Goldie @ work, in set.. verbetering??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Goldie @ work, in set.. verbetering??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 16:25

Hallo bokkers.

Vandaag gereden, en foto's gemaakt.. sorry voor de superwazige foto's, maar vriendinlief (sanne_chess) had op het einde door dat ie op de verkeerde stand stond (macro _O-) dus sorry :P Maar volgens mij zijn ze nog wel gewoon goed te beoordelen :D
Het zijn voornamelijk draffoto's, omdat mijn fotograve zelf instapte, en bij galop moest ze naar de wc :Y)

De startkaart is aangevraagd (of nouja, gaat morgen op de bus), ik weet dat we er nog niet klaar voor zijn, maar toch wil ik gaan starten, voor allebij om ervaringen op te doen, en om te oefenen :D
Info:
Naam: Goldie van riviertjeskanaal
Vader: Prins baccarat
Moeder: Linda van riviertjeskanaal
Karater: Pittig (af en toe, vooral buiten)

Problemen:
Constante nageeflijkheid
Galop
Knik in mijn armen houden
Achterhand
HANDEN :(
De rest is aan jullie :D

1Afbeelding

2Afbeelding

Ze werd me een beetje te heet, dus vandaar ophouding :)
3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

8Afbeelding

9Afbeelding

10Afbeelding

11Afbeelding

12Afbeelding

13Afbeelding

14Afbeelding

15Afbeelding

16Draf, linksom.

17Galop.

Commentaar; GRAAG :D
Hoop dat jullie ook verbetering zien :)

Edit: het valt me nu pas op dat het veel foto's rechtsom zijn, de andere zijn gewoon niet goed gelukt (te wazig) dus is puur toeval, heb op allebij de handen evenveel gereden :j
Laatst bijgewerkt door Vithou op 20-06-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:30

ik vind er zeker wel verbetering in zitten, hij loopt lekker ontspannen en meer aan de teugel. Wel stoor ik me er aan dat je nog wat naar voren zit. En je arme te weinig "knik" zit.
Je lijkt ook weinig contact met het bit te hebben

Vithou

Re: Goldie @ work, in set.. verbetering??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 16:35

Heb je helemaal gelijk in, die knik heb ik er even bij gezet, omdat ikzelf me er ook heel erg aan stoor, en ik weet dat ik het fout doe, maar toch vergeet ik het :P

Maar dankjewel voor de tips, ik zal ze even tegen mijn fotograve zeggen, kan ze regelmatig dat er even tussendoor roepen :P :D

Dankjewel! :)

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:55

Hoe gaat galop nu?

Eyesore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:01

Probeer je ellebogen langs je lichaam te houden, je schouders naar achteren en je handen rechtop. Verder vind ik het er heel ontspannen uitzien, volgens mij zijn jullie best klaar voor een B-proefje hoor! Je hebt echt een heel knap beestje onder je kont!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 17:05

@ Tjalk, al echt een stuk beter.. wel soms nog gespannen, maar het is nu mijn tempo, en ze galopeert wanneer ík wil.. en zelfs al haar hoofd laag, en sommige stukken (als ik echt lang galopeer) ontspannen ( :D ) nageeflijk :D

@Eyesore, WOW groot compliment! :) En ja je hebt gelijk hoor, mijn houding is echt bagger, ik rijd nu nog op een manege, als ik mijn 10rittenkaart vol heb, ga ik over op priveles (heb ik wel altijd gehad vroeger, maar toch weer over naar groepsles met goldie, maar bevalt me niet :) ) Dus hopelijk ga ik dan wel vooruit met mijn houding :D

Ohja, hoe oud schatten jullie goldie trouwens? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:09

Je rijd leuk hoor, een B-proefje kunnen jullie wel denk ik.
Je moet wel aan je houding werken, rechtop zitten, borst naar voren! Je zit ook een beetje in stoelzit, probeer je onderbeen wat meer terug te leggen, komt misschien ook door je zadel, dat toont vrij groot voor jou :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 17:13

Ja nou ik moet wel zeggen, ik heb altijd op een vzhzadel van 20"!!! (:=) gereden, en nu heb ik een drs zadel van 17 " dus moet ook een beetje wennen nog :), en het is mijn vzpony.. dus de eigenaresse moet er ook in passen :P

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:16

Blijheid schreef:
Je rijd leuk hoor, een B-proefje kunnen jullie wel denk ik.
Je moet wel aan je houding werken, rechtop zitten, borst naar voren! Je zit ook een beetje in stoelzit, probeer je onderbeen wat meer terug te leggen, komt misschien ook door je zadel, dat toont vrij groot voor jou :)

Ik denk dat jouw houding een beetje het gevolg is van het feit dat jouw paard met te veel gewicht op de voorhand loopt, dus ik ben het wel met de rest eens dat je rechter op zou moeten zitten en dat je een knik in de ellebogen zou moeten hebben, maar ik kan me voorstellen dat dat op dit moment in de training wel lastig is :-) Ps. ik vind het er netjes uit zien verder! Het paard lijkt mooi ontspannen te lopen, wat heel belangrijk is in de B :-)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 17:19

