prachtige haflinger merrie @work B waardig???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

prachtige haflinger merrie @work B waardig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:56

hoi hoi allemaal,
ik had al een hele tijd geleden foto's geplaatst van mijn haffie en vond het weer eens tijd worden voor nieuwe. maar ik kon steeds geen fotograaf vinden. gelukkig was mijn broertje vrij (voor zijn examens) en was bereid om te komen met de camera in de aanslag }>

ons niveau: B (we gaan binnenkort starten) en we wijken ook al af en toe.
waar zijn we op dit moment mee bezig: ontspanning. niet te kort in de hals rijden. mijn eigen houding (benen en niet te strenge handen).
waar loop ik tegen aan: dat mevr. soms in de stress schiet en omhoog komt en sterk word, waardoor ik dat soms op probeer te lossen met een strenge hand. ik heb 1x in de week dressuur les en 1x in de week springles. in de dressuur les word er hard aan deze punten gewerkt, maar ja als je dan alleen rijd vergeet je het soms wel eens.

nou hier komen de foto's: ik heb ze geprobeerd op volgorde te zetten.
kijk en geniet }:0

Afbeelding
instappen

Afbeelding
oppakken

Afbeelding
wat doet mijn linkerbeen? tenen naar binnen....

Afbeelding
stappen.

Afbeelding
poging tot lager en ronder.

Afbeelding
mooi been gebruik, schouders naar achteren kim...

Afbeelding
vind ik zelf erg mooi.

Afbeelding
wat doet me been, en op mijn kont zitten.

Afbeelding
deze is wel mooi.

Afbeelding
wijken....

Afbeelding
belonen...

Afbeelding
mooi beenwerk, maar oei die binnen hand toch.

Afbeelding
mooi...

Afbeelding
uitstappen.

Afbeelding
de fotograaf wou ook nog even (heeft pas 2x op een paard gezeten)
Afbeelding
wilde ook heel even nog in draf proberen, ging eigenlijk best netjes had meteen het goede ritme te pakken.

nou heel erg bedankt voor het kijken,
tips zijn leuk en handig, maar houd het vriendelijk........
ik ga zeker wat doen met de tips, ik zou graag tips willen om meer naar de ontspanning toe te rijden.

doeg :D

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:58

ik Vind je B waardig.!
Maar waarom rij je met hulpteugel als ik vragen mag? Gewoon interesse ;). op wedstrijd mag dat niet he. weet niet of je het weet namelijk?!

Probeer zelf verder op de 'kont' te blijven zitten.
Hakken uitdrukken & niet je heup intrekken, (anders kleine spoortjes, Zwanehalsjes!)
Recht boven je paard te zitten, en niet je handen vast te zetten,
Voor je kijken!!

& Top dat de fotograaf er ook nog even op klom! :D

Edit: Uberstrijg is met je handen,! (handen naar voren en trug, controle of die op eigen benen loop, zorg dat de merrie aan het werk blijft.! & veel ontspannen, hierdoor blijft ze hopelijk ook wat ontspannender.!
Laatst bijgewerkt door Wig_love op 15-05-09 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:01

Wig_love schreef:
ik Vind je B waardig.!

Probeer zelf verder op de 'kont' te blijven zitten.
Hakken uitdrukken & niet je heup intrekken, (anders kleine spoortjes, Zwanehalsjes!)
Recht boven je paard te zitten, en niet je handen vast te zetten,
Voor je kijken!!

Helemaal mee eens :j

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 20:02

nou die hulpteugel gebruik ik omdat ik eerst 10 min langs de weg moet stappen voor ik bij de bak ben en ik ben vroeger in de sloot gevallen met haar. (het is zeg maar de weg 30 cm gras en dan een smal stoepje van 5 tegels breed en nog geen 30 cm gras en dan sloot.) sinds dien heb ik liever dat om om haar iets meer onder controle te houden langs de weg. en tijdens het rijden voorkom ik dat als haar hoofd in de lucht gooit dat de martingaal het iets opvangt.
edit maar de voornaamste reden is toch wel het sloot verhaal. in de les proberen we zonder martingaal te rijden, dus ook zonder martingaal langs weg te gaan. het heeft gewoon met een angst te maken (de val partij was best wel heel heftig voor mij maar vooral voor paard.)
Laatst bijgewerkt door lovelucydan op 15-05-09 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kiimmiie

Re: prachtige haflinger merrie @work B waardig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:04

Ik vind het een ontzettend gave haflinger..

is die niet te koop toevallig (A)?

