Tatort (v. Laurentz) @ work (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Tatort (v. Laurentz) @ work (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 12:59

Hoi bokkers,

Ik heb al een tijdje geen foto's meer geplaatst, maar nu ik eindelijk een goede camera heb wil ik wel eens weten wat jullie van mijn pracht knollie vinden. We komen nu uit op L2 niveau, en dat gaat super! We zijn nu L2 + 4 . Mijn doelstelling is om na de zomer M1 te mogen starten. Ik heb me er niet op vastgepint, maar m'n paardje moet het kunnen en de lessen gaan de laatste tijd zo fijn dat ik denk dat het misschien wel mogelijk is.

Info over Taat:

9 jaar oud
Laurentz x Ureterp
L2 + 4

Info over mij:

17 jaar oud
7 jaar rijervaring

Verbeteringspunten:

Niet krom/scheef/naar voren/naar achter gaan zitten
Niet zo'n chagrijnig gezicht trekken (opperste concentratie :+ )
Niet m'n hakken optrekken
Tenen naar binnen

Flitsender van achteren laten komen, meer achterbeen gebruik

(Paard was op de foto dag ietsjes lui omdat hij net zijn eerste hele dag wei achter de rug had :P )

Nou, hier dan de foto's van mijn grootste trots:

Afbeelding
Stukje instappen

Afbeelding
Na het instappen eerst een stukje losdraven

Afbeelding
Geconcentreerd koppie

Afbeelding
Haaa heerlijk door zijn lijf heen hier

Afbeelding
Slangenvolte met 3 bogen, tweede boog in contragalop. Paard heeft het weer eens geweldig naar zijn zin :P

Afbeelding
Achterhand schuift er weer bij

Afbeelding
Heerlijk ontspannen galopje

Afbeelding
Paardje kijkt weer heerlijk vrolijk hier, maar wat mijn hoofd aan het doen is??? :P

Afbeelding
Stelling links vragen

Afbeelding
Rechtstellen

Afbeelding
Weer lekker verzamelt

Afbeelding
Slangenvolte 3 bogen galop

Afbeelding
Hier is hij heerlijk ontspannen

Afbeelding
Hier schuift zijn achterhand er weer wat meer onder

Afbeelding
Stilstaan en stiekem even kijken hoe vierkant hij staat :+

Commentaar is meer dan welkom, maar wees wel een beetje lief oké?

Anoniem

Re: Tatort (v. Laurentz) @ work (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:04

Ik vind het er leuk uitzien. Op sommige foto's gaan je handen nog een beetje omhoog. Het kunnen momentopnames zijn, dat weet ik niet. Verder kan je zijn achterhand er nog een beetje meer onder proberen te rijden. Op sommige foto's valt ie een beetje uit elkaar, heb ik het idee. En je onderbenen glijden af en toe een beetje naar achter. Maar verder vind ik het er best aardig uit zien hoor. :D Je houding is niet slecht, en het ziet er ontspannen uit. Je kan zien dat jullie het leuk vinden. :) Leuk paardje, en een leuke combi. :D

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:40

Erg vrolijk beest heb je :D
Vindt het er best goed uitzien, alleen inderdaad die achterhand moet er echt onder komen hoor. Longeer je hem ook met pessoa?
Veel overgangen rijden, tempo's weg en weer terug.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:07

Ziet er erg goed... uit ik sluit me ook helemaal aan bij de vorige 2... af en toe je handen... en heel af en toe je benen....

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:16

probeer op je benen te letten. dat ze rustig op hun plaats blijven zitten zegmaar. en op zijn achterhand, maar dat werd al gezegd:)
en even tussen ons gezegd, wat een leuk happy dier heb je onder je kont!Hoe hoog is hij, want lijkt zo best een grote;)
success

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:57

Ziet er goed uit,die achterhand kan er niet echt heel goed bij zo te zien.Je paardje is nogal overbouwd met vrij steile rechte achterbenen dat maakt het niet makkelijker.Verder zou er voor het mooie plaatje je handen iets meer bij elkaar kunnen.Sucses!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:40

Ziet er goed uit hoor! Idd soms op je handen passen, ze lijken vrij hoog te komen soms ;)

xrawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:14

Ziet er netjes uit hoor! :)
Handen misschien wat lager, en iets meer erbij van achter dan komt het goed ! :j

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:36

Echt onwijs leuke combie zijn jullie!! Probeer alleen iets meer je schouders naar achteren te doen ;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:18

je hebt een leuk paard..

voor de L2 mag hij wel wat fmeer op het achterbeen en iets meer ruggebruik :)

lekker veel trainen nog en je komt erwel :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:47

Probeer je hakken naar beneden te houden. Op de tweede foto lijkt het of je terug 'ploft' in het zadel, en of je paard iet wat traag is, probeer hier aan te werken, en instappen en indraven neusje lekker laag en lang. In de galop lijkt het of je paard erg op de voorhand valt, dit kun je corrigeren door tussendoor lucht te geven met je handen. Voor de rest een leuk paardje! :)

Laura_____x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:48

Ziert er goed uit! Je verbeteringspunten zeg je zelf al ;)

