Promo's (4 jarige New Forest) eerste wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

Promo's (4 jarige New Forest) eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 20:44

Ik ben Promo met de kerst in gaan rijden.
Promo is in mei 4 jaar oud geworden, en rijdt zowel voor de kar als onder het zadel. Omdat de eigenaresse hem zelf niet kan rijden, ben ik dit gaan doen.
Hij werkt nu 4x in de week, en hij groeit uit tot een ware Bonfire!

Wel hebben we natuurlijk heel erg veel verbeterpunten, vooral in zo'n proefje waar alles snel achter elkaar getoond moet worden kom je achter dingen die nog veel verbeterd moeten. De reactie op mijn been moet sneller worden, de nageeflijkheid moet constanter, hij loopt nog veel te klooien met zijn bit. Dit komt ook door mij omdat ik onvoldoende stelling vraag.
Hij vond de auto van de jury ook wat eng dus je ziet af en toe wat buitenstelling, ook fout natuurlijk. Normaal rijden we in een 20x60 bak, nu moest alles veel sneller achter elkaar, dat was ook wel even wennen :)

Resultaat? Nooit verwacht: eerste! *\o/*
We haalden 194 punten, 9 punten boven de tweede plaats! We hebben dan wel onderling gestart, maar ik ben supertrots op Promo! Het had haast niet beter kunnen gaan!

Hier de foto's!

1. Losrijden, hij was wat verlegen. Met 10 paarden in de bak erbij was het weer een nieuwe ervaring voor hem.
Afbeelding

2. :~
http://i476.photobucket.com/albums/rr12 ... 1245697081

3. Hij werd in draf heel heet, en ging echt sjouwen. Hij was net een hengst!
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. De proef in!
Afbeelding

6. Rondje langs de oh zo enge auto van de jury
Afbeelding

7. Daar gaan we!
Afbeelding

8. Nog een sterretje op zijn hoofd en hij kan door als Lingh :+:
Afbeelding

9. Middendraf
Afbeelding

10. Aah! Enge auto! :=
http://i476.photobucket.com/albums/rr12 ... 1245698414

11. Galop, ik hang teveel naar binnen.
Afbeelding

12. Maf galopmoment
Afbeelding

13. Linkergalop
Afbeelding

14. Hier sluit ik hem teveel op, ik mag meer ruimte van voren geven.
http://i476.photobucket.com/albums/rr12 ... 1245699000

15. Hals strekken
Afbeelding

16.
Afbeelding

17. Halthouden en groeten, ik zit wat scheef :?
Afbeelding

18. Uitstappen, voldaan en tevreden!
http://i476.photobucket.com/albums/rr12 ... 1245699452

19. En tot slot zijn prachtige koppie! :+:
Afbeelding

Brand maar los!

PDI

Re: Promo's (4 jarige New Forest) eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:49

Jullie zijn echt super vooruit gegaan zeg!!!
echt super!
je mag trots zijn op je kerel en op jezelf! +:)+
blijf wel letten op je linkerhand. Zo nu en dan lijk je deze iets te stram te houden.
maar ook maar heel iets hoor!!

(moet wat rijtechnisch zeggen hè O:) ) :P

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 20:52

Klopt, met die hand heb ik wat moeite los te laten :o Dankjewel! Hij krijgt nu echt body he? Je zou echt niet zeggen dat ie niet eens 1m50 is! *D

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:55

jaaa knappe promo! super hoor. er is weinig op aan te merken! hij mag met de tijd wat meer gesloten gaan lopen...maar hijs nog zoo jong!! en je frontriem.. wow!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:00

op foto 1, 11 en 15 zou ik je handen graag wat hoger zien, en het lijkt alsof je vaak je rechter hand lager heb dan je linker, probeer daar op te letten ;) het kan natuurlijk ook een momentopname zijn, maar dat weet ik niet vanaf een foto ;)
verder ziet het er heel goed uit, hij lijkt al een echt paard, hij oogt als een groot paard ;)
en op foto 2 ziet je niet helemaal recht op, maar op de andere foto's heb je een nette foto's, ik vind je onderarm houding ook goed :j mooie rechte lijn van de arm naar de teugel :)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:05

Nou die punten heb je echt wel verdient zo te zien Nikki! Rijden ziet er super uit! Op sommige foto's lijkt je houding wat gespannen en je tenen mogen nog wat netter naar voren wijzen, maar voor de rest ziet het er super uit zeg! Wat is promo een knappe vent zo!

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:42

Wat een super gave pony:D Echt leuk!

Als jullie straks een mooie combinatie zijn en elkaar goed aanvoelen kunnen jullie ver komen!!

Succes!!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:47

Wauw super debuut en super paard! Gefeliciteerd met je prijs!

