Tiesto (v. Gribaldi) @ Concour Elim M2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiestoke

Tiesto (v. Gribaldi) @ Concour Elim M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 18:26

Zoo dat is lang geleden dat ik wat geplaats heb.
Ik rijd ondertussen M2 met Tiesto en heb eigenlijk tot nu toe niks te klagen. We hebben nu ongeveer 3 maand M2 gestart en we hebben 12 winstpunten dus we zijn Z-startgeregtigd :D. We rijden dit jaar ook mee in het Z-viertal tijdens de Drentse kampioenschappen.

Tiesto is nu 9 jaar maar ik heb echt het gevoel dat hij nu een beetje aan het puberen is. Hij heeft tijden dat hij erg fijn loopt en ook tijden dat hij niet zo fijn is. Gelukkig gaat hij op het moment erg fijn en ik ben druk bezig om hem Z1 klaar te maken. Hij kent het wel aardig hoor maar er moet nog het een en ander aan gesleuteld worden.

Tiesto is soms erg stug op links en dat maakt het rijden van de oefeningen op de linkerkant dan wel eens lastig. Hij wordt gelukkig nu veel losser en dat merk je ook gelijk.

We reden gisteren een thuiswedstrijd in Elim en niet zonder succes. Tiesto was met inrijden een beetje stug en kijkerig maar in de proef was hij aardig bij de les. In de eerste proef hadden we nagenoege geen fouten alleen wat kleine slordigheden door mezelf. De 2e proef ging voor mijn gevoel erg netjes alleen maakte hij een fout in de gebrokenlijn contra. Beide juryleden hebben me aangesproken met als commentaar: '' Super fijn paard en erg mooi type. In dit paard zit zeker veel meer in!'' :D Altijd leuk om te horen natuurlijk (A). De 2e jury vond hem overigens wel een beetje strak maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet, ach jaa zo heeft iedereen wat. 1e proef had ik 188 en was ik 4e en 2e 181 dus beide proeven een winstpunt. De rubriek is in handicap verreden en ik was dan ook de enige van het M2 die winstpunten had. in de eerste proef had ik 14 punten meer dan nr:2. Foto's van het inrijden heb ik niet, alleen van de proef.

Genoeg gekletst. Hier wat foto's

Commentaar zou leuk zijn maar blijf wel een beetje lief voor mijn kleine(grote) puber :$

Afwenden
Afbeelding

Halthouden; FOEIII NIET VIERKANT _-:(
Afbeelding

Door een S van hand veranderen
Afbeelding

Uitgestrekte draf waar Tiesto vaak hoge cijfers voor scoort en wat hij erg leuk vind om te doen :D
Tiesto zit wel erg moeilijk dus vandaar dat ik soms ook een beeetje moeilijk kijk
Afbeelding

Nog meer strekken; Hier komt hij een helaas een beetje te diep
Afbeelding

Inzet slangenvolte in contra galop. Mijn handdd _-:(
Afbeelding

Dit was in de 2e proef. Hier werd Tiesto erg heet. Helaas wééér mijn hand :(
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tiestoke op 21-06-09 18:41, in het totaal 3 keer bewerkt

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:32

ziet er netjes uit!:D

alleen let idd op je hand in de galop!
ik heb er ook last van maar dan mijn rechter hand :+ :(
Laatst bijgewerkt door angelalala op 21-06-09 18:42, in het totaal 2 keer bewerkt

wake_up

Re: Tiesto (v. Gribaldi) @ Concour Elim M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:37

Mooi paard :) Probeer wel sommige stukken meer met je buitenteugel te rijden, al snap ik dat dat niet heel makkelijk is als je paard heet wordt. Qua houding zit je netjes, je onderbeen zou voor het plaatje nog iets verder naar achter mogen, maar dat maakt niet heel veel uit. :) Fijn dat je in ieder geval goede winstpunten haalt in het M2, hoor van iedereen dat het een rotklasse is :+

Chen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:17

Leuk paard hoor! gaat wel goed komen zo te zien. hij heeft een mooi ondertredend achterbeen en ik snap de goede punten voor de uitgestrekte draf! Met als aandachtspunt je binnenhand maar dat heb je zelf al aangegeven. Succes veder!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:51

Wauw Lammie wat mooi ;)

