Na anderhalf jaar te hebben zitten tobben (en er eigenlijk van uitgaande dat ze onze grasmaaier werd) met vage kreupelheden heb ik eindelijk de go gekregen vam mijn dierenarts om het rijden weer op te bouwen. Ze is nog heel iets stijf in het rechtervoorbeen, maar dit moet ik er langzaam uittrainen.
Ze loopt steeds zuiverder en we zijn nu langzaam bezig met het opbouwen van de training.
Ik rijd nu 3x in de week 15 tot 20 minuten waarin we voornamelijk bezig zijn met stappen en kleine stukjes draf.
We rijden geen wedstrijden meer, misschien in de toekomst weer als ze goed blijft lopen. In principe zijn we dus gewoon een B combinatie. Thuis had ik haar op M niveau lopen.
Ze liep op zich behoorlijk ontspannen, op sommige kleine momentjes na. Vooral bij het aandraven was er wat spanning.
De teugels heb ik een beetje langer gelaten zodat ze even lekker ontspannen op zichzelf kan lopen. Sommige stukjes heb ik haar even wat meer opgepakt, verder lekker lang gelaten.
Het is voor mij weer een eeuwigheid geleden dat ik op HAW een topic heb geplaatst, dus ik hoop dat ik hem volgens de nieuwe regels heb geplaatst!
Hier de foto's en een filmpje.
1

2

3

Beetje spanning tijdens de overgang. Ze is heel fel op het been en reageerd altijd heel vlot, als gevolg dat er wel eens spanning in zit.
4

5.

En het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=QJC1YmamwhM
Dat was het!
Ze kan niet op stal, omdat ze dan al helemaal stijf word.
niet die jij noemt in ieder geval... Zoeken naar verbinding begin ik absoluut niet mee als basis.. Voorwaartsheid en dan neerwaartsheid. Zo kort maakte ze hem ook niet aan de voorkant, okee het mag iets langer misschien maar hou er rekening mee dat dit een haf is, en het al gauw kort lijkt.