Let wat meer op een constante handhouding, de ene keer heb je ze netjes bij elkaar en op andere foto's weer laag en breed. Probeer dat meer gelijk te houden :)

en mag ik misschien ene pb, ben erg benieuwd wat voor merk/type zadel ej erop hebt! Vind hem netjes liggen :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:32

Leuke pony!
Bij het halsstrekken mag je 'm alleen nog veel meer uitschuiven! Dit is wel heel summier. Volgens mij vraagt hij het wel aan, maar op de foto lijkt het alsof jij het niet durft te geven.
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, ik beschrijf wat ik zie....op het moment dat de foto genomen is.
Verder ziet het er goed uit!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:57

Ziet er op zich goed uit Nikki, voor zo'n jonge pony. Promo ziet er geweldig uit.
Maar probeer rechtop te blijven zitten en je onderbenen niet te ver naar achteren te leggen.
En op sommige foto's vind ik je handhouding wat breed.
Halsstrekken moet (veel) meer en pas op dat hij niet te diep komt. Op sommige foto's zie ik hem achter de loodlijn lopen. Probeer zijn neusje eruit te rijden.
Wat me wel opvalt is dat Promo op bijna alle foto's zijn mond open heeft. (gebit?)

Maar als debuut hebben jullie het prima gedaan ;)

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 11:35

nadita schreef:
Ziet er op zich goed uit Nikki, voor zo'n jonge pony. Promo ziet er geweldig uit.
Maar probeer rechtop te blijven zitten en je onderbenen niet te ver naar achteren te leggen.
En op sommige foto's vind ik je handhouding wat breed.
Halsstrekken moet (veel) meer en pas op dat hij niet te diep komt. Op sommige foto's zie ik hem achter de loodlijn lopen. Probeer zijn neusje eruit te rijden.
Wat me wel opvalt is dat Promo op bijna alle foto's zijn mond open heeft. (gebit?)

Maar als debuut hebben jullie het prima gedaan ;)

Klopt, dat viel mij ook op, hij was wat tegen de hand, dan kruipt hij achter de loodlijn en opent zijn mond. Hij was ook wat gehaast af en toe, dus ik kon hem heel lastig er weer uit rijden. Thuis zijn we hier al heel hard voor aan het werk.
Halsstrekken mocht inderdaad veel meer, hij heeft de neiging dan echt met zijn neus over de grond te lopen en trekt dan de teugels uit mijn handen. Thuis heb ik toch een grotere volte in mijn 20x60 bak en heb ik langer de tijd hem uit te schuiven. Nu was de volte zo voorbij :+ Nou zie je natuurlijk maar 1 moment van die hele volte, want hij heeft wel meer zijn hals uitgeschoven dan je op de foto ziet :j
Maar bedankt, je geeft goede punten aan, ik ga er zeker mee aan de slag!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:11

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:58

Jullie gaan echt met de dag vooruit!
Die punten die je hebt gekregen, heb je ook echt verdiend! Toppie :D
Probeer je handen op een plek te houden, en je tenen naar binnen te draaien.
Ga zo door! :))

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:14

Heey Nikki!

Wauw Promo ziet er :+: uit!! Met zijn mooie schumachertje!!

Waarom plaats je het nou bij HAW? :') Dat moet ik commentaar gaan geven, nou bij deze. Let wat op je voeten/benen af en toe leiden ze een eigen leven :))

Ga zo door!

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:14

Mooie foto's! Wat een knap "paard" is het toch. :9 Je zult maar eigenaar zijn, van z'n kanjer ;) En wat heeft ze een geluk met z'n kanjer van een amezone, die hem in 6 maandjes zo naar de 1e plaats rijd. Op naar de volgende wedstrijd !

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:23

Wauw, ziet er echt heel goed uit Nikki.
Wat een spieren heeft ie! Op foto 4 zie je heel veel van de spiergroepen goed :9.
Hij heeft ook best een uitstraling van een paard vind ik. Hij is gewoon knap.

Oh, zie nu pas dat het HAW is. :=
Ik heb het idee dat hij soms iets teveel terug komt in tempo?
Probeer hem iets meer naar voor te rijden, dan is het iets makkelijker om zijn balans te behouden en dan kun je ook wat meer stelling rijden.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:15

Hey Nikki nog gefeliciteerd meid!

Wat ik erg storend vind is dat Promo op elke foto zijn mond open heeft en dat is echt zonde van het plaatje dus probeer dat op te lossen, want dat heeft toch met de aanleuning te maken!Ik denk ook af en toe dat hij wat actiever mag, maar dat komt waarschijnlijk, omdat hij nog jong is en zo´n wedstrijd is toch heel spannend!
Voor de rest ziet het er goed uit alleen die ene galopfoto is minder, maar vind het toch goed van je dat je die ook laat zien ;)
Van je voeten en handen is al genoeg gezegd ;)
Voor de rest ziet het er goed uit voor een vier jarige! Vind het erg leuk om te zien hoe je er meer rijd!!!