Tiesto ziet er prachtig uit.
Jammer dat je je hand iets te strak en hoog houdt.
Als je zelf probeert te ontspannen, gaat de oefening ook beter ;)

Veel succes in Almelo en na de Drentse op naar Z :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:40

Hij past mooi bij je. Vind hem niet bijzonder ogen zo op de 1e foto, maar die wat spectaculairdere draffoto knalt ie er wel vanaf :) dusseh maar eens een filmpje maken hej.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 18:48

Dankje wel! Wat betreft mijn handen daar wordt hard aan gespijkerd

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:26

Je hebt hem netjes voor elkaar! Heel mooi beeld. Vooral die uitgestrekte draf foto vind ik super. :9

Tsjah je handjes, is al meerdere keren wat van gezegd, misschien kun je een keer een kort springzweepje tussen je duimen en wijsvingers houden (of een liniaal of latje of stokje) Zo kun je niet anders dan je handen netjes naast elkaar houden. :)* (werkt heel goed ;) )

Succes !! +:)+

simone_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:19

Vind het een net plaatje! Nu alleen nog je binnenhand wat minder streng
wat je zelf al aangaf (truc met het zweepje werkt inderdaad goed) dan is het
helemaal netjes :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:38

Wauw, mooi team :)

Commentaar geef je natuurlijk zelf al, blijf ook voor je kijken :)

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 07:53

Wow...wat een gaaf paard... je past er zelf ook goed bij!!!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:06

Dankje wel voor al jullie leuke reacties.

Emma dat kan ik inderdaad wel eens proberen! Thnx :D
Er wordt hard gewerkt aan mijn linkerhand want ik vind het echt niet leuk om terug te zien. Ik ben normaal helemaal niet streng en vind het er heel vervelend uit zien.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 20:27

Nog een leuke foto van Tiesto. Hier is zijn aanleuning beter

Afbeelding

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:54

Ik zou persoonlijk de teugels ietsje korter doen...
Verder leuke combinatie

xx Doeegg

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:07

mooi stoer paard heb je!
let idd op je handen.
je maakt vaak een beetje grote ophouding,
probeer wat meer kneepjes in de teugel te geven!
hij kan wel prachtiggggg strekken! *D
veel succes nog!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:52

Dank je wel. Zoals ik eerder al zei wordt aan mijn handen hard gewerkt. Tiesto is soms erg moeilijk boven in te houden en vandaar dat ik soms iets strenger doorkom, dat is natuurlijk geen excuus en daarom wordt er hard aan gewerkt.

Bedankt voor al jullie leuke reacties :D !!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:22

Lijkt of 'ie wat kantelt in zijn hoofd bij inzet van de S (foto 3), dat is jammer. Ik vind dit echt een prachtig type paard om te zien en - los van je handen - de 'hete foto' toont m wel erg mooi.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:14

Hij is mooi! Aan de S-foto te zien heeft hij ook een fijne arbeidsdraf. Kan me voorstellen dat je het een beetje vervelend vindt om je handen terug te zien, maar nu je het gezien hebt, kun je er in elk geval iets aan doen. Maar het plaatje is mooi hoor, daar mag je best trots op zijn!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:40

Haha lekker blijven strekken! Ziet er echt gaaf uit! :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:49

Tiestoke schreef:

Afbeelding

Of juist niet ;)

De achterhand blijft heel erg achter op deze foto,paard drukt rug weg dus is er geen sprake van aanleuning ;)

Aanleuning komt immers vanuit een actieve achterhand, via een ontspannen rug, uit in je hand ;)

Doch vind ik er aardige plaatjes bij zitten, op je uitgestrekte draf na (check weer het achterblijven van de achterhand)

Vind het bewonderingswaardig dat je ook je mindere foto's plaatst, zo krijgt men een eerlijk beeld.
En dat beeld is zo verkeerd nog niet :)
Bij de door een S van hand veranderen zie ik een paard dat fijn over de rug loopt en in balans is.
Voor het M2 mag er nog wat meer oprichting komen en dus wat meer draagkracht in de achterhand.

