Pino is een ha(l??)flinger die op 1 april 4 is geworden.
Het lijkt er op dat Pino niet 100% haf is. Wat zijn afstamming is weet ik ook niet omdat Pino geen papieren meer heeft, ofja ik heb ze niet

Ik zit er nou een maandje of 8 op en hij pakt alles heel goed op.. Hij is zwaar leergierig en dat maakt het voor mij ook echt super leuk! Ondanks dat het geen 100% haf mag wezen heeft hij het karakter wel want hij kan echt verschrikkelijk klieren en eigenwijs zijn
Sinds een paar maanden ben ik een beetje meer druk op de teugels aan het leggen en naar ontspanning toe te werken. Dit gaat steeds beter. We hebben hier ontzettend veel moeite mee gehad maar het gaat stukje bij beetje beter.
Wat hij nu heel erg doet is te diep lopen. Ik ben hier nu ook in de les veel mee bezig. Ik merk dat ik het zelf ook nog moeilijk vind om van boven te zien wanneer Pino wat opgerichter loopt maargoed niet alles te gelijk.
Ik weet zelf dat hij nog niet op de loodlijn loopt, vaak te diep loopt en ik mijn hakken uit moet drukken. Dat zie ik zelf gelukkig nog wel

Maar ik zou het toch wel leuk vinden om wat tips te krijgen. Ik heb geen galop foto's maar dit gaat ook echt de goede kant op! Pino heeft hier echt moeite mee en een volte galoperen is hij nog niet sterk genoeg voor. Wat hij doet als ik het probeer is op het laatste moment de verkeerde kant op schieten. Mijn instructrische raadt aan om nog even te wachten met het galopperen van voltes omdat hij het zo lomp doet dat het een gevaar voor mij wordt
Wat ik wel doe is veel oefenen aan de longe.Ik heb dus ook helemaal geen wedstrijd ambities, tenminste NOG niet en ik ik doe alles op zijn tijd. Nu tijd dan voor wat foto's.
Zo ging het een paar maanden geleden (kleine impressie):

Vorige maand:

Hoe het nu gaat:

Hals strekken vind ie heerlijk.
De laatste fotos zijn misschien niet helemaal duidelijk omdat ze van "ver" zijn maar misschien kunnen jullie er toch wat van zeggen

Brand los maar houdt het cool
Jeetje, en ik altijd maar denken dat mijn paard de mooiste van bokt was, hier hebben we concurrentie...
Hij is echt een levendige pony dus hij heeft wel het een en het ander nodig..
(positief). Wees niet te gefocust op het naar beneden rijden, probeer zijn neusje er meer uit te rijden en geef hem zo mogelijk wat meer de ruimte in teugellengte.
Leuk beestje. Ik zou graag wat meer lengte in de hals zien.