Dit was voor ons beide de eerste keer, van de winter heb ik haar wel al gestart in de B.
Amara heeft 3 weken geleden een hengst veulen gekregen en heb haar daarna na 5 maanden rust wengens dracht weer opgepakt, dit ging erg goed en bovenverwachting.
Vandaar dat ze vandaag mee mocht, ik starte weer B.
Ze keek nergens naar, niet naar de vlaggen en de vele paarden op het openveld maakte haar ook niks uit.
Helaas was het echt schuifgras en stond ze nog zonder ijzers, dus dat zorge voor de nodige schuivingen tijdens het losrijden, daardoor werd ze wel voorzichtiger.
Omdat dit ook voor mij de eerste buiten wedstrijd was, was het heel erg wennen om tussen de bordjes te blijven en goed te kunnen sturen.
De nummer 1 kwam te laat en ik mocht eerst starten van de jury, a fijn had mijn eerste onderdeel gereden komt de nummer 1 aanzetten, boos en beledigt stapt ze naar de jury terwijl ik mijn 2e onderdeel aan het rijden was.. wat ik dus echt niet gepast vond, ze moest maar wachten en de volgende keer wel optijd komen.
1e twee onderderelen gingen wel, toen de galop, paard was vergeten dat het glad was en schuift zo onderuit, daar lagen we.
Lezer paard overeind gehaald en ik er weerop, jury kwam naar me toe dat hij het me niet afstrafte en ik het onderdeel over mocht doen, natuurlijk erg aardig!
De rest van de proef was toch best gespannen, halsstrekken wilde niet meer en echt rond wilde ook niet meer.
Ondanks de valpartij en de niet zo geslaagde proef toch 5e met 187 punten, nu toch maar de volgende 2 slecties rijden en heel misschien kans op het kampioenschap
Ohja, iemand enig idee wat jury bedoelt met BOVENBEEN HULP??
dat kan toch niet.. heb het meerdere mensen gevraagt en die snapte het ook niet..
(2 paarden meer, zijn ook onderuit gegaan, de grond was echt bagger)
Maargoed hier dan de foto's:
1. Losrijden

2. Drafje

3.

4.

5. Middenstap

6.

7.

8. Galop, zelf een erg strenge hand maar moest haar echt bij me houden om de volgende val te voorkomen

Dit was het weer
wel leuk paard! liep ook wel netjes hoor!
)
Zou ik werkelijk doodeng vinden! Vind het erg knap dat je daarna nog bent doorgegaan