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:05

Oke, als jij je veiliger voel moet je het zeker doen! het is zo te merken geen misbruik uit jou woorden! dat is goed :).
Misschien omdat jij veel 'druk' geef aan je binnehand dat ze daardoor er tegenin komt, veel figuren rijden, bezig houden, op jou letten dat ze geen kans krijgt om ergends van op te kijken.!!
En actief van achter naar voren rijden.!

Vin dat je supper leuke haffie heb! :) zoals ik je foto's is zat te bekijken op je Profiel :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 20:06

haha dank je.
nee heb haar al vanaf dat ze 4 maanden is :+

Misschien omdat jij veel 'druk' geef aan je binnehand dat ze daardoor er tegenin komt, veel figuren rijden, bezig houden, op jou letten dat ze geen kans krijgt om ergends van op te kijken.!!
ja want dat is het ik zoek dan vaak iets te veel druk op en hierdoor gaat ze te kort lopen.
bedankt voor de tip. ;)
Laatst bijgewerkt door lovelucydan op 15-05-09 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:07

lovelucydan schreef:
haha dank je.
nee heb haar al vanaf dat ze 4 maanden is :+

LeukLeukLeuk,
Trainse! :).

Edit. K zit net nog je foto's te bekijken maar je kantelt je bekken naar voren probeer dat niet te doen, maar is voor jou doen een Bolle Rug.! dan ga je rechter op je paard zitten! dus minder spanning zelf ook, denk dat ze het doet omdat je zelf 'spanning' overbrengt..
zo is het voor het oog..
& tene naar binnen, of had ik dat al gezegt?! haha :P
Laatst bijgewerkt door Wig_love op 15-05-09 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:08

Ik vind het er leuk uit zien. Gave haf zeg!
Af en toe trek je je rug hol, probeer je bekken wat meer naar voren te kantelen, dan wordt je rug vanzelf wat boller, en zit je gelijk meer op je billen.
Verder vind ik dat je je handen heel laag hebt. Ik heb geleerd (weet niet of dat dus het goede is hoor...) om mijn handen een vuisthoogte boven de schoft te dragen, en ongeveer 2 vuistbreedtes uit elkaar.
B waardig lijk je me zeker! Ziet er netjes uit

Suusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:09

Als eerste; wat een gave haf :j
Probeer op je kont te blijven zitten en je handen afentoe iets hoger ;)
Zeker B-waardig! Ziet er leuk uit.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:09

Ziet er goed uit hoor. Probeer je handen niet vast te zetten en wat meer te dragen, succes!

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:13

ziet er goed uit! ben het eens met het commentaar hierboven, je heb alleen wel soms een strenge binnenhand, verstoort het beeld een beetje!

waarom heb je eigelijk zijn manen kort geknipt? waren zo mooi lang( in profiel gespiekt)

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:14

wauw, als jij nog niet B-waardig bent, ben ik er nog laang niet. }:0
Probeer je benen op zijn plaats te houden (is ook mijn probleem :o )

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 20:18

aan de strenge binnen hand word hard gewerkt. echt waar ik doe me best instructrice hamert hier op.
stoor me er zelf ook aan hoor als ik de foto's zit te bekijken.
het strenge is meer een eerste reactie(dit hoort niet, probeer er steeds zelf bewust van te zijn) als ze omhoog wil komen en uit elkaar wil lopen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 20:23

even over haar manen.
ze waren echt heel mooi maar toen gebeurde er dit:
Afbeelding
mevr. had onder het hek door gegeten en heb toen na een tijd besloten het af te knippen, maar toen de bos wat dikker werd vond ik het zo stoer bij haar staan dat ik het maar zo heb gelaten
op deze foto was ze denk ik 3 en net onder het zadel. ze is nu 6

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:27

ik vind het er goed uitzien :)
je mag idd wat meer op je kont zitten en je handen maar dat weet je nu wel ;)
ik vind het zeker B waardig :j
alleen zonde van haar manen :o

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:28

Wat een lekkere haflinger! Maar wat zonde van haar manen, ik ben zelf helemaal dol op lange manen. Heb ze ook wel eens noodgedwongen moeten afknippen, maar goed...on topic...

Ze loopt erg netjes, je geeft zelf al aan dat je werkt aan een zachtere hand. Mijn advies is hetzelfde als dat van Roosje, draag je handen wat meer, zorg voor een ontspannen knik in je elleboog. Sommige foto's ligt je hand op je been.

