Haflinger @ les.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Haflinger @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:34

Hallo bokkers.
Sinds kort les ik bij een vriendin van mij, en het gaat echt een stukke beter!
Maika is nu veel losser geworden, je ziet nu gewoon de spieren groeien!
iK had eerst problemen om haar aan de teugel te rijden, en om haar op een normaal tempo te laten lopen. Ze nam ook regelmatig een loopje met me.
Ik vond eerst springen ook geweldig, maar de laatste tijd is het zelfvertrouwen aardig gedaald omdat ik met buitenrit eraf ben gevallen.
Ik heb 3 maanden niet durven springen. We bouwen het nu weer rustig op lekker laag.

Waar kan ik aan werken:
- tenen naar binnen
- vooruit kijken
- handen stil houden
- hakken uitdrukken

01
Afbeelding
02
Afbeelding
03
Afbeelding
04
Afbeelding
05 En nog een sprongetje.
Afbeelding
06
Afbeelding

19LindA83

Re: Haflinger @ les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:38

Je benen mogen iets verder naar achter, ze mogen iets achter de singel liggen, probeer verder de achterhand er mooi bij te houden, anders rij je dr niet nageeflijk, maar ''trek'' je dr nageeflijk.
Wel fijn dat je vertrouwen weer wat beter wordt en je weer een sprongetje durft te doen! Succes verder

JoyCeex3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:08

Ziet er leuk uit , misschien je tenen wat naar binnen draaie ? op eerste foto zie je dit. voor de rest heb ik nix op te merke :)
Leuke pony ! doe zo verder !

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:14

Leuke haflinger. Ik vind je rug een beetje storend probeer hem meer recht te houden. Verder ziet het er leuk uit. En het zijn en blijven eigenwijze beesten die haflingers haha. Heb er zelf ook een. En super dat je vertrouwen weer terug komt. Veel plezier nog met je paardje.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 14:23

Marlis schreef:
Leuke haflinger. Ik vind je rug een beetje storend probeer hem meer recht te houden. Verder ziet het er leuk uit. En het zijn en blijven eigenwijze beesten die haflingers haha. Heb er zelf ook een. En super dat je vertrouwen weer terug komt. Veel plezier nog met je paardje.

Ik vind dat ik me rug wel netjes recht houd.
Ik snap jou commentaar niet zo goed.

Ja haha super eigenwijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:32

Probeer idd recht te blijven zitten je trekt nu wat teveel 'hol'
Verder wat bij mijn hafs altijd helpt is om eerst de achterhand heel actief te maken. Alleen maar schakelen, dan komt ze vanzelf lekker naar beneden en dan heb je dr goed over dr rug lopen van achter naar voren. Want ze worden heel gauw kort in hun hals en bewegingen, dus eerst ruim op de achterhand en dan geeft ze vanzelf na :j

Succes , komt vast goed :)

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:10

Ziet er goed uit!

Misschien je handen iets lager houden? Misschien was het wel een momentopname en heb ik het mis!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:47

Maikaatje schreef:
Marlis schreef:

Ik vind dat ik me rug wel netjes recht houd.
Ik snap jou commentaar niet zo goed.

Ja haha super eigenwijs!

Ik vind je rug iets te hol zeg maar;)

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:23

@ Marlis. Op alle foto's??

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:06

Maikaatje schreef:
@ Marlis. Op alle foto's??

Op veel foto's wel. Niet overdreven hol maar wel ietsje hol.
Maar meid bij mij is bij het rijden ook niet 100% alles in orde. Er is altijd wel iets om aan te werke toch:)

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:19

Jaa, dat klopt maaris de eerste keer dat ik dat te horen krijg dus was beetje verbaast :P

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:22

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

DTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:35

Erg leuke haflinger, heb er zelf ook 1!!
Mijn tip voor jou is iets meer achterover gaan zitten, het oogt op de foto's (die van de zijkant genomen) alsof je op het puntje van je zadel zit. Niet vervelend bedoeld hoor, ik heb er in het begin ook last van gehad op mijn haflinger. Als ik zo op de foto kijk zijn wij ongeveer even groot en haflingers zijn niet super lang in het lijf, dus ik was onbewust geneigd om beetje voorover te zitten. Door je zelf langer te maken maar wel dieper in het zadel te gaan zitten, zal je met je rug ook minder hol gaan zitten. Ik hoop dat je er iets aan hebt, heel veel suc6!

kristientjjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:10

Mooii. Hoe heb je ze aan de teugel gekregen?

