Nelson ( vader is: zuidhorn) @ 1e privles B niveau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

Nelson ( vader is: zuidhorn) @ 1e privles B niveau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 09:41

heey.

Gisteren (woensdag) had ik voor het eerst les aan huis op Nelson, Nelson is een KWPN ruin van ongeveer 16 jaartjes, en heeft met springen hoog gelopen met dressuur weet ik jammer genoeg niet zo veel van, maar heb wel in de gaten dat hij verder is dan mij hihi,
hij heeft bijna een jaar stil gestaan omdat de eigenaar geen tijd meer had, door extra werk en ze wou mij nog niet te veel op hem laten rijden omdat hij er één is die van alles gebruik maakt, maar ze ziet er nu in dat goed gaat, en samen een hoop verder komen, :D ik mag zelfs dressuurwedstijdjes rijden met Nelson, maar daar wacht ik nog even mee, tot volgend jaar mei ongeveer, ik wil eerst wat beter en wat verder zijn met zijn knopjes en hem wat beter in de gaten krijg, daarom heb ik om de 2 weken woensdag les van een Z-spring/dressuur instructrice, en had gisteren les, we hebben het rustig en veel stap gehouden om zo eerst elkaar beter te leren kennen ( tussen instructrice en mij + paard) en zijn veel bezig geweest met loswerken omdat hij dus zo lang stil gestaan heeft,
veel kleine voltes gemaakt en weer vergroten, en toen weer halthouden, hij was gisteren al een stuk losser dan paar weekjes terug,

op de foto's lijkt het wel alsof hij heel sterk is en hangt, dat was NIET het geval ik had netjes contact, dus verbinding en had hem haast op de pinken,

oke ik laat jullie niet langer w8ten hier komen de foto's :D

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding
( hihi ja sorry de bak is niet zo perfect als bij anderen )

5) Afbeelding

6) Afbeelding

7) Afbeelding

en dan nog even een foto van vorige week, dat je na 1 les al wel duidelijk verschil ziet, tussen ons,, :P,
ik moest wel goed opletten aan mijn rechte kant, dat ik me daar lang maak, rechte kant in mijn moeilijke kant zei ze, en dat breng je snel genoeg over op het paard dus liep hij idd rechtom moeilijker dan linksom hihi :P, maar het komt wel helemaal goed,
oke ik zal nog even een foto bij doen van vorige week.

Afbeelding

bedankt voor het kijken en laat een berichtje achter,
en commentaar mag zekers.

__PSM__

Re: Nelson ( vader is: zuidhorn) @ 1e privles B niveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:11

Ik zie helemaal geen sterk paard, ik zie een paard wat samen met zijn amazone lekker aan t werk is...

Hij zou iets mooier rond mogen, en misschien daarmee nog actiever van achteren, lekker gaan schakelen, komt helemaal goed :D

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 10:32

__PSM__ schreef:
Ik zie helemaal geen sterk paard, ik zie een paard wat samen met zijn amazone lekker aan t werk is...

Hij zou iets mooier rond mogen, en misschien daarmee nog actiever van achteren, lekker gaan schakelen, komt helemaal goed :D

bedankt, :D, gisteren liep hij idd echt niet sterk, had hem lekker in mijn hand, had mijn handschoenen toch aan voor het geval dat, maar eigenlijk niet nodig gehad, hij was zo lekker, en we zijn idd veel bezig geweest met schakelen, en wat ronder vond ik eerlijk gezegd dat je wel gelijk hebt maar ben al blij dat hij naar beneden liep zonder getrek en gehijs, en gewoon lekker te werken, morgen ga ik weer met hem trainen en kan ik wel langzaam wat korter pakken idd, maar ik heb dan sneller de neiging te gaan zagen, en dat wou ik ook voorkomen, maar stapje voor stapje komen we er wel,
maar de achterhand krijg je niet naar 1 uur los jammer genoeg, maar hoe werken jullie ernaar toe om de achterhand er beter onder te krijgen? :o

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 11:43

verder geen reacties meer? :o,

ik snap niet zo goed wat ik fout doe,, want als je sommige ziet die gigantische veel reacties en tips krijgen, en elke keer als ik wat maak er bijna niets krijg, :o,

...

