Danique & Blackfire @ Selectie wedstrijd (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Danique & Blackfire @ Selectie wedstrijd (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 14:55

Hallo!

Ik had zaterdag wedstrijd.
Het was mijn 4e keer met (mn pony) tussen de paarden & pas de 2e keer met stang en trens. We zijn thuis vooral bezig met lengtebuiging, oprichting & impuls

het was een selectie wedstrijd bij een strenge jury! :(
er waren zelfs verliespunten gereden! ( en afmeldingen nadat de naam van de jury bekend was!)

Maargoed, toch maar geprobeert.
Ik moest als 1e. Het ging opzich niet heel slecht, maar t was vrij warm en Black kan daar nooit zo goed tegen, dus enorm zweten & tja, dan niet echt goed meer voor het been. Dus kon hem afentoe niet zo lekker met been naar de hand rijden.

Ik was nog erg blij met mn punten! 194 & 197. Ik was 5e en volgens mij 7e. Dus dik tevrede!

Ik heb nog wel wat fotootjes,

Afbeelding

travers
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
schouderbinnenwaarts.
Afbeelding
appuyeren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips en commetaar is welkom,
maar ik weet dat we moeten werken aan de:
Lengtebuiging.
Oprichtig.
Handhouding.
en op sommige momenten mogen de teugels wel iets korter.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:56

Mooie foto's ;)
alleen heb je piana handjes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:58

Wat een super stoere pony zeg, wauw!
Let er met rijden van travers op dat je je hak niet zo ver uitdrukt dat je in stoelzit terecht komt, en soms mag je je handen iets meer voor je houden.
Succes verder in de Z!

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:03

Waaauw , wat een mooie pony!
en mooie naam, ik heet ook Danique namelijk!

misschien moet je je handen iets meer dragen. ;)

Heeel veel suces verder.

Danique1990

Re: Danique & Blackfire @ Selectie wedstrijd (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 15:04

Dankjewel, Ik zag het idd, maar ik denk dat dat een moment opnamen is in de travers.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:06

Hey, toch goed gereden dan als er zelfs verliespunten gereden zijn! Het ziet er erg mooi uit en het lijkt net een paard ipv een pony. Het geeft een mooi beeld!
Tip (moet bij HAW): Let op je handen, zet ze goed rechtop...

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 15:09

Ik wil ze idd nog een beetje plat dragen, komt mede door de stang en trens volgens mij. Maar zal er idd aan denken! Dankjewel.

Waren ze s'middags minder streng?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:09

Wat heb je een ongelofelijk stoere pony! Prachtig paardje om te zien. :J
Qua commentaar: het lijkt net of je nog een beetje kapstokjes hebt. En let op je handen he!
vind het er verder super uitzien.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:19

Wow, ik heb genoten van de foto's! Vind het er gewoon echt lekker uitzien allemaal, zo makkelijk. Voor het extra mooie: handen vaker rechtop en iets meer dragen, benen (mn galop) iets langer maken en wat meer voorin je zadel blijven zitten.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:22

mooie fotos, alleen goed op je tenen letten. die mogen ietsje naar buiten. komt erg over dat je op je sporen rijd en niet op de kuit.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:26

Mienky_23 schreef:
mooie fotos, alleen goed op je tenen letten. die mogen ietsje naar buiten. komt erg over dat je op je sporen rijd en niet op de kuit.

Eh tenen naar binnen is het dan toch? ;) Afgezien daarvan, ik zie eigenlijk op geen enkele foto dat ze de spoor gebruikt. Wel dat ze soms haar hak iets optrekt, vandaar mijn reactie benen wat langer op sommige momenten.

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:26

Je hebt geen bokt commentaar nodig, lekker doorgaan en met instructie werken aan de kleine puntjes voor bevestiging van de Z oefeningen. En even serieus nadenken over een paard uiteraad!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:52

Ik vind het er zeker Z1 waardig uit zien! En tof dat je tussen de paarden start, je valt zeker niet in het niet tussen hen!

