We hebben Z1 gestart maar wel HC aangezien onze startkaart nog niet binnen is. Ik heb er bewust voor gekozen om Z1 te starten en niet lager omdat hij zelf al veel ervaring had in deze klasse en hoger (ZZlicht) en ik zelf ook met 2 paarden Z1 ben en graag ervaring op wil doen in hogere klassen. ook beheerst hij dit niveau gewoon goed en is dit niet boven zijn niveau.
Ik hou er ook erg veel rekening mee dat hij dit jaar pas 7 wordt en ik hem dus niet overvraag en voldoende de tijd geef zich te ontwikkelen en om elkaar te leren kennen.
Even over het paard: hij een een 7-jarige stravinsky, heeft al zzlicht gelopen en is echt een schatje in de omgang.
Punten waar we aan werken:
- elkaar leren kennen en beter begrijpen
- hoofd-hals houding: neit te diep laten lopen in vooral het uitstrekken en kantelen tegengaan
- mijn eigen houden: soms nog een wat vreemde beenligging en handen. Geen pianohandjes!
- verzameling
Houd er rekening mee dat dit onze 1e wedstrijd samen was en we pas 2 weken een combinatie zijn dus hier en daar zitten nog wat dingetje door onwennigheid
Owja de resultaten: 1e proef zaten nog wat foutjes maar was ik voor de eerste keer samen zeker niet ontevreden mee, 194 punten. Tweede proef was erg netjes en dat bezorgde ons 210 punten! Dus ik was toch wel erg trots dat we, als we de startkaart al hadden, een winstpuntje gehad hadden!
nou de foto's dan maar:
veen alles goedstellen

opperste concentratie!

groeten 1e proef, netjes vierkant

appuyeren links, komt iets te diep maar wel mooi over de benen

travers, wat te strenge linker hand. Verder wel blij met hoe recht ik zit!

uitgestrekte stap

binnenkomen 2e proef. Erg trost op mijn houding hier
mag wel iets meer oprichting en neusje er uit maar opzich wel een ontspannen beeld
strekken: is hij erg goed in maar hier kun je zien dat de vermoeidheid toe gaat slaan en hij wat uit elkaar valt en te veel in mijn handen gaat hangen. Ook echt iets waar we thuis aan werken door te schakelen en daarbij de oprichting te behouden en zonder dat hij gaat hangen in mijn handen.
Wel tevreden over achterbeengebruik

schouderbinnenwaarts: ben ik wel tevreden over. neusje zou er alleen iets meer uitmogen maar verder opzich netjes plaatje

uitgestrekte galop: goed naar voren gesprongen en neusje er uit. Alleen kapstokjes bij mij

Klaar! tevreden paard en amazone

zeker als hij geconcentreerd bezig is doet hij dat. gewoon een gewoonte van hem