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:48

Het ziet er goed uit hoor!
Goed dat jullie lekker rustig aan beginnen en lekker wennen aan elkaar.
Komt wel goed met jullie;)
Je zou hem inderdaad wat actiever mogen rijden en wat ronder, maar dat komt allemaal vanzelf wel :D

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:58

Misty2001 schreef:
verder geen reacties meer? :o,

ik snap niet zo goed wat ik fout doe,, want als je sommige ziet die gigantische veel reacties en tips krijgen, en elke keer als ik wat maak er bijna niets krijg, :o,

...

Zo lang staat je topic er ook nog niet op he :Y)

Ontopic:
Erg leuk paardje :) je hebt hem lekker aan de loop.
Ik kan van deze foto's ook niet echt zien dat hij heel sterk is. Lekker zo blijven doorrijden!
Probeer alleen wel je teugels op maat te houden, ik vind ze soms wel wat aan de lange kant. Waardoor je het contact met je paard verliest.
Succes veder, en aan de foto's te zien komt dat wel goed!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:59

ziet er lekker ontspannen uit
en je bent niet de enige die een bak heeft die niet perfect is ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:02

kan op de foto's niet zien dat ie sterk is.
op een moment dat ie sterk word, laat hem van voor los en goed voorwaarts rijden.

ziet er netjes uit, zou voor het mooie ronder mogen.
veel overgangen rijden en ook schijnovergangen.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 12:09

Pashon schreef:
kan op de foto's niet zien dat ie sterk is.
op een moment dat ie sterk word, laat hem van voor los en goed voorwaarts rijden.

ziet er netjes uit, zou voor het mooie ronder mogen.
veel overgangen rijden en ook schijnovergangen.

bedankt,

maar ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met, op het moment dat ie sterk word, laat hem van voor los en goed voorwaarts rijden, ik heb geleerd, hem gelijk op de volte te zetten en dan hadden op de plek laten staan en als die nageeft iets met je vingers ook geven, en belonen, als die sterk word, je je geeft hem maakt hij er toch juist meer gebruik van, door zijn rug bol te spannen en nog sterker word, en als die sterk is is die ook te voorwaarts,, :o,

snap ik iets niet of heb ik het verkeerd geleerd. ?
wel bedankt voor de tips.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:18

op het moment dat hij sterk word en jij wil hem terug rijden of stil zetten dan worden ze over het algemeen alleen maar sterker en krijg je een touw trek effect.
je moet het erdoor heen rijden en stil zetten daar los je het probleem niet mee op.

Wij hebben veel "probleem" paarden op stal, paarden waar de eigenaar niet meer mee overweg kan. de ene keer is het dat ze sterk worden en dus ook stilzetten omdat ze niet beter weten op een gegeven paard heeft een paard zoiets van goh als ik me sterk maar mag ik stil staan i.p.v. dat ik meer aan het werk word gezet.

Zou wel eerst goed uitsluiten waarom hij sterk word, is het omdat jij verkeerde hulpen geeft, heeft hij misschien last van z'n tanden of doet hij het om onder het werk uit te komen.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 12:32

oke, bedankt, het is me nu wel duidelijk hihi sorry :o,
maar het ligt niet aan zijn tandjes zie zijn goed, :D, en het bitje ligt ook prima in zijn mondje,
dus het ligt idd of aan mij of onder het werk uitkomen,
ik zal er eens op gaan letten wanneer hij het gaat doen, en hoe hij reageerd zoals jij zie met oplossen ;) bedankt, :D

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:16

hej,heb jij les van dominique?? Ik ook!! Haha,das toevallig!!

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:53

ziet er inderdaad gewoon goed uit hoor. Het zou iets ronder kunnen, maar je hebt les dus dat komt vast goed!

