Stoere Goasse @ CH Eext (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iepke

Stoere Goasse @ CH Eext (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 12:59

Vandaag ben ik weer met Goasse op concours geweest, we starten nu Z1. Op zich ging het lekker, niet zoveel fouten, maar hij ging ontzettend op de rem.
Toch leek het blijkbaar beter dan dat het voelde: 200 en 204 :D

Ben de laatste tijd heel fanatiek met hem aan het trainen, en hij gaat al zoveel beter!
Ik ben heel veel bezig met schakelen, vooral in galop om hem sneller te krijgen achter.
Verder ben ik veel bezig met appuyementen en travers, daarin kunnen de lengtebuiging en impuls beter.
En ik wil nu graag dat hij wat meer van de grond af gaat komen, gaat ook steeds beter.
Verder laat ik het aan jullie ;)

De foto's zijn van het losrijden
Afbeelding

Afbeelding

Halthouden, had m'n teugels te lang
http://i17.photobucket.com/albums/b92/M ... e_0067.jpg

Drafje
http://i17.photobucket.com/albums/b92/M ... e_0084.jpg

Volgens mij begon ik hier net schouderbinnenwaarts in te zetten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Stukje wegrijden, lijkt niet zo lief, maar het heeft wèl resultaat, want weg was ie :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Schouderbinnen (?)
Afbeelding

Heb helaas maar een foto van het appuyeren, niet zo'n beste, haha. Duidelijk te zien waar ik op train geloof ik ;)
http://i17.photobucket.com/albums/b92/M ... e_0149.jpg

http://i17.photobucket.com/albums/b92/M ... e_0158.jpg

Afbeelding

Schakelen in draf
Afbeelding

Braaf paard ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miekske

Re: Stoere Goasse @ CH Eext (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:04

Heey,

ziet er super netjes uit.
Probeer alleen je handen wat meer rechterop te zetten. en blijf naar voren kijken!!
nog heel veel succes! Vind het echt een super gaaf paard!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:24

Idd een erg groot kwijl gehalte :j

Op sommige fotos lijk je niet recht boven je paard te zitten. Houd idd verder je handen meer recht op en gelijk.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:14

n.a.v. het wedstrijd topic van eext kom ik hier ff een kijkje nemen :P

ontzettend mooie foto's! :D
vind je 't niet irritant dat je haar elke keer in je ogen waait :+ valt me op, op de foto's :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:23

heeft ie nou een kolletje??

Ziet er goed uit. Prbeer alleen wat meer in je zadel te gaan zitten. IPV op de lepel. Laat je meenene door je paard maar blijf niet achter!

Je handen iets meer naar voren, dat ziet er wat vriendelijker uit.

Zorg er voor de je hoofd recht op je schouders blijft en je hoofd niet naar voren 'knikt'

verder vind ik het er best goed uit zien. Soms wat onstuimig, dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:26

Je rijd hem netjes hoor, knap :j
Het valt me wel op dat je bij de foto van een pasje wegrijden in draf en die erna (met Braaf paard erbij) je buitenhand over de hals lijkt te tillen, en in galop zit je iets te ver achter in het zadel.
Succes verder :)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:32

Wat een machtig paard!

Wat me wel direct opviel is de hoge mate van spanning in je benen: je legt erg veel druk op je enkel en blokkeerd je gewrichten van je enkel, knie en heup door je hakken zo actief naar beneden te houden. Het rijdt waarschijnlijk een stuk beter als je je been gewoon ontspannen af laat hangen en de steun van de beugel gebruikt om je tenen op te tillen, in plaats van met zoveel kracht en spanning je hakken uit te drukken, waardoor je jezelf in feite uit het zadel duwt.

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:32

galopje :oo ? wat heb je een heerlijke fries zeg! je lijkt wel soms je tenen wat naar buiten te steken,maar is het eingelijk niet waard om dat als commentaar te zetten.. :D

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:46

Wat een geweldig paard, en mooie combinatie!
Probeer wel je benen op z´n plek te houden, je steekt ze soms wat af naar voren.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 15:20

Peelie schreef:
heeft ie nou een kolletje??