Ja dat zou kunnen, ik weet niet echt hij ik dit moet oplossen, maar dat ga ik denk ik wel leren straks als ik weer vollop les krijg :D

Verder was ik ook meer bezig met dat ze rustig was, omdat er een heg buiten staat (nieuwe stal dus nog wennen in de buitenbak) en daar zitten monsters in :Y)

Maar je hebt gelijk hoor, maar ik moet altijd iemand bij me die constant roept RECHT ZITTEN, ELLEBOOG enzo.. :') Want ik die het 3 passen goed, en vervolgens ga ik weer terug in mijn oude, foute houding :')... Dus ik hoop echt dat ik dit met les weer goed krijg.. maar ik moet zeggen op wedstrijd (onderling) doe ik het altijd wel, dan let ik er heeeel goed op :P

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:52

het commentaar geef je zelf al, recht zitten, knik in je ellebogen, handen.
dus daar zal ik maar neit verder op door gaan dan hè.. verder vind ik het best knap dat je haar zo wit kan houden. haha
enne, jullie komen er wel hoor!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 17:54

Again: Dankjewel :)

Ze was gisteren gewassen := normaal is 't net een varken :o

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:07

om sommige foto's kun je wel meer je hakken uit drukken ,
en wat mee rin het zadel blijft zitten.
verder ziet het er netjes uit succes verder!!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:24

Het lijkt wel alsof je naar voren word getrokken door dat je paardje zijn hoofd naar beneden doet?? en ben je niet wat te klein? snap best wel als hij heet is dat je m dan niet zo super aan kan..

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 08:32

Uhm nee, getrokken wordt ik niet.. ze is wel sterk, maar ik kan der wel houden.. makkelijk zelfs.. alleen ik moet er wel moeite voor doen, ze is superbraaf.. alleen die heg dus niet. Er reed ook een meisje van 10 op (wel binnen) dus binnen is ze gewoon vet braaf, alleen heeft ze soms kuren.. komt ze ineens 20cm onhoog ofzo :+ ;)

En hoezo zou ik te klein zijn? :) De eigenaresse is ook maar 160 ofzo?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:38

Ik vind dat je geweldig netjes rijdt, echt alle foto's stoor je hem niet, zit je netjes (behalve inderdaad iets teveel voorover). Echt consequent keurig! Nu moet je inderdaad proberen je armen beter te dragen, dan ontspan je ook meer in je handen, hoewel je paard daar geen last van heeft. Maar als je ook nog rechterop gaat zitten breng je meer balans in je paard en gaat hij zelf minder op de voorhand lopen dan hij nu doet (logisch want hij zoekt ook evenwicht). Dan gaat zijn achterhand meer werken (je ziet dat iets op de eerste foto's, daar zit je nl. netter rechtop).

Benen eraan en je gewicht meer in het zadel en je zal zien dat je dan minder 'meelift' met je paard maar hem dan ook meer bij elkaar kan rijden en dan een nog mooier plaatje krijgt en meer kracht van je paard onder je houdt dan dat hij er af en toe vandoor schiet (onder je uit loopt). Je kunt dan weer meer gaan schakelen in tempo, dat is een heel belangrijke oefening, en dan wordt het geheel nog weer netter en gecontroleerder, en zal je, als je dat lukt, ook weer minder het plaatje vertonen dat je wat klein voor hem bent. Want dat zie je nu wel wat, maar ondanks dat blijf je hem nu heel netjes rijden, dat doe je heel goed! Nog wat lesjes, je hebt een hele mooie basis om je verder te ontwikkelen met dit paard!

Bedenk in je houding dat je zo moet kunnen blijven staan als je geen paard tussen je benen zou hebben lopen. Je ziet aan je houding dat je dat met deze houding niet zou lukken. Kijk maar eens hoe de bekende dressuurruiters zitten, dat zie je dat mooi.

Je bent wat klein voor dit paard in de zin van dat de verhouding met jou en je paard qua grootte nog niet helemaal 'past' en dat je daardoor wat moeite hebt om het paard in balans te rijden en hij wat onder je vandaan loopt. Maar je stoort hem niet en dat is het belangrijkste. Dat hij wat omhoog komt is minder fijn, doet hij dat ook bij de eigenaar??? Misschien is het ook een uiting dat je paard merkt dat je hem nog niet helemaal in de hand hebt. Gewoon blijven rijden, komt vast goed!
Laatst bijgewerkt door stefje op 21-06-09 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 08:38

Ter vergelijking:

Afbeelding Zo loopt ie bij mijn vriendin (moeten nog wel wennen aan elkaar ;) is de 5e keer erop ofzo... )

Dus ik kan hem wel aan iig :)
Maar thanks voor je reactie :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:42

Maar die vriendin loopt juist teveel aan de voorkant te pulken (niet goed dus!) en dat doe jij niet :D

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 08:44

stefje schreef:
Ik vind dat je geweldig netjes rijdt, echt alle foto's stoor je hem niet, zit je netjes (behalve inderdaad iets teveel voorover). Echt consequent keurig! Nu moet je inderdaad proberen je armen beter te dragen, dan ontspan je ook meer in je handen, hoewel je paard daar geen last van heeft. Maar als je ook nog rechterop gaat zitten breng je meer balans in je paard en gaat hij zelf minder op de voorhand lopen dan hij nu doet (logisch want hij zoekt ook evenwicht). Dan gaat zijn achterhand meer werken (je ziet dat iets op de eerste foto's, daar zit je nl. netter rechtop).

