Paard/pony aan de teugel getrokken. Er wat van zeggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Paard/pony aan de teugel getrokken. Er wat van zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 14:03

Ik was gister op een wedstrijd waar ik heel veel paarden en pony's aan de teugel getrokken zien worden. Zagen, rukken, bumpen, meppen en dit is nog maar het begin.

Als jullie zoiets zien, zeggen jullie er wat van? Of hou je het voor je?

Ik zelf maak dan een toespeling. Zoals: 'Pff, zo oud en dan al een pony aan de teugel trekken.'
(ging om een 11 jarig meisje, die zat te bumpen en te zagen) ;(

prioika

Re: Paard/pony aan de teugel getrokken. Er wat van zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:06

Tja zo gaat dat meestal tegenwoordig... Ik zeg er zelf niks van, maar misschien is het wel beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:09

Ik zou er wel wat zeggen, hier op stal rijden er een aantal meisjes op shetlanders die van een oude vriendin van mij zijn, zij is er alleen in het weekend en vraagt dan of anderen een oogje in het zeil willen houden.

1 meisje ging echt te ver met 1 van die shetten, keihard in de mond trekken terwijl ze in de buik trapt en met der zweep slaat. daar heb ik dus wat van gezegt want dat kon echt niet

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:12

Tjsa dat het gebeurd weten we allemaal toch? En ik denk als je iemand echt wilt helpen dat je beter op een andere manier er wat van kunt zeggen dan zo'n toespeling maken.
Sommige mensen weten gewoon niet beter en op die manier jaag je ze al tegen je in het harnas. Dan zullen ze heus niet meer open staan voor jouw mening, als ze eerst zo'n rot opmerking krijgen.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:15

Daar heb je zeker gelijk in.
Ik denk alleen dat als ik het zou zien, dat ik me niet in zou kunnen houden en er een rotopmerking uit zou floepen.
Werkt waarschijnlijk idd niet.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:18

ik weet niet als ik er wat van zou zeggen, ik denk dat de jury dat ook wel ziet.
vergeet niet dat er altijd goed begeleiding bij zit, waardoor kinderen verkeerde dingen leren!
Laatst bijgewerkt door DDW1190 op 14-06-09 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:19

Ik zeg er niks van. Ik ga er vanuit dat iedereen zijn best doet om zo goed mogelijk te rijden en iedereen probeert te leren en iedereen maakt fouten. De een staat al wat verder dan de ander maar iedereen doet zijn best. Daar hoef ik dan niet ook nog banketstaaf over te komen gaan staan doen. Vind het een beetje gevalletje 'de beste ruiter zit op de barkruk', sorry.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 14:20

@ Babel. Daar heb je zeker ook gelijk in, was ook wat netter geweest. Maar kan me daar gewoon zo druk om maken.

Vroeger heb ik het ook wel vaak gezegd maar gezien de enorme ruzie die ik erom kreeg (lees ouders/instructeurs achter me aan) ben ik daar eigenlijk wel mee opgehouden.

@ DDW1190. Nou, volgens mij zag de jury het niet. Bijna alle ruiters die aan de teugels zaten te trekken hadden een winstpunt en bijna allemaal prijzen. Vaak kijken ze naar het totaalplaatje, niet zo vaak naar de omgang....

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:21

Haha nou, als ik dat bij iedereen ging zeggen had ik er een nieuwe fulltime baan bij denk ik.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:21

Ik zeg er niets meer van, tenzij mensen er zelf om vragen. Bij mij in de les gebeurt het iig niet, of anders kun je vertrekken.
Ik heb gemerkt dat mensen het niet echt op prijs stellen als je ongevraagd je mening spuit.
Verder ben ik het met Urielle eens: ik neem aan dat mensen hun best doen op een goede manier met hun paard om te gaan.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:23

niet raar bedoelt, maar het geeft ook veel spanningen mee..
de meesten gaan dan zitten kloten op hun pony!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:54

Ik zie ook vaak zat mensen voorbijkomen die paarden in de krul trekken. Alleen dan niet op wedstrijd. Dus dat heeft dan niks te maken met spanningen. Ik zeg er niks van, maar maak er wel eens opmerkingen over. Vind het wel altijd sneu voor de paarden.
Ook zie ik wel eens mensen waarvan het paard persé aan de teugel moeten als ze buitenrijden. Dat vind ik zo'n onzin, omdat buitenrijden voor de ontspanning is (Naar mijn mening)