Ziet er goed uit. Prbeer alleen wat meer in je zadel te gaan zitten. IPV op de lepel. Laat je meenene door je paard maar blijf niet achter!

Je handen iets meer naar voren, dat ziet er wat vriendelijker uit.

Zorg er voor de je hoofd recht op je schouders blijft en je hoofd niet naar voren 'knikt'

verder vind ik het er best goed uit zien. Soms wat onstuimig, dat wel.

Haha, geen kolletje, hij wordt grijs :D
Het meer in m'n zadel zitten lukt me wel, ik denk dat het beeld grotendeels zo lijkt omdat ik m'n schouders meer naar achteren moet doen, dan ga ik automatisch meer op 1 lijn zitten, gaan m'n benen ook meer naar achter. Vandaar ook dat m'n hoofd naar voren knikt, denk ik.
En onstuimig? Kan 'm heel makkelijk snel terug en naar voren schakelen, dus alles onder controle ;)

Alicia2u schreef:
Wat een machtig paard!

Wat me wel direct opviel is de hoge mate van spanning in je benen: je legt erg veel druk op je enkel en blokkeerd je gewrichten van je enkel, knie en heup door je hakken zo actief naar beneden te houden. Het rijdt waarschijnlijk een stuk beter als je je been gewoon ontspannen af laat hangen en de steun van de beugel gebruikt om je tenen op te tillen, in plaats van met zoveel kracht en spanning je hakken uit te drukken, waardoor je jezelf in feite uit het zadel duwt.

Grappig dat het zo lijkt, maar is naar mijn idee niet zo ;) Ik doe namelijk helemaal geen moeite om m'n hakken laag te houden, zelfs met een ontspannen buitenritje rijd ik zo (kreeg ik laatst opmerkingen over, haha), terwijl ik buiten dan absoluut niet op m'n houding let. Ik ben de laatste tijd heel veel bezig geweest met m'n houding en met bewust been geven, dus ook heel bewust met los been/niet klemmen/zelf laten lopen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:27

Ziet er heerlijk uit marieke!
daar kunnen anderen (oa ikzelf :P) nog een hoop van leren... :D

nog een puntje om te zeuren voor HAW dan maar, niet je tenen naar buiten draaien, op sommige foto's doe je dat een beetje :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:42

Heerlijke Goasse

Je bent echt goed bezig nu nu nog zorgen dat die motor volop blijft draaien in de proef zelf

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:43

Iepke schreef:
Alicia2u schreef:
Wat een machtig paard!

Grappig dat het zo lijkt, maar is naar mijn idee niet zo ;) Ik doe namelijk helemaal geen moeite om m'n hakken laag te houden, zelfs met een ontspannen buitenritje rijd ik zo (kreeg ik laatst opmerkingen over, haha), terwijl ik buiten dan absoluut niet op m'n houding let. Ik ben de laatste tijd heel veel bezig geweest met m'n houding en met bewust been geven, dus ook heel bewust met los been/niet klemmen/zelf laten lopen.

Dat je het niet voelt komt waarschijnlijk omdat je het al zo lang doet. Je gewoonte houding is de norm en voelt goed en comfortabel aan, maar hoeft dus niet persé correct te zijn. Ik kan aan de spierspanning in je been zien dat je actief bezig bent, ookal is dat misschien onbewust. Een nieuwe houding voelt in het begin altijd ongemakkelijk en vreemd, dat is een process wat je even door moet. Later wordt dan je nieuwe, correcte houding de norm en hoef je daar niet meer bewust mee bezig te zijn.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 15:53

Bedankt voor je tips in ieder geval. ;)
Ik heb de laatste tijd regelmatig gevraagd hoe m'n houding was, ook tips gekregen, maar hoor eigenlijk nooit wat over m'n beenhouding. Denk dat ik soms té netjes wil zitten en daarom misschien meer klem. Maar verder, neem van mij aan dat ik er heel erg mee bezig ben ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:59

super gaaf paard :D

Lengtebuigingen zijn altijd moeilijk voor friezen in de hogere oefeningen, probeer hem meer te laten buigen met je binnenbeen ipv met je handen, zo behoudt je de activiteit en zal je dus ook beter kunnen schakelen.

