Hidde in Eurostar Mouse/Ebony @ work in nieuwe bak!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Hidde in Eurostar Mouse/Ebony @ work in nieuwe bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 17:54

Hidde
Fries
Ruin
7 Jaar
Sytse 385 x Rypke

Hidde is nu 3 jaar van mij en nu na dik een jaar privéles merk ik echt dat we vooruit gaan. We zijn er nog lang niet maar ik ben trotser op mijn knollie dan ooit. Ons niveau is momenteel B, we gaan binnenkort starten. Ik moet erbij vertellen dat dit de eerste training was na een vakantie van mijn kant (Hidde werd doorgetraind) dus merk ik aan mijn zit dat ik weer erg moet wennen. Bovendien was dit de eerste keer dat we in onze nieuwe dressuurbak ( *D !) reden, dit is wel te zien aan Hidde. Ik moest hem constant bij me houden en terugpakken. De nieuwe bak bestaat uit een 20x40 (?) springbak, met gelijk daaraan grenzend een 20x60 dresuurpiste. Aangezien Hidde nogal springgek is, bestond de galop helaas vooral uit racen naar de hindernissen. Maargoed, de bak is in ieder geval geweldig.

Mijn eigen commentaar:
* Handen dragen. (Dit heb ik eigenlijk nooit fout gedaan, hopelijk is het ook zo weer weg)
* Binnenhand niet vast zetten.
* Handen niet te breed.
* Meer tempowisseling rijden.
* Niet naar voren vallen om Hidde te 'helpen'.
* Niet naar beneden kijken.

We rijden normaal veel lang en laag maar omdat Hidde nogal onstuimig was moest ik hem wat meer bij me houden.

Instappen. Oortjes erop, allemaal nog heel spannend.
Afbeelding

Stap:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Draf:
Afbeelding

Te kort:
Afbeelding

Afbeelding

Middendraf, niet zo'n charmante foto.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop:
Afbeelding

Richting de hindernissen, hier raak ik hem dus echt kwijt:
Afbeelding

Afbeelding

Hier valt hij een beetje uit elkaar:
Afbeelding

Afbeelding

Rustiger:
Afbeelding

En als laatste zijn favoriete bezigheid, helaas onscherp:
Afbeelding

Ik weet dat dit verre van perfect is maar, please be gentle, I'm still learning!

X_Linz_X

Re: Hidde in Eurostar Mouse/Ebony @ work in nieuwe bak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:59

erg mooie fries!
je moet alleen wel opletten dat je niet zo naar zun schoft blijft kijken. kijk maar vooruit! iets trotser op dat prachtbeestje van je zitten;) en ook leuk dat het springen zo goed gaat!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:04

Jullie zien er echt mooi uit samen, prachtig paard!
Hij loopt idd een beetje opgekropt, de laatste draf foto vind ik hem in een mooie houding lopen. En wat een sprong :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:44

*Kijkt onweis jaloers naar jou beenhouding :~ *
Ziet er leuk uit joh! Mooie bak trouwens, voor zo ver ik kan zien ;)

Hier misschien nog een tipje dat ik gebruik als Olivier zoals eerder onder mij vandaan rent.
Elke keer wanneer je vóélt dat hij onder je vandaan wilt rennen. Of als hij dat doet, zet je hem op de rem, en laat je hem net zo lang staat tot dat die stil staat :) Dan gaa je rustig verder, en schakel je over naar de"stand" waar je in zat toen die te snel ging. Wanneer hij dit weer doet, gewoon opnieuw doen.

Binnen 3 dagen was mijn paard het zat, en doet het nu nog steeds niet meer :')

^^ Dit zal je vast wel weten, Ik ben 13 jij ouder :') En dit was natuurlijk een nieuwe bak.. Weet niet of die dat vaker doet hoor?