Benen eraan en je gewicht meer in het zadel en je zal zien dat je dan minder 'meelift' met je paard maar hem dan ook meer bij elkaar kan rijden en dan een nog mooier plaatje krijgt en meer kracht van je paard onder je houdt dan dat hij er af en toe vandoor schiet (onder je uit loopt). Je kunt dan weer meer gaan schakelen in tempo, dat is een heel belangrijke oefening, en dan wordt het geheel nog weer netter en gecontroleerder, en zal je, als je dat lukt, ook weer minder het plaatje vertonen dat je wat klein voor hem bent. Want dat zie je nu wel wat, maar ondanks dat blijf je hem nu heel netjes rijden, dat doe je heel goed! Nog wat lesjes, je hebt een hele mooie basis om je verder te ontwikkelen met dit paard!

Je bent wat klein voor dit paard in de zin van dat de verhouding met jou en je paard qua grootte nog niet helemaal 'past' en dat je daardoor wat moeite hebt om het paard in balans te rijden en hij wat onder je vandaan loopt. Maar je stoort hem niet en dat is het belangrijkste. Dat hij wat omhoog komt is minder fijn, doet hij dat ook bij de eigenaar??? Misschien is het ook een uiting dat je paard merkt dat je hem nog niet helemaal in de hand hebt. Gewoon blijven rijden, komt vast goed!

Kijk! Hier heb ik dus heel veel aan :D Dankjewel voor alle tips en uitleg! :D

Bij de eigenaar loopt ie idd ook soms te stieren, maar het is ook moeilijk voor haar, omdat ze vastzit in haar rug, en dus goed ontspannen nageeflijk lopen nog moeilijk is, en dat uit ze soms ook (of als ze er gewoon geen zin in heeft) door te gaan stieren :P

Ik moet echt heel erg aan mijn houding gaan werken, i know.. ga er vandaag heeel erg op letten! :)
En te klein, tja.. ik heb niet zelf het gevoel dat hij met mij rijd, ik heb wel het idee, dat ik met hem rijd.. maar misschien heb je wel gelijk.. maar dan zou die het ook moeten doen bij dat meisje van 10 die hem eerst rijd, en dat deed ie niet.. dus ik denk dat het komt omdat ie nou weer écht moet rijden :=

Nogmaals superbedankt voor je uitleg! :D

@opisop
Ja klopt, maar ze is ook heel gestresst, omdat ze bang aangelegt is.. dus zij moet echt nog beetje vertrouwen krijgen, maar ze galoppeert nog niet enzo, dus het is niet een belasting voor goldie ofzo :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:13

er zit wle verbetering in :D
maar je zit heel erg voor over,
ik denk dat het paard daarom ook niet zo nagevelijk is ;)
doe je teugels misschien ietsje langer,
zo kun jij ook wat meer achterover zitten,
en schouders naar achteren! (A)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:19

Ik vind het er leuk uit zien hoor! Je rijd haar netjes!
Maar waar kan ik mee vergelijken om te kijken of er verbetering is?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 06:09

Ik zal even een oud topic opzoeken :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 06:10

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:04

minjon schreef:
Uhm nee, getrokken wordt ik niet.. ze is wel sterk, maar ik kan der wel houden.. makkelijk zelfs.. alleen ik moet er wel moeite voor doen, ze is superbraaf.. alleen die heg dus niet. Er reed ook een meisje van 10 op (wel binnen) dus binnen is ze gewoon vet braaf, alleen heeft ze soms kuren.. komt ze ineens 20cm onhoog ofzo :+ ;)

Haha,grappig. je typt" ik kan dr wel houden, makkelijk zelfs ik .. alleen moet ik er moeite voor doen. dus je kan het niet makkelijk ;) en waarom zit je dan zover naar voren?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 15:21

sabina1998 schreef:
minjon schreef:

Haha,grappig. je typt" ik kan dr wel houden, makkelijk zelfs ik .. alleen moet ik er moeite voor doen. dus je kan het niet makkelijk ;) en waarom zit je dan zover naar voren?

Sorry, maar hoe kun je nou op een foto zien of ze te houden is? Ze is heel sterk ja.. maar ik kan haar wle houden. Alleen ik moet er moeite voor doen, ik kan haar makkelijk houden, als ik er moeite voor doe! ;)