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:56

niks van zeggen, als ik jou was zou ik er nie taan beginnen. dan blijf je bezig. niet banketstaaf bedoeld, maar ik vind dat het te vaak gebeurd en dat veel mensen niet weten waar ze mee bezig zijn. Maar iedereen doet zijn best en iedereen doet wat het beste is voor zijn/haar paard.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:57

Probleem is vaak dat de meeste gewoon niet beter weten. Een opmerking maken als 'PFFF beetje in de krul lopen trekken' helpt dan niets. Gooien ze de teugels los, loopt ie niet goed, krijgen ze daar weer commentaar op.

Ik probeer altijd te laten zien en voelen en daarbij uitleggen hoe het dan wel hoort. Dat is niet iets voor op het wedstrijdterein helaas, maar wel voor bijvoorbeeld op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:00

k zeg er niets van.. je krijgt bij dat soort types toch alleen een grote bek terug.. dus waarom zou ik? en idd zoals Rytm ook al zij zou je dr idd een fulltime job bij hebben dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:30

Ik hou me d'r buiten. Ik wil er best iets over zeggen, maar dat kost dan gewoon 20 euro per half uur, want dan heet het les. Weet ik ook zeker dat er naar me geluisterd wordt, en dat het paard niet de dupe is van een ruiter die ook nog eens gefrustreerd is omdat een vreemde er iets van zegt...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:34

Ben bang dat het nieteens iets zou helpen, aangezien ze toch denken dat het zo hoort.

Waardeloos :n Kan alleen maar medelijden hebben met de paarden..

suzy_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:35

ik zou er wel wat van zeggen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:44

Bubsj schreef:
Probleem is vaak dat de meeste gewoon niet beter weten.

Mee eens.
Het probleem ligt bij de instructeurs. Het grootste gedeelte van de instructeurs in deze regio geeft, helaas helaas, op deze manier les. Dan kun je een ruiter wel vertellen dat hij het niet goed doet, maar als hij/zij netjes doet wat de instructeur verteld, tsja, dan kun je het de ruiter ook niet kwalijk nemen?

Snowrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:40

Precies. Mijn instructeur heeft me het zagen ook geleerd, ik ben er pas op bokt achtergekomen dat het helemaal geen goede manier is... Nu probeer ik het op een andere manier te doen (met overgangen rijden enz.), maar als het eenmaal is aangeleerd is het (vind ik) moeilijk om te veranderen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 06:08

Urielle schreef:
Ik zeg er niks van. Ik ga er vanuit dat iedereen zijn best doet om zo goed mogelijk te rijden en iedereen probeert te leren en iedereen maakt fouten. De een staat al wat verder dan de ander maar iedereen doet zijn best. Daar hoef ik dan niet ook nog banketstaaf over te komen gaan staan doen. Vind het een beetje gevalletje 'de beste ruiter zit op de barkruk', sorry.

mee eens.
een hoop mensen hier komt over alsof ze het zelf allemaal wel heel goed weten en het nooit fout doen.

er zijn altijd rotte appels bij,daar doe je alleen niks aan.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:47

Ik zeg er ook niks van.
dat moeten ze allemaal zelf weten, ze komen er over een tijdje wel achter als het paard beton in de mond heeft.
Als hun zo denken te winnen met wedstrijden moeten ze dat zeker zelf weten,

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:44

Ik zou er ook niets van zeggen. Ik ken de hele combinatie waarschijnlijk niet, dus wat ik zie is een momentopname. Ik stel me zo voor, dat ik zelf ook niet erg pleased zou zijn wanneer ik eens wat strenger doorkom naar mijn paard toe, en iemand langs de kant zou er wel even wat van zeggen :) .

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:03

Ik ben zelf geen fan van wedstrijden en mij zul je er dus ook nooit aantreffen. Ik sta met mijn paardje op een pensionstalling, dan heeft iedereen dus een eigen paard, ik probeer me dus zoveel mogelijk in te houden.
Als het echt te ver gaat dan is mijn gevoel sterker dan mijn verstand en moet ik het echt geen 3x zien bij dezelfde persoon.

Maar op zo'n wedstrijd heeft dat toch geen zin, dus dan zou ik m'n mond houden of inderdaad zo'n soort opmerking maken.

shartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:21

ik zou het ook niet zeggen