Varnoldi (v. stravinsky) Z1 debuut met mij in Hulten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Varnoldi (v. stravinsky) Z1 debuut met mij in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 21:18

Vandaag hadden we onze 1e wedstrijd samen in Hulten.
We hebben Z1 gestart maar wel HC aangezien onze startkaart nog niet binnen is. Ik heb er bewust voor gekozen om Z1 te starten en niet lager omdat hij zelf al veel ervaring had in deze klasse en hoger (ZZlicht) en ik zelf ook met 2 paarden Z1 ben en graag ervaring op wil doen in hogere klassen. ook beheerst hij dit niveau gewoon goed en is dit niet boven zijn niveau.
Ik hou er ook erg veel rekening mee dat hij dit jaar pas 7 wordt en ik hem dus niet overvraag en voldoende de tijd geef zich te ontwikkelen en om elkaar te leren kennen.

Even over het paard: hij een een 7-jarige stravinsky, heeft al zzlicht gelopen en is echt een schatje in de omgang.

Punten waar we aan werken:
- elkaar leren kennen en beter begrijpen
- hoofd-hals houding: neit te diep laten lopen in vooral het uitstrekken en kantelen tegengaan
- mijn eigen houden: soms nog een wat vreemde beenligging en handen. Geen pianohandjes! :(
- verzameling

Houd er rekening mee dat dit onze 1e wedstrijd samen was en we pas 2 weken een combinatie zijn dus hier en daar zitten nog wat dingetje door onwennigheid ;)

Owja de resultaten: 1e proef zaten nog wat foutjes maar was ik voor de eerste keer samen zeker niet ontevreden mee, 194 punten. Tweede proef was erg netjes en dat bezorgde ons 210 punten! Dus ik was toch wel erg trots dat we, als we de startkaart al hadden, een winstpuntje gehad hadden!

nou de foto's dan maar:
veen alles goedstellen
Afbeelding

opperste concentratie!
Afbeelding

groeten 1e proef, netjes vierkant
Afbeelding

appuyeren links, komt iets te diep maar wel mooi over de benen
Afbeelding

travers, wat te strenge linker hand. Verder wel blij met hoe recht ik zit! :D
Afbeelding

uitgestrekte stap
Afbeelding

binnenkomen 2e proef. Erg trost op mijn houding hier :D :D mag wel iets meer oprichting en neusje er uit maar opzich wel een ontspannen beeld
Afbeelding

strekken: is hij erg goed in maar hier kun je zien dat de vermoeidheid toe gaat slaan en hij wat uit elkaar valt en te veel in mijn handen gaat hangen. Ook echt iets waar we thuis aan werken door te schakelen en daarbij de oprichting te behouden en zonder dat hij gaat hangen in mijn handen.
Wel tevreden over achterbeengebruik
Afbeelding

schouderbinnenwaarts: ben ik wel tevreden over. neusje zou er alleen iets meer uitmogen maar verder opzich netjes plaatje
Afbeelding

uitgestrekte galop: goed naar voren gesprongen en neusje er uit. Alleen kapstokjes bij mij :o
Afbeelding

Klaar! tevreden paard en amazone ;)
Afbeelding

nexthorse

Re: Varnoldi (v. stravinsky) Z1 debuut met mij in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:31

Ziet er lekker uit hoor!
Je ziet idd op het einde de vermoeidheid een beetje in hem, maar het was dan ook pittig warm. Dan alleen nog proberen je handen meer constant rechtop te houden (zie ze nu nog af en toe ietsje knikken ;) ), dan is het plaatje nog mooier!!
Wees maar trots op jullie beiden, het is volgens mij een fantastische aanwinst!!
Snel de startkaart binnen krijgen en voor het eggie gaan +:)+

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:36

vind het echt al veel beter uit zien dan je vorige topic.
soms iets meer op gerichter maar dat komt nog wel :)

verder vind ik dit je ook mooi staan :)
dan je friezen . veel succes nog verder ;)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 21:36

@nexthorse: ja van mij had het om te rijden iets minder warm mogen zijn...
Idd die knik, meestal gaat het tegenwoordig goed maar als ik dan op veel andere dingen moet gaan letten... ja dan komt hij er wel weer eens in haha

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 21:37

@Piaffe_Girl: ja we gaan echt iedere dag vooruit samen! Telkens bergrijpen we elkaar beter en vallen er steeds meer puzzelstukjes op zijn plek!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:56

Ik heb je zien rijden vanmiddag. Vind dat je echt een heel gaaf paard hebt :j

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:58

Melanie: ik vind het er al heel netjes uitzien, knap dat je elkaar al zosnel aanvoelt. Heb ook niet veel aantemerken alleen je handen maar dat weet je zelf al. En in de galop misschien iets meer proberen te zitten in het zadel, lijkt of je iets uit zadel komt en daardoor je kuiten aanspant ( maar kan ook vertekent beeld zijn.) Succes met je nieuwe aanwinst, maar dat komt zeker goed!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:06

hooi, mooie foto's zeg!

goed gedaan hoor ;) en elkaar beter leren kennen komt vast wel goed! maar ziet er al erg netjes uit :)

