Pino voor de 1e keer @ HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Pino voor de 1e keer @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:13

Nou toch maar eens een topic van Pino.
Pino is een ha(l??)flinger die op 1 april 4 is geworden.
Het lijkt er op dat Pino niet 100% haf is. Wat zijn afstamming is weet ik ook niet omdat Pino geen papieren meer heeft, ofja ik heb ze niet ;)

Ik zit er nou een maandje of 8 op en hij pakt alles heel goed op.. Hij is zwaar leergierig en dat maakt het voor mij ook echt super leuk! Ondanks dat het geen 100% haf mag wezen heeft hij het karakter wel want hij kan echt verschrikkelijk klieren en eigenwijs zijn :Y)

Sinds een paar maanden ben ik een beetje meer druk op de teugels aan het leggen en naar ontspanning toe te werken. Dit gaat steeds beter. We hebben hier ontzettend veel moeite mee gehad maar het gaat stukje bij beetje beter.
Wat hij nu heel erg doet is te diep lopen. Ik ben hier nu ook in de les veel mee bezig. Ik merk dat ik het zelf ook nog moeilijk vind om van boven te zien wanneer Pino wat opgerichter loopt maargoed niet alles te gelijk.

Ik weet zelf dat hij nog niet op de loodlijn loopt, vaak te diep loopt en ik mijn hakken uit moet drukken. Dat zie ik zelf gelukkig nog wel ;)
Maar ik zou het toch wel leuk vinden om wat tips te krijgen. Ik heb geen galop foto's maar dit gaat ook echt de goede kant op! Pino heeft hier echt moeite mee en een volte galoperen is hij nog niet sterk genoeg voor. Wat hij doet als ik het probeer is op het laatste moment de verkeerde kant op schieten. Mijn instructrische raadt aan om nog even te wachten met het galopperen van voltes omdat hij het zo lomp doet dat het een gevaar voor mij wordt :P Wat ik wel doe is veel oefenen aan de longe.

Ik heb dus ook helemaal geen wedstrijd ambities, tenminste NOG niet en ik ik doe alles op zijn tijd. Nu tijd dan voor wat foto's.

Zo ging het een paar maanden geleden (kleine impressie):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorige maand:

Afbeelding

Hoe het nu gaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hals strekken vind ie heerlijk.

De laatste fotos zijn misschien niet helemaal duidelijk omdat ze van "ver" zijn maar misschien kunnen jullie er toch wat van zeggen :D

Brand los maar houdt het cool :D

hiboune

Re: Pino voor de 1e keer @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:15

ik vind het een kei mooi beesie

ook al mag er van mij wel iets meer spek op!
tevens mag net t neusje er ff meer uit..

verder goede verbetering en pracht beest!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:17

Waaaauw, dat is geen volle haflinger maar WOW wat is hij gaaf! :+: Jeetje, en ik altijd maar denken dat mijn paard de mooiste van bokt was, hier hebben we concurrentie... ;(
Ziet er heel netjes uit! Ik vind alleen wel dat je hem heel kort en diep rijdt, voor zo'n jong dier. Ik zie hem graag wat langer in de hals, meer als op de 3e foto, dat vind ik een nog fijner beeld!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:18

ja Pino is het zelfde als mij :D kan vreten wat hij wil maar aankomen?? :n Hij is echt een levendige pony dus hij heeft wel het een en het ander nodig..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:19

Ik vind het een supermooi paardje!

Je kunt zien dat hij erg veranderd is :j (positief). Wees niet te gefocust op het naar beneden rijden, probeer zijn neusje er meer uit te rijden en geef hem zo mogelijk wat meer de ruimte in teugellengte.
Hij heeft een goede actieve achterhand, dat is echt al super! :D
Veel plezier met hem!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:19

Je bent erg vooruitgegaan met hem :) Leuk beestje. Ik zou graag wat meer lengte in de hals zien.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:20

de 3e foto van boven bedoel je?
Ik rijd Pino af en toe te diep ja maar doe ik gelukkig niet expres, daar ben ik gelukkig ook hard mee bezig. Hij loopt uit zich zelf veel te diep en ik wil dat corrigeren maar daar moet ik zelf ook nog in leren :j

