Zaphira is een 5-jarige merrie van Obelisk x Zeoliet. Op wedstrijd rijden wij op E- en A-niveau, thuis trainen wij eerder op L-niveau (M in Nederland) Wij zijn geselecteerd voor de finale van de jonge paarden in België en eindigen op andere wedstrijden meestal vanvoor. Ik heb ze vandaag ongeveer een jaar en wij hebben heel wat downs gehad. Gelukkig zijn wij er telkens sterken uit gekomen, Zaphira is in haar karakter enorm veranderd.
Op training let ik vooral op de ontspaning, het actieve achterbeen en correct uitgevoerde oefeningen. Ze durft nogal "lui" aan het been te zijn, waardoor ik soms eens wat harder moet doorkomen. Zelf ga ik nog wat teveel achterover hangen en moet ik mijn benen meer naar beneden laten hangen. Dit laatste is niet simpel, gezien ik er een heel stuk onderuit steek.
Op 11/07 doen wij mee aan de pavo-cup, ik ben zeer benieuwd naar haar commentaar!!!
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

gas geven, doet ook eens deugd!
11

12

13

14

15

een blooper mag er ook wel bij...
Hier deed ze iets raars in galop, bij het weer oppakken was haar "hear in the wear"

) is ook héél lang te schraal geweest, was met niks breder te krijgen... Die is rond haar 9jaar uiteindelijk beginnen uitzetten en echt 'paard' geworden. Hoop voor jou dat het niet zo lang duurt
succes, en hou me op de hoogte van jet resultaat!