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 01:05

Ziet er goed uit, maar de teugels zijn wel te lang.
xx

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 07:15

hihi bedankt allemaal :D,
ja ik merkte het ook wel met rijden, maar we waren zo lekker bezig en ik heb zelf dat als ik de teugels korter heb dat ik ga zagen, dus ik wou rustig aan en dan steeds meer oppakken, en dat paardje heeft de spieren nog lang niet ontwikkeld dus om hem dan wat ronder te rijden word ook iet te veel gevraagt hihi, ik had gisteren ook nog ff door geoefend met de oefeningen van de les, en ging in de stap al stukken beter en had de teugels wel iets meer opgepakt ;)
komt helemaal goed hoop ik hihi,

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 07:19

Ziet er al leuk uit :) lekker dooroefenen, hij mag nog wel wat actiever vooral in de achterhand.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 17:37

bedankt, :D, ja actiever in de achterhand mag hij zeker, maar ik ben al blij dat hij normaal mee wou werken en dat hij na een les al vrij los was in de hals na zo lang stil staan, het lukt niet alles in 1 uurtjes, ( gelukkig maar anders was paardrijden veel te saai en gemakkelijk geweest :P)
dus nu hebben we wat om naar toe te werken, :d, maar ik doe mijn best samen met mijn grote paardenvriendje hihi en dan zal ik binnenkort als het stukken beter gaat weer eens at foto's laten zien :D

Niikki13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:37

Wauw, echt mooi paardje!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 18:22

Niikki13 schreef:
Wauw, echt mooi paardje!

haha dankjewel :D, ben ook erg trots op hem,, :P, wat die vroeger allemaal wel niet meegemaakt heeft :P,
maarja ik vind alleen jammer dat je op geen enkele foto kan zien hoe mooi hij glimt,
dat kwam doordat mamma de camera verkeerd had ingesteld,
die week ervoor had iemand anders een foto van mij met Nelson gemaakt:
en zie je wel hoe mooi hij eigenlijk in zijn vacht zit :P,
Afbeelding

hij ziet er nog zo mooi glimmend uit hoor :P, hihi niet dat je denk huh in een week zo vaal geworden,, hij zit verder goed in zijn vel, en ook met de les zag hij er wel zo glimmend uit hihi

groetjes,, (K)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:20

het is een erg lief beeld om te zien, maar maak het wat spectaculaider :)
rijdt hem lekker actief, dmv hem goed voor het been te rijden.
je handen moet je daarbij heel stil houden, zodat hij goed van achter zal komen, misschien wordt hij op gegeven moment wat sterk maar daar moet je doorheen rijden.

maar ik vindt het geen slecht beeld om te zien, je paardje voelt zich er wel goed bij zo te zien :9

je kan zien dat hij stilgestaan heeft, want zijn bespiering is niet erg veel aanwezig. maar door veel te rijden komt dat zeker wel goed! en gaat hij er nog mooier uitzien! :))

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:23

Wat een leuk paard heb je onder je kont lopen!
Heel ontspannen, alleen mag hij af en toe wat ronder en wat meer stelling. Voor de rest heel netjes!

ik heb ook altijd van die weinige reacties op mijn topics :')

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 16:11

iloonaa__ schreef:
het is een erg lief beeld om te zien, maar maak het wat spectaculaider :)
rijdt hem lekker actief, dmv hem goed voor het been te rijden.
je handen moet je daarbij heel stil houden, zodat hij goed van achter zal komen, misschien wordt hij op gegeven moment wat sterk maar daar moet je doorheen rijden.

maar ik vindt het geen slecht beeld om te zien, je paardje voelt zich er wel goed bij zo te zien :9

je kan zien dat hij stilgestaan heeft, want zijn bespiering is niet erg veel aanwezig. maar door veel te rijden komt dat zeker wel goed! en gaat hij er nog mooier uitzien! :))

oke bedankt,
handen stil houden let ik nu heel erg op, ik merk dat ik idd daar best veel mee doe, maar met Nelson let ik daar erg op omdat hij zo snel gevoelig voor is, en lijkt het net of ik aan het melken ben met een koe ofzow :P, dus ik doe echt mijn best het te verbeteren, en hoop dat hij dan ook beter zijn achterlichaam gebruikt, jammer genoeg kan ik dat zelf niet zien op het paard, maar je voelt het wel.. :P, maar tot nu toe nog niet echt gevoelt, dus ik hoop dat het nog komt,
ja ik denk dat het paardje idd ook beter bij voelt, nu krijgt hij eindelijk wat meer aandacht en krijgt hij gewoon weer beweging en mag hij aan het werk, heeft hij altijd erg leuk gevonden, dus doet ook goed zijn best, :D
hihi nee klopt, zijn spieren zijn echt weg,,, ;( wel erg jammer, maar dat komt gauw genoeg, helemaal nu hij lang stil gestaan heeft, krijg je snellere spiertjes :D, hihi vooral bij de nek en zijn buik mogen heel wat spieren komen :d
maar nog bedankt voor je reactie :+

