Graag zou ik hier een discussie willen starten, en uitleg uit willen halen, over waar je handen nou precies horen tijdens het rijden. Ik stuit de laatste tijd op zoveel tegenstrijdigheden dat ik het even kwijt wil en graag uitleg over hoe jullie er tegenaan kijken.
Het probleem :
Ik heb 2x les in de week. 1x op de rijverening, groepsles en 1x prive. Echter wat ik in beide lessen over mijn handen te horen krijg gaat flink tegen elkaar in. De instructrice van de rijverening wil dat ik mijn handen op de schoft zet zo ongeveer, flink laag dus. Mijn prive instructeur wil dat ik ze draag, Echt draag, dus weer vrij hoog. Zijn uitleg hier achter, waar ik zelf ook de logica uit kan halen : Als jij je paar het voorbeeld zet door zelf je handen netjes te dragen, kun je van je paard gaan verwachten dat hij ook zijn nek gaat dragen. Uitleg van waarom die handen zo laag moeten heb ik nooit goed onderbouwd gehad... Naast dan de vuistregel -> onderarm en teugel in 1 lijn.
is er iemand die me dit wel uit wil leggen? Hoe denken jullie hier over? Voor het idee en de duidelijkheid van het niveau waar het omgaat, ik start L2.
foto's ter illustratie wat beide partijen ongeveer zien willen :
Privee instructeur :

Al heb ik hier dan mijn handen net iets te laag voor zijn standaart
en hier wil de rijverenigings instructrise mijn handen zien :

soms wordt jeer niet goed van 
zo zet je jezelf ook minder snel vast.