Maar zo te horen sta je open voor kritiek, en dat is de beste instelling!
Ik wens je heel veel succes met dit prachtige paard. Jullie zijn een mooie combi!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 21:31

crossmonster schreef:
Tiestoke schreef:

Afbeelding

Of juist niet ;)

De achterhand blijft heel erg achter op deze foto,paard drukt rug weg dus is er geen sprake van aanleuning ;)

Aanleuning komt immers vanuit een actieve achterhand, via een ontspannen rug, uit in je hand ;)

Doch vind ik er aardige plaatjes bij zitten, op je uitgestrekte draf na (check weer het achterblijven van de achterhand)

Vind het bewonderingswaardig dat je ook je mindere foto's plaatst, zo krijgt men een eerlijk beeld.
En dat beeld is zo verkeerd nog niet :)
Bij de door een S van hand veranderen zie ik een paard dat fijn over de rug loopt en in balans is.
Voor het M2 mag er nog wat meer oprichting komen en dus wat meer draagkracht in de achterhand.

Maar zo te horen sta je open voor kritiek, en dat is de beste instelling!
Ik wens je heel veel succes met dit prachtige paard. Jullie zijn een mooie combi!

Bedankt voor je reactie. Opzich begrijp ik waar je op doelt maar in dit geval vind ik dat hij in de uitgestrekte draf niet zijn rug weg drukt en er best wel lekker over loopt. Wat betreft de aanleuning op de eerste foto's mag hij meer opgericht en dat is op de laatste foto beter te zien. Op deze foto is hij inderdaad een beetje strak. Het zijn moment opnames en zijn achterbeen treed goed genoeg onder maar ook hier wordt allemaal gewoon nog meer op getraint. Vind het erg leuk commentaar en kan er zeker wat mee. Ik sta open voor kritiek omdat ik anders geen foto's hoef te plaatsten en als ik allemaal maar de mooiere foto's erop zet heeft het geen zin. Op deze manier kunnen we allemaal wat van elkaar leren en deelnemen aan de prachtige sport

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 06:55

Goed dat je zo openstaat voor commentaar.
Natuurlijk is de eerste waar je op moet vertrouwen, je eigen instructie, en daarnaast de resultaten gemiddeld genomen, op concours.

Maar ik blijf toch even bij het verhaal hangen van de uitgestrekte draf.
Ik zal je even uitleggen waarom hij daar de rug wegdrukt.

Je moet dan kijken naar de afstand tussen de voorbenen en dat vergelijken met de afstand tussen de achterbenen.
Deze moet gelijk zijn. En zoals je ziet zit daar nu een heel groot verschil in.
Wat dus betekend dat ie achter stuwt, want als ie draagt komt het been verder onder de massa en word de afstand die je ziet op de foto's groter tussen de achterbenen.

Als het achterbeen er meer onder komt, zal het voorbeen ook minder stekerig worden.

Ik geloof dat we hier ooit eens een heel topic over hebben gehad, met duidelijke tekeningen. Maar zou zo niet weten waar, is alweer een paar jaar geleden.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:15

crossmonster schreef:
Goed dat je zo openstaat voor commentaar.
Natuurlijk is de eerste waar je op moet vertrouwen, je eigen instructie, en daarnaast de resultaten gemiddeld genomen, op concours.

Maar ik blijf toch even bij het verhaal hangen van de uitgestrekte draf.
Ik zal je even uitleggen waarom hij daar de rug wegdrukt.

Je moet dan kijken naar de afstand tussen de voorbenen en dat vergelijken met de afstand tussen de achterbenen.
Deze moet gelijk zijn. En zoals je ziet zit daar nu een heel groot verschil in.
Wat dus betekend dat ie achter stuwt, want als ie draagt komt het been verder onder de massa en word de afstand die je ziet op de foto's groter tussen de achterbenen.

Als het achterbeen er meer onder komt, zal het voorbeen ook minder stekerig worden.

Ik geloof dat we hier ooit eens een heel topic over hebben gehad, met duidelijke tekeningen. Maar zou zo niet weten waar, is alweer een paar jaar geleden.

Das een goede uitleg :) snap het helemaal met dit goede voorbeeld. Maar knap issie wel ;) en het moet alleen nog wat meer gedoseerd worden.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:16

@Tiestoke, super hoe je je opensteld voor commentaar :) en idd je leert er alleen maar van.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:25

Hey Tiestoke wat heb je hem lekker aan het lopen! mij was je binnenhand ook opgevallen (laatste foto) maar ik weet hoe lastig dat af te leren is. Maar hoe meer jij aanbied hoe meer hij zich er op vast kan zetten.
Ben je trouwens al eens in ons Gribaldi HK topic geweest? [HK] Gribaldi part II