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:40

Leuk paard en een leuke combi.
Je mag je handen iets hoger houden naar mijn idee en hem proberen nog wat ronder te rijden.
Ik vind het jammer dat er niet meer draf en galop foto's bij zijn, want dan is er beter commetaar te geven.
Ik zou zijn manen ook de helft korter maken denk dat zijn hals dan mooier uitkomt dan nu, die halflange manen vind ik persoonlijk altijd wat sloom staan, maar dat is mijn smaak :o
En je opmerking dat er in andere topics altijd veel meer commetaar wordt gegeven dat denk ik ook wel eens als ik iets plaats :), maar vaak krijgt iemand heel veel reactie's als het niet best is of als iemand met toeters en bellen rijdt en vaak is dan al dat commetaar niet eens zo leuk 8-)

Succes!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:43

Ulfeino schreef:
Leuk paard en een leuke combi.
Je mag je handen iets hoger houden naar mijn idee en hem proberen nog wat ronder te rijden.
Ik vind het jammer dat er niet meer draf en galop foto's bij zijn, want dan is er beter commetaar te geven.
Ik zou zijn manen ook de helft korter maken denk dat zijn hals dan mooier uitkomt dan nu, die halflange manen vind ik persoonlijk altijd wat sloom staan, maar dat is mijn smaak :o
En je opmerking dat er in andere topics altijd veel meer commetaar wordt gegeven dat denk ik ook wel eens als ik iets plaats :), maar vaak krijgt iemand heel veel reactie's als het niet best is of als iemand met toeters en bellen rijdt en vaak is dan al dat commetaar niet eens zo leuk 8-)

Succes!

ja klopt ik kreeg ook al commentaar naja commentaar maar dat ik er op moest letten, :D, dus ik probeer er wel steeds aan te denken maar je moet op zoveel letten hihi,
klopt, we zijn bijna een heel uur stap wezen doen en aantal overgangen gemaakt naar draf en 1 keer linksom galop en 1 keer rechtsom galop, maar dat komt de volgende keer wel weer goed, ze wou voor af aan beginnen, en dat vind ik persoonlijk ook beter, zodat ik eerst stap beter onder controle krijg dan draf en dan de galop, dus de volgende keer gaan we idd ook meer bezig met de draf hihi :P

hihi idd je hebt gelijk over de manen hoor, ik stoor me er ook gigantisch aan :P, ik wou ze van de week wel trekken, maar ik heb mijn vingers kapot, ( door een andere pony te trekken en die had een kapot mesje dus ik had helemaal vel van vinger eraf,, :o) dus ik wou ff wachten tot het iets meer genezen is, en dan plijster erop en Nelson idd trekken, dat korte staat hem ook veel beter hoor, staat veel sportiever, nu ziet het er idd slomer en waggelend ui :o,
maar met hem ben je altijd zo lang bezig, bijna 2 uur ofzow ( om het netjes te doen ) en heb er nog niet echt tijd voor kunnen maken, ( ja sorry weet beetje slecht excuse maar is echt zo, en heb al in mijn mobiel gezet dinsdag manen trekken, )

bedankt voor de reactie verder, :D, ik ga mijn best doen op mijn handen te letten, en voor de manen komt het goed :D

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 09:13

gisteren weer lekker getraind, en echt op mijn handen gelet hihi, ik merk dat ik steeds weer tegen mezelf zeg, handen omhoog, en ze gaan net zo hard weer naar beneden :P, maar ik denk dat het na een paar keer wel veel beter word, :D gewoon oefenen ;), de manen was ik vandaag van plan, gisteren niet aan toe gekomen, druk druk,

en heb hem ook iets meer opgepakt en moet zeggen dat hij linksom al vrij snel los was, en rechtsom toch echt duidelijk zijn moeilijke hand is, dus daar veel mee bezig geweest met los werken en overgangen, en voltes,

volgende week woensdag weer les, :d,
ik zal vragen of mijn moeder ( als ze komt kijken ) een filmpje wil maken, dan kunnen jullie mischien iets beter beoordelen, en wat meer foto's van de draf ;)

groetjes...