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:17

Volgens mij ben ik jou ook nog tegengekomen! Ik was aan het uitstappen toen jij aan het inrijden was. Je hebt een heel opvallend paard, echt een plaatje!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:54

Wauw Melanie, wat is het toch een zeer aangename verschijning! :wow:
Jullie vormen al veel meer een combinatie!
Bij de travers mag er nog meer lengtebuiging, maarrrr je zit inderdaad rechtop! :D

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:05

Denise82 schreef:
Volgens mij ben ik jou ook nog tegengekomen! Ik was aan het uitstappen toen jij aan het inrijden was. Je hebt een heel opvallend paard, echt een plaatje!

ow ja dan heb ik jou ook wel gezien denk ik ;)
bedankt voor je compliment!

@klomp: ja de lengtebuiging had idd wat meer gemogen maar daar gaan we aan werken! :D

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:07

wat ziet dat er goed uit zeg!!! echt super voor zo'n korte tijd! je zou je tenen wat naar binnen kunnen doen en hij mag voor de proef wat meer opgericht. voor de rest ziet het er super ontspannen uit.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:09

Je ziet idd wel dat hij wat te braaf loopt, de warmte was voor die van mij ook veel te veel. Ik vind je houding wel mee vallen, probeer je benen lang te houden.

welk hoofdstel is dat?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:13

claudianoa schreef:
Je ziet idd wel dat hij wat te braaf loopt, de warmte was voor die van mij ook veel te veel. Ik vind je houding wel mee vallen, probeer je benen lang te houden.

welk hoofdstel is dat?

ja soms trek ik wat mijn benen op maar tegenwoordig, zeker met dit paard, maak ik ze vaker langer.
Het is de Passier Boston met de schumacher wave frontriem

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:28

gaaf hoofdstel, wel erg prijzig, ga maar even door zoeken.

lonni_kirby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:53

moooie combinatie zijn jullie, ik vind alleen dat het paard wel zuur is (oren de hele tijd naar achteren)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:08

Leuk dier! Je paard was wel enorm ontspannen volgens mij, aan z'n oren te zien. :) Verder ben ik het eens met je eigen commentaar!

Gefeliciteerd met je 'winstpunt'. :)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 16:09

lonni_kirby schreef:
moooie combinatie zijn jullie, ik vind alleen dat het paard wel zuur is (oren de hele tijd naar achteren)

dat valt best mee hoor ;) als hij eht echt neit naar zijn zin heeft legt hij zijn oren wel in zijn nek maar hij doet zijn oren altijd opzij als hij aan het rijden is :P zeker als hij geconcentreerd bezig is doet hij dat. gewoon een gewoonte van hem
Als hij echt boos zou zijn, doet hij ze ECHT naar achteren maar k kan begrijpen dat het er op lijkt alsof hij eht niet echt naar zijn zin heeft

@_Tamara: ja gespannen was hij niet tijdens de rpoef! Is ook fijn rijden as hij gewoon relaxed is en niet een bonk spanning

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:11

Zozo wat een debuut! En dat in de korte tijd die je hem hebt.
Ik vind het een super paard!
Gefeliciteerd!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:13

Ik vind dat paard z'n oren juist op super relaxed en gehoorzaam heeft!!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:14

snoeppig schreef:
@_Tamara: ja gespannen was hij niet tijdens de rpoef! Is ook fijn rijden as hij gewoon relaxed is en niet een bonk spanning

Inderdaad, veel fijner! :)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:06

Netjes hoor .!!
en wat SUPER knap dat je al zo'n beeld hebt na 2 weken.!
jammer dat je idd nog geen starkaart hebt.!
volgende x voor de ECHTE winst :D
Heel veel succes verder

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:12

ik vind je houding eigenlijk heel netjes! vooral je handhouding is keurig en je bovenlijf meeste fotos goede lijn!

af entoe mag hij in draf voor het mooie wat meer op het achterbeen voor het Z1 wel :) verder echt een heel mooi paard!

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:41

Mooi paard hoor! Denk dat jullie wel een goede combi gaan worden! Verder vind ik het wel lijken alsof het zadel jou niet echt past qua zit. Je zit namelijk heel ver voor in het zadel en de zweetbladen zijn ook te lang voor jou benen. Veel succes nog!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:20

@Sabszz: ja ik ben er stiekem ook wel een beetje trost op hoe goed het nu al gaat! Ik kan echt merken dat we erg goed bij elkaar passen en daarom ook snel een goede combinatie kunnen vormen!
@vilouma: opzich ben ik ook best tevreden met mijn houding maar er zijn wat kleine puntjes die nog net wat beter kunnen (nee hoor ben helemaal niet perfectionistisch....)

@marsmars: dit zadel heeft idd erg lange zweetbladen maar met passen was dit toch het zadel dat voor ons beide het beste zat. ik heb voor mijn andere paard ook dit zadel en ben er erg tevreden over! K ben wel met je eens dat de zweetbladen wat te lang zijn voor het beeld maar met kortere werd mijn beenligging er niet fijner op!
Apart geval denk ik haha