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 09:27

kristientjjx schreef:

Ik heb er wl 2 jaar voor moeten trainen, en het eerst zelf onder de knie moeten krijgen. Ik had nooit geweten hoe ik een paard aan de teugel moest rijden.

Eerder had ik het verkeerd aangeleerd. Ik moest slof eraan doen, en het gevoel zo onder de knie te krijgen:?

Later ben ik verhuisd heb ik priveles genomen. Toen was het nog moeilijk ze liep onder me vandaan en ging zich vastzetten. Door de les is ze wel iets losser geworden met stelling oefenen. Alleen toen is wel de verkeerde hals getraind.

Toen ben ik overgestapt naar een andere les een vriendin van me. En nu gaat het echt super! Ik heb geen harde hand meer. en krijg het gevoel door hoe je het kan voelen als je paard aan de teugel gaat of juist omhoog komt. Heb nu ook geleerd dat als ik op de rechterhand zit moet spelen met mijn linker hand. en de rechter sturen. Had eerder geleerd op rechterhand met je rechterhand spelen en je linker strak houden?.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 09:29

DTL schreef:
Mijn tip voor jou is iets meer achterover gaan zitten, het oogt op de foto's (die van de zijkant genomen) alsof je op het puntje van je zadel zit. Niet vervelend bedoeld hoor, ik heb er in het begin ook last van gehad op mijn haflinger. Als ik zo op de foto kijk zijn wij ongeveer even groot en haflingers zijn niet super lang in het lijf, dus ik was onbewust geneigd om beetje voorover te zitten. Door je zelf langer te maken maar wel dieper in het zadel te gaan zitten, zal je met je rug ook minder hol gaan zitten. Ik hoop dat je er iets aan hebt, heel veel suc6!

Hartstikke bedankt voor de tip! Komt goed van pas!! :D

Ik had dat eerder nooit zo'n holle rug als je kijkt naar foto's op mijn pagina.
Maar sinds ik buiten gevallen ben en zij elke keer een loopje met me neemt in de bak ben ik uit angst voor over gaan zitten om haar rustig te krijgen, ik weet dat het geen effect heeft maar het gaat automatisch. ik ben nu iets meer naar achter gaan zitten. maar nu heb ik dat holle rug probleem weer :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:38

Maikaatje schreef:
kristientjjx schreef:

Ik heb er wl 2 jaar voor moeten trainen, en het eerst zelf onder de knie moeten krijgen. Ik had nooit geweten hoe ik een paard aan de teugel moest rijden.

Eerder had ik het verkeerd aangeleerd. Ik moest slof eraan doen, en het gevoel zo onder de knie te krijgen:?

Later ben ik verhuisd heb ik priveles genomen. Toen was het nog moeilijk ze liep onder me vandaan en ging zich vastzetten. Door de les is ze wel iets losser geworden met stelling oefenen. Alleen toen is wel de verkeerde hals getraind.

Toen ben ik overgestapt naar een andere les een vriendin van me. En nu gaat het echt super! Ik heb geen harde hand meer. en krijg het gevoel door hoe je het kan voelen als je paard aan de teugel gaat of juist omhoog komt. Heb nu ook geleerd dat als ik op de rechterhand zit moet spelen met mijn linker hand. en de rechter sturen. Had eerder geleerd op rechterhand met je rechterhand spelen en je linker strak houden?.