Moest wel even lachen om het hoofdstel, want is echt precies hetzelfde als die van Harley volgens mij :P schumacher frontriem, hb turijn en die rubberen dingen voor het bit :D

Voor de rest ga zo door!! Heb je al startkaart aangevraagd? zo niet toch maar doen :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:35

Je mag super trots zijn op hem, hij is zo super gaan lopen Nikki!
Ben wel inderdaad eens met Lisa over zijn mond, maar dat de aanleuning nog niet super is kan ik helemaal in komen! Jonge "onervaren" pony, zenuwachtig op vreemd terrein, niet zo raar toch? :D

Let wel op je voeten, maar dat is vast al gezegd.
Nik, ik vind jou & Promo echt een super leuke combi, gaat helemaal goed komen met jullie +:)+ :+:

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:59

Je paard doet idd. op veel foto's zijn mond wat open, en wat mij dan opvalt is dat hij dit alleen in de draf en galop doet.
En wat mij daarbij ook al opviel aan je foto's is dat jij een paard hebt wat in stap wel ontspannen is in de kaak/hals lijn en in draf en galop niet.

Die ontspanning in stap, maar niet in draf en galop heeft te maken met ontspanning van jouw kant. Je zit in de stap zelf veel meer ontspannen dan in de draf en galop. Waarschijnlijk ontspan jij je hand wel in de stap, maar in de draf en zeker de galop houd je veelsteveel vast in je hand! Je moet dus ook in de draf en galop je hand meegeven als hij netjes in aanleuning gaat, niet gaan lopen vasthouden dus. Probeer verder in de draf en galop ook relaxter te gaan zitten, niet half gaan zitten maar ECHT gaan zitten!

Wanneer jij dus veel meer gaat ontspannen in je hand en beter gaat zitten in de draf en in de galop, zal je paard ook meer gaan ontspannen en dan heb je geen paard meer wat zijn mond open doet.

Dit is natuurlijk zo, wanneer je hebt uitgesloten dat er iets met zijn tanden is. Een jong paard kan ook heel goed aan het wisselen zijn of doppen hebben. Laat er anders even een gebitsverzorgende/tandarts naar kijken!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 21:21

Inderdaad, alleen in stap is de mond gesloten op de foto's. Je ziet inderdaad dat ik in draf en galop met mijn hand meer terug werk dan in stap. Dankje! Dat had ik nog niet gezien :o Dat écht zitten moet inderdaad veel meer, ik doe dat echt onbewust. Daar zit zeker een punt waar verbetering in moet komen.

Dat hij de mond opent ligt zeker weten aan een aanleuningsprobleem, thuis hebben we dit probleem niet. Waarschijnlijk ligt dit aan de spanning, activiteit mag inderdaad beter van de achterhand, hij was erg gehaast en ik durfde hem niet genoeg eruit te rijden. Dat zou ook meteen het aanleuningsprobleem oplossen. Zeker dus iets om te onthouden voor de volgende keer :j

Lisa, welke galopfoto bedoel je precies? Hij mist nog kracht voor de galop, hij valt er snel uit en hij kan soms erg aan me hangen als het ware. Hij komt dan zo erg terug, ik moet er echt keihard aan rijden wil ik hem in een goede actieve galop houden. Maar dat komt met de tijd, hij is pas onder het zadel dus ik heb geen haast :n

Startkaart wacht ik nog 6 maanden mee, ik wil eerst ruim de tijd hebben om alle foutjes op te lossen :) Het constante tempo zit erin, hij reageert fijn op hulpen, alleen nog aanleuning, meer controle en alle andere belangrijke dingen die absoluut bij die basis horen 100% onder de knie hebben. Tot die tijd hebben we nog 3 onderlinge wedstrijdjes die we gewoon voor de ervaring mee gaan doen :)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:28

Nou meid gelukkig dat je overal zo goed mee bezig bent ;)
Ik bedoelde foto 12! Gewoon lekker km maken in de galop dan komt het allemaal van zelf!
En hij is nog jong dus je heb nog alle tijd en goed dat je er ook alle tijd voor neemt :D
succes verder en graag foto's blijven maken he :P

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:01

Maar dat is toch gewoon een fase in de galopsprong? :+ Ik vind hem daar juist wel netjes en dat ik zelf netjes rechtop zit.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:10

Nikki nog gefeliciteer meis! En dat voor jullie eerste wedstrijd, ik ben trots op jullie :+:
Je hebt die punten echt dik verdiend!
En nu niet al teserieus gaan kijken, ik zie je wel stiekem lachen op foto 4 :))

Nou nog mijn "rijtips" omdat het HAW is natuurlijk. :roll:
Probeer je handen netjes rechtop tehouden en niet de ene wat meer omhoog etc.
En probeer netjes boven promo teblijven zitten.

Nou dat gaat helemaal goedkomen met jullie!
Heel veel suc6 en plezier nog met hem :+:

xxdaan

Ik_Kelly93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:23

Mooi paardje zeg, ziet er goed uit voor de 1e wedstrijd! :))
Punten zijn erg goed!

Maar probeer je handen rechtop te houden ;)

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:54

ziet er goed uit voor je eerste wedstrijd! :D
je handen zijn een beetje ver uit elkaar en je moet er op letten dat je je tenen naar binne draait,:D voor de rest suuper!