Het ziet er echt super uit, gefeliciteerd met het resultaat :D

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:02

Wat een gaaf paard Marieke! ziet er netjes uit!
Op sommige foto`s kijk je wat naar beneden, maar dat kunnen moment opnames zijn natuurlijk!

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:58

Wauw wat zie Goasse er goed uit!!
Jammer dat ik je niet heb kunnen zien vandaag.
De punten waar je aan moet werken weet je maar al te goed.
Denk om de buiging..

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:33

GalopJE zegt ze dan _O-
Kan je dat überhaupt wel uitzitten zo'n Fries met van giga gangen?
Mijn vzfries komt nog niet half zoveel van de grond als de jouwe, en die zit ik al moeilijk uit :')

ZIet der echt supermooi uit, het plaatje klopt gewoon! :+:

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:40

__Astrid schreef:
GalopJE zegt ze dan _O-
Kan je dat überhaupt wel uitzitten zo'n Fries met van giga gangen?
Mijn vzfries komt nog niet half zoveel van de grond als de jouwe, en die zit ik al moeilijk uit :')

ZIet der echt supermooi uit, het plaatje klopt gewoon! :+:

Haha, hij kan wel klein galopperen, en hij zit serieus lekker, echt als een leunstoel (Of schommelstoel :P )
Ben juist blij dat ie zo springt, lekker bergop, steeds sneller van achter en steeds makkelijker te sluiten ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:18

ik heb echt helemaal niks met friezen.. maar men... wat is die van jou mooi :D

en hij heeft ook een achterhand waar je U tegen zegt..

ga zo door :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:39

Wat een supermooi plaatje zeg. Echt knap. Hier en daar zou het misschien nog wat ongedwongener mogen lijken. Hij lijkt af en toe wat kort in de hals en het lijkt dan net of je hem wat strak houdt aan de voorkant. Misschien iets meer ademen met de hand. In ieder geval daar op letten als je bezig gaat met hem wat meer van de grond laten draven. Dan wordt het soepel van de grond draven ipv van de grond stuiteren. Maar ja, is toch wel moeilijk te beoordelen vanaf foto's hoor. Succes verder. ;)

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 19:03

Bedankt voor de leuke reacties! Zal een keer een filmpje laten maken, dat is vaak duidelijker dan foto's ;)

qwasie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:17

om te beginnen; wat een fantastisch mooi paard!

probeer alleen wel te gaan zitten op je kont in de galop maar zo te zien springt hij heel ruim in die galop maar verder ziet het er goed uit hoor!

Marije25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:13

Oh Marieke, smul smul, dat gaat mooi!! Gefeliciteerd met je wp!
Hij wordt steeds mooier! Jullie zijn echt 'n team.

Even aan de regels houden;
Geloof dat jij op Samara ook altijd je benen lang maakte, hoort dus gewoon bij je ;). Maar probeer niet teveel te klemmen, dat kan averechts werken bij het sneller maken. Een paard geeft immers op druk, tegendruk. Misschien dat je in de proef wat meer knijpt waardoor hij luier wordt voor je been.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:35

Heeft u een kwijlbakje voor me? :D
Ziet er weer super uit!! Het is en blijft een machtig mooi paard om te zien en het rijden ziet er zoals altijd weer piekfijn uit!
Ik weet dat je er druk mee bezig bent, maar let op bij het appuyeren dat je met je handen niet tegen stuurt. Volgens mij appuyeer je op de foto naar links, althans hij moet buigen om je linkerbeen als ik het goed zie? Je stuurt op de foto met je binnenteugel tegen de hals ipv eraf.
Succes met je kanjer!