NOOIT spelen!
Dat is geen aan de teugel dat is in de krul trekken.
Weetje waarom het paard zn hoofd omlaag doet? Omdat ie telkens pijnsignalen in de mond krijgt, dat zogenaamde ''aan de teugel'' is hier dus geen aan de teugel maar pijn ontwijken.
En aangezien hij ook op de voorhand loopt ga je het hele doel voorbij.
Nageeflijkheid komt vanuit een actieve achterhand en ontspanning, en alleen licht, aan beide kanten gelijk, contact.
Je moet niks met die teugels doen, alleen licht contact houden.
Dus eerst die achterhand actiefmaken, en ontspanning erin, dan komt de voorkant vanzelf.
Dan spant je paard zn buikspieren aan, en laat zn rugspieren los zodat hij jou beter kan gaan dragen.

DTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:11

Maikaatje schreef:
DTL schreef:

Hartstikke bedankt voor de tip! Komt goed van pas!! :D

Ik had dat eerder nooit zo'n holle rug als je kijkt naar foto's op mijn pagina.
Maar sinds ik buiten gevallen ben en zij elke keer een loopje met me neemt in de bak ben ik uit angst voor over gaan zitten om haar rustig te krijgen, ik weet dat het geen effect heeft maar het gaat automatisch. ik ben nu iets meer naar achter gaan zitten. maar nu heb ik dat holle rug probleem weer :+

Blij dat ik kon helpen! :D
Ik denk als je vertrouwen steeds groter wordt je steeds lekkerder en meet ontspannen gaat zitten, waardoor je automatisch diepen in het zadel komt jij ook lekkerder gaat zitten en je paardje zal dat ook aanvoelen en prettiger vinden. Komt allemaal vanzelf, neem de tijd. :D Ennuh hou ons op de hoogte, ben benieuwd!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:02

Blij dat ik kon helpen! :D
Ik denk als je vertrouwen steeds groter wordt je steeds lekkerder en meet ontspannen gaat zitten, waardoor je automatisch diepen in het zadel komt jij ook lekkerder gaat zitten en je paardje zal dat ook aanvoelen en prettiger vinden. Komt allemaal vanzelf, neem de tijd. :D Ennuh hou ons op de hoogte, ben benieuwd![/quote]

:D .
Ja, dat gaat wel goed komen! :+
Ik krijg ook vaak te horen van mensen ontspan je rug eens want die heb ik altijd totaal gespannen. waarom ik dat doe geen idee :Y) Maar heel vervelend. en vind het erg moeilijk om te ontspannen. Maar hopelijk kom ik een heel eind met je tip :o

Ik zal als het beter gaat wel weer foto's plaatsen *D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:13

Maikaatje schreef:
Jaa, dat klopt maaris de eerste keer dat ik dat te horen krijg dus was beetje verbaast :P

Haha kan gebeuren. Nogmaals ik vind het een erg leuke haflinger :9

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:33

ziet er goed uit hoor, probeer iets minder op de nek te leunen als je springt

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:46

Je mag wel wat meer op je billen gaan zitten. Nu is je rug hol en die hoort recht te zijn. Als je meer op je billen gaat zitten, wordt je rug ook minder hol. Zo kun je de bewegingen van je paard ook beter volgen.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:56

Maaaikaaa & Sannee :+:

aangezien mijn vorige reactie verwijderd werd:
blij dat het nu weer goed gaat met jou & maika zeg!
en aangezien ik commentaar MOET geven wil mijn reactie niet weer verwijderd worden: die holle rug deed ik eerst ook altijd, dan moet je proberen alsof er een muurtje achter je staat waar je recht tegen aan moet zitten, dan moet je een soort van je buik naar achter drukken en dan zit je na wel wat oefenen rechter!
succes ermee! :)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 01:33

Ik heb even naar de foto's in je profiel gekeken, maar daar doe je het ook, op sommige zelfs erger dan de op de foto's die hier staan.

Ik zag je niet reageren op het aan de teugel lopen verhaaltje, maar het klopt wel, en het viel mij ook op dat je paardje zijn achterhand er niet bij trekt en met de tijd zal dit (buiten dat het niet correct is) ook pijnlijk voor het paardje worden en problemen kunnen veroorzaken.

Overleg dit desnoods even met je instructrice.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 08:29

Jaa dat klopt dat het op die foto's wat erger is.
Die foto's waren genomen een paar dagen na de val.

Ik heb er nu een paar opgezet ban een langere tijd geleden.