Probeer alleen in je travers rechtop te blijven, het lijkt net alsof je iets inknikt.
Wat het oprichten betreft, ik zie ze liever zo dan heel hoog in de houding getrokken, ziet er gewoon netjes uit!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 17:43

Dankjewel!
Ik zal aan denken, en in de training op letten.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:33

Zeker Z waardig !! super dat je tussen de paarden start!
met de punten komt het wel goed.. gelukkig heb jij geen verliespunten gereden bij die hele strenge Jury echt toppie!
owj aomdat het moet bij haw.. nog een keer je piano handjes,maar dta eet je zelf wel

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:40

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:02

Mooi plaatje!
Je pony oogt gezond en werklustig. Je benen lijken inderdaad iets te krampachtig in een houding gedrukt. Gewoon lekker laten hangen! Ook als ze van zichzelf een keer wat minder voorwaarts zijn. ;)
Zou je misschien de punten nog kunnen geven bij de verschillende onderdelen op de foto's? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:08

Wat een mooie combinatie zeg en zeker Z waardig ;) .
Ik vind het persoonlijk jammer dat je er dan 'gelijk' een stang en trens in hangt. Deze klasse kun je ook prima rijden zonder dat, maar dat is uiteraard ieder voor zich :D .
Wat mij opvalt is dat je de travers erg schuin doet, iets minder is ook nog op 4 sporen.
Daarnaast lijkt bij het appyement dat zijn achterhand eerst komt, foto kan vertekenen uiteraard.
Bij de SB (links) is het de bedoeling dat je pony buigt om je binnenbeen, deze (je been) heb je nu te ver naar achteren, zo kan hij niet buigen en geef je tegenstrijdige hulpen.
Ik vind, gemiddeld over je foto's, je handhouding erg netjes +:)+ en dan doel ik op de lijn: bit, teugels, handen en armen.
Dus niet je handen zelf, die mogen rechter op blijven, maar dit is ook al gezegd.
Je pony spring mooi berg op in de galop, goed van achteren naar voren gereden en netjes opgevangen aan de voorkant.
Halthouden is mooi vierkant, netjes hoor.
Succes met je wedstrijden en blijf vooral genieten :))

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:08

Wouw wat kan jij rijden zeg! Iedere keer als ik je zie rijden op HAW word ik er helemaal vrolijk van! Ik vind dat ie het heel netjes doen voor de 2e wedstrijd met stang en trens en ik vind dat jij er heel netjes mee kan rijden, heel veel succes!

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:08

Ik vind een trens mooier staan bij black. Vind dit niet zo mooi. Verder heb ik het idee dat je beugels een de korte kant zijn. Soms zit je ook iets naar achteren. En idd je handen en je voeten

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 21:29

Ik heb ook al ruim een jaar in het Z2 (pony's) gereden en daar dus met een gewoon bitje, dus zo ineens gooi ik de stang&trens er niet in. Ik gebruik dit nu om mijn hulpen te verfijnen, hij is ook al stiller in de aanleuning ( en ik heb verder niet het idee dat ik hem misbruik.)

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:37

Hoi Danique,
Wat heb je een leuke pony!
Het ziet er goed uit, maar er zijn natuurlijk altijd puntjes die verbeterd kunnen worden.
Net als de rest valt mij je lengtebuiging op, maar ik weet uit ervaring dat dat niet meevalt met zo'n korte pony.
Ik weet wel dat er nog wel meer uit te halen is, zo ziet het er iig wel uit.
de volgende x met het hoedje?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:55

hihi daar heb ik zaterdag nog geschreven. maar ik zat 's middags dus heb je niet gezien..

ziet er goed uit! leuk ponypaard heb je!
zou het helpen je beugels een gaatje langer te doen? dan komen je benen meteen iets meer te 'hangen' en liggen je benen mooier. dan hoef je je hakken niet zo extreem uit te drukken...

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:22

Dankjewel allemaal.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:56

Moderatoropmerking:
En opnieuw reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.