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:34

Ik vind jou zeker B waardig,de winstpunten zullen zeker snel volgen.
Mooie pony en combinatie zijn jullie,succes samen!!!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:41

Zier er goed uit hoor, zeker wel B-waardig. Probeer je handen wat hoger te houden, maar dit is al gezegd.

Op de foto van het wijken zie je dat je een beetje scheef hangt. Probeer dit niet te doen, maar rechtop te blijven zitten en vooruit te kijken. In ieder geval niet naar de verkeerde kant scheef hangen, want je vraagt haar om naar rechts te wijken (iig zo ziet het er uit), maar je zit zelf naar links. Daardoor kan je haar een beetje uit balans krijgen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 07:39

hartstikke bedankt, ik ga zeker wat met de tips doen.

ik denk dat ik scheef hang omdat ik haar met mijlinkerbil in het wijken wil zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:51

Even een tipje; Als ze de neiging heeft om sterk te worden, probeer dan niet je hand naar je toe te halen, maar breed te houden. Zo kom je niet hard in, maar is het wel makkelijker om de aanleuning te houden.

Succes!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:53

wat heb jij een leuke haf :D
Ik zie alleen op bijna alle foto's dat haar achterhand er niet goed bij is, op foto 5 (poging tot langer maken) Zie je dat heel erg goed, het achterhoefje moet in de afdruk van haar voorhoef vallen. Oftewel, goed van achter naar voor rijden! Het klopt ook wel, want op die foto ben je meer met haar voorkant bezig ( om haar laag te krijgen dus :) ) dan met haar achterhand. op de foto daarna daarintegen, daar komt haar achterhand veel netter mee! Toch goed dat je het wat ronder en lager in de training meepakt om het rug even te stretchen :) Want volgens mij kan ze soms wel sterk worden, en dan beetje in haar eigen houding lopen?
Doet die van mij ook wel eens, kan heel vervelend zijn. Als ze sterk wordt moet je haar even flink voorwaarts rijden, totdat ze jouw hand loslaat. Dan zoekt ze het vanzelf wel weer op. Je moet het eigenlijk een soort van straffen dat sterk worden, je kan dan ook veel overgangen gaan maken :)
Lukt dat hele lange lage wel in stap? En het halsstrekken?
Als dat goed gaat kan je dus ook de laag en rond in de training meepakken :)

Maar ik vind het zekersss B waardig hoor! :D
Op wedstrijd jij met je hafje! :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 08:19

in stap lukt het wel, dan geeft ze heel makkelijk na en is ze makkelijk aan te zetten tot la en lang.maar als je in draf gaat dan op een of andere manier komt ze omhoog . wat bij haar ght om haar dan laag e krijgen zijn 8tjes rijden
dit lukt vaak wel. en met veruimen of middendraf heb ik het zelfde dan komt ze ook vaak omhoog.
ennu moet ik eerlijk zeggen dat mijn pony al vanaf dat ik haar heb (4 maanden oud) dat ze niet zo super mee komt met de achterhand.eb dit geprobeerd op te lossen door regelmatig te rekken (van de been spieren achter).dit deed ik danaan de grond , dus been naar de voorhoef trekken een naar achteren uit strekken. dit heeft erg geholpen. maar of het ooit helemaal super soepel zal worden

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:33

Lees in je profiel dat ze pas 4.5 is! Ze is no best jong, dus de reden dat je haar in stap wel laag krijgt en in draf niet kan ook zijn dat ze haar evenwicht verliest. Mijn pony (6 jaar) deed zijn hoofd ook in de lucht met de middendaf, ook dus omdat hij zijn evenwicht verloor. Maar na veel oefenen, en soms ook 2 rondjes achter elkaar middendraf doen, zakte hij vanzelf. Nu doet hij dat nooit meer :)
Dat zakken ging bij mij ook een beetje vanzelf. Ik heb zelf het gevoel als hij een lekkere losse aanleuning heeft als hij een beetje gaat hangen. Niet erg hangen naturlijk :P Maar een beetje, dus het gevoel dat ik hem in elke houding kan laten lopen :) Dat gevoel moet je hebben!

Maar jullie komen er wel, ze is nog jong, en het is ook een echt plaatje! :wow:

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:09

Leuke haflinger.
Maar probeer je handen te dragen. Het lijkt alsof je ze vast zet op je been.