Voorderest, echt heel netjes! :D

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 19:01

Bedankt voor alle leuke en bruikbare reacties tot nu toe! Hidde en ik komen pas net kijken en ik moet nog zóveel leren, ik vind het heel fijn om van buitenstaanders te horen wat er goed gaat en wat beter kan. Aan dat te diepe werken we zeker, dat kwam vroeger nooit voor maar omdat het steeds makkelijker wordt om tot nageeflijkheid te komen, is dit zijn 'nieuwe' trucje om daar onderuit te komen. Bedankt voor de tips, ik ga ze zeker meenemen! Leuk om te horen dat Hidde zoveel show heeft, hij is wat dat betreft een laatbloeiertje maar ik vind hem er nu inderdaad ook super stoer uitzien!

Zijn er nog meer mensen met tips? :)

kaytjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:34

Ik vind het er ook echt super goed uitzien!! En hij kan ook nog is super springen! Probeer hem wel met dressuur nog net ietsjes door te werken en gelijk je handen een beetje naar voren schuiven en hem je handen te laten volgen zodat je goed de ontspanning opzoekt. Verder geen commentaar prachtig combi zijn julie!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:49

Wauw!
Ondanks dat dat ie soms wat meer lengte in de hals mag hebben en wat achter de loodlijn komt, kan ik geen foto vinden waar ie op de voorhand loopt.
Telkens mooi op het achterbeen, jullie vliegen straks de B door!

Nou jij nog meer rechtop en voor je kijken, handen mooi voor je zetten en dan is het plaatje helemaal af.
Succes met starten!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:15

mooi beest,ik vindt dathij alleen wat meer ruggebruik mag hebben,hij loopt nogal opgekropt.

maar dat kan goed komen door de nieuwe bak dat hij alles eng vindt!

leuk set :)

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:23

Mooie fries. Op de meeste foto's nog wat te opgekropt maar foto 10 en 16 vind ik er al heel mooi uitzien. Dus ik denk dat jullie op de goede weg zijn. Je houding ziet er zeker niet slecht uit, enkel voor je kijken (mijn probleem ook ;-) ) Heel veel succes samen. Komt volgens mij wel goed in de B.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:28

Whaaa, een springende fries!!! *\o/* *\o/*

Je rijd hem netjes hoor, trots zijn op je zit en je paard kan geen kwaad. Wel vind ik hem op sommige foto's wat teveel naar oprichting lopen, zal ook de spanning van de nieuwe bak wel zijn, maar zie liever wat meer speling naar beneden toe. Iets meer ruggebruik zeg maar. Wat laten zakken, neusje er een paar passen uit rijden en dan weer opvangen, daar voorkom je een 'eigenhouding' mee en haal je dat korte er ook uit

succes!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 09:07

Bedankt :) Jullie hebben helemaal gelijk dat hij wat opgekropt loopt, normaal is dit helemaal niet het geval. In het begin was het alleen maar neus in de lucht. Wanneer het hem uitkwam, deed hij zijn hoofd naar beneden en ontstond er een los-vast verbinding zegmaar. Nu, een jaar verder, zijn we in staat om constant teugelcontact te hebben en zijn nek ook uit en in te schuiven. We rijden dan ook vaak nog heel rond met veel meer ruggebruik. Dit keer was alles een beetje anders, omdat ik hem graag een beetje bij me wilde houden. De bak was vroeger een wei geweest en ik wilde hem duidelijk maken dat het niet de bedoeling was dat hij hier ging crossen. Bovendien staan er geen hekjes en voor je het weet sta je in het gras dan! Ik wilde hem duidelijk maken dat de bak dan wel geen hekken maar wel grenzen had. Nu is het allemaal wat relaxter, maar het klopt helemaal dat ik niet moet vergeten zijn hals te laten 'vallen' en een paar passen weer terug ga naar dat lange en dat lage.

Ik zal eens kijken of we binnenkort een springtopic kunnen maken, haha. Hij vind springen echt geweldig!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:13

ik houd niet van friezen maar deze heeft wat :j
Ook een gave pad zeg

Maar opkroppen vind ik niet zo storend hier meer je houding je zit goed recht en mooie been ligging maar helaas je hoofd laat je hangen das zo zonde.
Probeer meer naar voren te kijken en je schouders iets naar achteren te doen je ellbogen meer aansluiten en je je onderarmen hoger dragen.
Je houdt hem nu iets tegen met je handen, optillen die dingen en dragen en bijelkaar houden niet zo wijd rijden.