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:23

Hartelijk bedankt voor jullie commentaar. Ik moet idd op mijn handen letten, ik heb vaak de neiging ze te hoog te houden. Ik longeer hem niet met pessoa, wel met een elastiekje. Dit omdat hij vaak erg onstuimig is aan de longeerlijn en ik erg bang ben dat hij met al zijn gebok en geren nog eens tussen al die koortjes terecht zou kunnen komen. Taat is 168, maar hij oogt groter omdat hij zich een mega stoere bink voelt als hij eenmaal redelijk lekker loopt. Dan pompt hij zich helemaal op en het lijkt dan ook alsof hij langere benen krijgt. Hij is idd een heel vrolijk paardje :P

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:25

Babico3 schreef:
:) Leuk paardje, en een leuke combi. :D

En een groter compliment had je me niet kunnen maken :D Want in het begin klikte het helemaal niet, en het begint nu echt steeds beter te gaan. Fijn dat het ook te zien is :D

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:14

Ziet er leuk uit! mooi paard ook :D

( betekend tatort niet in het duits 'plaats delict'? :P

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 09:48

mvs schreef:
Ziet er leuk uit! mooi paard ook :D

( betekend tatort niet in het duits 'plaats delict'? :P

Ja klopt, zijn fokkers waren helemaal gek op detectives. Hij heeft een halfbroer die Inspector Morse heet, en een veulenmaatje met de naam Pascoe (van Dalziel en Pascoe). Verder moet er geloof ik ook nog ergens een Frost rondlopen. Tatort is een Duitse 'crimi' en het betekent inderdaad ook plaats delict :P

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:58

Grappig die naam!!
Vrolijk paard ook!
Maar ik ga met de anderen mee, voor wat betreft het achterhand gebruik. Hij is er ook niet echt op gebouwd, wat dat betreft, maar voor L2 moet die achterhand er echt veel meer bij.
Ik vind dat hij echt uit elkaar loopt op de foto's en dat maakt het beeld er niet beter op.
Je kunt ook met dubbele longe longeren, bij stuitergevaar kun je dan de achterste longe eerst niet langs de achterhand laten gaan, maar later pas. Of de longe even weghalen, zodat hij er niet inkomt.
Balkjes werken hier ook goed bij.
Met grondwerken kun je hier ook veel mee. Zeker omdat je paard niet erg makkelijk is gebouwd, is het misschien makkelijker voor het paard om eerst aan de hand goed onder te treden en dan later onder het zadel!

Succes

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:09

Haha wel origineel dan die naam!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:49

Probeer je been wat verder naar achter te leggen, je hebt ze op veel foto's wat te ver naar voren. Ook mag je je schouders wat meer naar achter brengen en je handen iets hoger houden.
Verder vind ik het er netjes uitzien en weet je waar je aan moet werken, de achterhand bv.. ;)

pizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:59

Let op dat je op het moment dat je stelling vraagt, het contact met de buitenteugel niet verliest (of dat die niet tè los gaat) want dat ziet er een beetje zo uit. :) (Ik kan ook verkeerd zijn, want het is daar een beetje donker op de foto)

En je mag wel wat fierder en rechter op je paard zitten hoor! Dat zal ook al veel schelen aan het plaatje! En misschien iets meer in het midden van je zadel zitten? Of is het wat aan de kleine kant? Je zit nu nogal vaak op de achterboom heb ik de indruk. :)

Maar al bij al ziet het er wel goed en ontspannen uit hoor! ;)

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 19:17

Hartelijk bedankt voor jullie commentaar. Ik moet idd nog heel veel aan zijn achterkant werken want die wil nog niet altijd mee komen.

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:38

Het ziet er leuk uit.
Af en toe steek je je benen af.. Maar licht vast ook op het moment dat de foto is gemaakt. ;)

Kaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:29

Het lijkt erop alsof je ze zadel wat ver naar voren ligt. Als dit het geval is, dan wordt zijn schouderspier bellemmerd in het aanspannen.
Gevolg daarvan is dan jou zwaartepunt ook niet op de juiste plek bij het paard komt te liggen.

Hoe is zijn middendraf bijvoorbeeld? Als daar wat haperingen in kunnen zitten, of hij heeft er wat moeite mee dan zou dat door het anders leggen van het zadel wel eens goed kunnen helpen.

Oplossingen:
1. Zadelmaker (Bij Mr. Ed hebben ze een hele goeie genaamd Peter)
2. Voorsingel (is gevolg bestrijding en pakt de oorzaak niet aan)

Houd er wel rekening dat het soms 2 maanden kan duren voordat verbeteringen in de bewegingen zichtbaar worden. Je kan je voorstellen dat het even duurt voordat hij aan zijn verbeterde bewegingsvrijheid gewend is.

Hoop je hiermee verder opweg te hebben geholpen!

Verder veel succes met de bovenstaande adviezen. :wave:

suusje_laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:15

let er op dat je je handen netjes laag en naast elkaar houd. Ziet er verder super uit!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:25

Ik vind je houding het meeste storen in dit plaatje.Verder vind ik jullie een super leuke combi en je paard heeft het in ieder geval onwijs naar z'n zin!