ding staat!!!

Alsof de beste ruiters nooit eens met de slof strak hebben gereden.
Als het paard toch niet ontspant, en met de slof wat strakker wel?
Nou beter dat hij ontspant. ;)

Daphaan

Meid, ik heb ooit ook les gehad van een geweldige amazone. Maar mijn paard moest uiteindelijk afgemaakt worden (is niet gebeurd toen, maar het scheelde niet veel) en weet je waarom?
Omdat mijn paard zo liep als de jouwe. En weet je waarom? Omdat mijn instructrice/GP amazone vond dat ik een hulpteugel nodig had.

Gelukkig ben ik daar weggegaan, hulpteugel af, en is mijn paard Z geworden, ipv geslacht.

het niveau van je instructeur zegt mij helemaal niks.
Dat hij je op deze manier laat rondrijden en dit voort wil zetten, zegt mij veel meer. Ik vind het echt oprecht doodzonde van jouw rij-ervaring en je mooie paard dat zo echt last gaat krijgen van rug of nek (als hij het al niet heeft)

En inderdaad, dit is beneden B niveau

Slof eraf, beugels langer, hakken uitdrukken, voorwaarts, en je paard uitnodigen met zit en been en hand om zijn hoofd te laten zakken. Basiswerk dus. Overgangen, voltes, lijnen, en vooral: nagevelijkheid.
Als je een keer rijd zonder slof, post dan weer, dan denk ik dat je wel 100 gouden tips kan krijgen.

PercyLeen

Geak_Nena schreef:
M SPRINGEN!!!

Hier is ook geen slof toegestaan en een springpaard hoort netjes los door zijn lichaam te lopen (juist een springpaard hoort makkelijk te verruimen en te sluiten en te 'bukken' op de sprong) en dat bereik je niet op deze manier. Ik heb echt niks tegen een slof als je hem op de juiste manier gebruikt!