Het is een merrie met veel 'kwaliteiten (steigeren, bokken, bijten, trappen
) die dressuur eigenlijk niet leuk vind - omdat dit toch een nodige basis is voor het springen probeer ik mezelf en haar er toch minimaal 1 keer per week toe te zetten tóch dressuurmatig te rijden. We oefenen dan op B niveau, meer verwacht ik ook eigenlijk niet van haar. In de springles doet ze het allemaal heel erg netjes, misschien dat ik in de toekomst ook wat onderlinge/ oefenspringwedstrijden probeer mee te pakken naast de oefencross 2 á 3 keer per jaar.We zijn nog altijd bezig met tempocontrole en nageeflijkheid (dit zonder meteen op de voorhand te vallen) Op het moment dat ze lekker ontspant heeft ze ook de neiging om wat met haar voetjes te gaan sloffen, de balans tussen actief houden en nageeflijkheid is er nog niet altijd helemaal. Ik vind het zelf nog altijd erg lastig om linksom netjes te sturen (zoals mijn lesgeefster zegt als ik met mijn eigen paard rij: het is geen fiets!! ), dit levert in de linkergalop een prachtige scheur/uit elkaar-val-combinatie op terwijl ik het rechtsom wél kan? en tja.. ik kijk geconcentreerd zullen we maar denken - sta altijd zo op rijfoto's ?
Verder rij ik haar met een ongebroken bustrens, daar loopt ze het fijnste op (recent nog enkelgebroken uit de kast gepakt, liep wel maar ze bleef met t bitje klooien)
1.

allereerst wil sunny zichzelf& haar nieuwe (zelfgemaakte/gerepareerde) frontriem even voorstellen!
2.

'los' stappen > ze was hiervoor al heel eventjes door t verzorgstertje van de halfinger gereden
3.

4.

beetje loswerken
5.

na een 'pak je bitje en loop op t prikkeldraad af- gevecht'
op dat moment merk je toch wel dat dit bit écht niet te zwaar is voor haar en dat je haar dan alsnog (net) niet kan houden
6.

7.

weer wat lager rijden, ik ben geconcentreerd bezig

8.

linksom blijft voor allebei lastiger..
9.

linkergalop
10.

en de rechtergalop (veel rustiger en imo ook netter)
11.

nog een klein stukje draf-doorzitten
12.

en toen deed sunny buikje-boven

merk net overigens dat ik vnl foto's van rechtsom heb ge-upload.. heb ook gewoon linksom gereden hoor

_O_