Mooie sprong eindelijk een fries die wel leuk kan springen :D

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:43

Wat een fijne Fries! En hij houdt nog van springen ook, haha!
Ik vind dat je hem mooi op lengte houdt, op een paar foto's na waar hij wat te enthousiast wordt. Je zit er ook keurig op, nu moet je er alleen nog op durven vertrouwen dat zijn hoofd blijft zitten als jij stopt met ernaar kijken :D
Mooi plaatje hoor, wat mij betreft ben je klaar om te starten!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:51

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:55

zie er heel netjes uit opkropen heb ik met mijn fries ook erg last van foto 10 ziet er erg releax uit! heel netjesen foto 15 :~

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:01

Wat een ontzettend mooi plaatje zijn jullie! Ik vind je fries erg mooi lopen! Op sommige foto's heb je z'n hals wat langer en dat ziet er al minder "opgekropt" uit.
Volgens mij is het ook wel een fries die graag wil lopen! ;)

En voor het springen, je maakt het makkelijker voor jezelf en je paard als je een balkje 2 meter voor de hindernis legt.
Hier kan je naar toe draven/galloperen en dan een galopsprong over het balkje en dan afzetten op de sprong.
Dit doe ik ook met me jonge paarden (en voor mezelf :o ) en me instructeur werkt ook zo :)
Probeer zelf pas in de verlichte zit te gaan als je paard ook springt. Zo voorkom je het voorover duiken, je ligt nu vrij plat op de hals.

verder vind ik de foto;s, je paardje, je sjabrakje en je rijbak er super uit zien! :P

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 02:47

Gave foto's..vooral die springfoto..erg mooi :D

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:36

Ziet er goed uit maar inderdaad je hoofd omhoog en dan is het plaatje perfect.. Mooie foto's en een prachtige fries

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:22

Wow Fleur wat is ie super knap geworden!!!

Heb het idee dat als ie onder je weg drijgt te lopen jij je handen vast zet, maar verder ziet het er heel netjes uit.... Je hebt een hele fijne hand en beenhouding, nou zelf nog mooi recht vooruit en trots op je knol gaan zitten.
Wat leuk ook dat hij springen zo leuk vind, het straalt er ook echt vanaf!

Heel veel succes in het B dalijk! +:)+

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:26

wat een mooie fries en dat dekje stat hem geweldig probeer alleen lekker naar voren te kijken

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:01

Wat een gaaf paard heb je daar zeg! :D
Het ziet er opzich al netjes uit! het lijkt alleen alsof je af en toe je handen vast zet en de rest is al gezegd.
Ga zo door!

Even off topic, Ken ik jou niet ergens van? haha ik kan me vergissen maar ik meen je te herkennen.

rettootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:17

Wat een super paard!!

Behalve dat je je hoofd omhoog moet houden (maar dat heb je al vaker gehoord) heb ik niet veel commentaar, misschien nog iets meer op je kont zitten. Al geef je zelf al aan dat je nog even moest wennen.

Ik ben jaloers op je houding!!

Succes met je *slijm*paardje

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:58

De foto's waarop jij hem uit elkaar vind vallen,zo zie ik hem juist liever :D

Ziet er verder prima uit!
Wat een mooie beenhouding heb je :j
Mooi paard,en het dekje staat hem erg gaaf *D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:15

Wauw, hij is wel erg mooi zeg!
Je zit er keurig op, alleen nog je hoofd omhoog en voor je uit kijken!
Wat leuk dat die zo van springen houdt!

iloon25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:22

wauw wauw wauw dat vind ik echt een mooie fries. Ik zie dat je hem goed verzorgd en volgens mij heeft hij er echt zin in. Dit vind ik een goed teken. Ja ik kan zeggen kijk wat meer naar voren maar ja dat is al gezegd.
Compliment voor je houding.