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:20

Leuk hoor, je ziet echt verbetering! Mag ik vragen hoe groot hij is? Omdat het moet een tip: ik weet hoe moeilijk het is maar probeer je hakken laag te houden.. zo als je ze op de laatste foto hebt is het al een stuk beter

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:22

errug moeilijk ja ;) dat doe ik zo lang en om het er dan nog uit te krijgen :P ik doe mijn best. Pino is ongeveer 1.49/1.50 en nog best wel overbouwt.

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:23

was benieuwd hoe groot tie was, hij toont erg groot.. wij hebben een haf van 1.54 maar helemaal op de 3e foto vanaf onder lijkt die van jou echt groter!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:27

hij zal ook nog wel een stukje de pan uit reizen :) ik ben ook niet de grootste maar hij is wel iets groter als de gemiddelde haflinger ..

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:39

het is echt een leukerd marlou, jullie gaan hard vooruit! let wel op je handen en misschien duidelijker kijken waar je heen gaat en niet naar zn koppie ;)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:42

HIj ziet er goed uit Marlou! Je rijden ook, alleen inderdaad wat langer proberen te laten. En de hakjes....

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:45

toch hoop ik altijd nog dat er geld op de grond zal liggen ;)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:49

ja en dat knappe hoofd wil je zeker naar blijven kijken ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:51

Pino is cool! 8-)

Volgens mij gaan jullie met rijden al lekker vooruit, en hij is nog hartstikke jong, dus dat gaat helemaal goed komen met jullie! ;)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:32

Pino is echt een mooi paard!! Jullie zijn duidelijk voorruit gegaan! Veel paarden gaan te diep lopen als ze net hebben leren nageven. Het loopt net even makkelijker en hoeven ze minder te doen. Volgende stap is dat neusje weer op de loodlijn te krijgen. Doorzitten, achter vandaan rijden en een luchtige hand!
Succes met verder trainen!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:16

Pino blijft een mooi paardje :j En wat is hij veranderd vanaf de eerste foto's zeg! het ziet er erg netjes uit!

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:11

leuke foto's Marlou hijs echt leuk! :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 19:33

ChantalSmook schreef:
Pino blijft een mooi paardje :j En wat is hij veranderd vanaf de eerste foto's zeg! het ziet er erg netjes uit!

Summertjee schreef:

ik wil tips :j

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:36

Wat een prachtig paardje! Echt heel leuk!
Je ziet al echt duidelijk verandering.
Zoals eigenlijk al werd gezegd loopt hij hier en daar wat te diep, maar ik lees dat je daar ook mee bezig bent.

Ben benieuwd hoe hij over een half jaar loopt! ;)

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:43

Marlou_ schreef:
ChantalSmook schreef:

Summertjee schreef:

ik wil tips :j

vooruit dan :P

ik zou proberen door wat tempowisselingen te rijden het neusje er iets meer uit te krijgen dus in het naar voren rijden een duiddelijke reactie krijgen en je hand meegeven zodat je hem niet tegenhoud, laat hem maar wat langer worden! maar in het terug rijden ook wel duiddelijk terug. dit kan je ook goed doen met overgangen stap draf. door deze overgangen en tempowisselingen zal hij dalijk ook wat sterker in het achterbeen worden en zich wat meer gaan dragen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:30

oke goede tip :D ben er ook wel een beetje mee bezig maar soms vergeet ik gewoon bewust echt overgangen te maken..

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:35

je hoeft geen middendraf of iets te rijden het gaat om de 1e reactie die je krijgt :) gewoon kleine stukjes anders heb je misschien kans dat hij teveel op de voorhand gaat lopen :) en dan nog meer gaat duiken in de hand ;)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:11

pino is knap!!

als hij zo diep gaat, lucht geven( niet losgooien) en bij drijven, verder veel tempowisselingen rijden, en lekker veel halstrekken, die foto ziet er zalig en ontspannen uit!