Fries
Ruin
7 Jaar
Sytse 385 x Rypke
Hidde is nu 3 jaar van mij en nu na dik een jaar privéles merk ik echt dat we vooruit gaan. We zijn er nog lang niet maar ik ben trotser op mijn knollie dan ooit. Ons niveau is momenteel B, we gaan binnenkort starten. Ik moet erbij vertellen dat dit de eerste training was na een vakantie van mijn kant (Hidde werd doorgetraind) dus merk ik aan mijn zit dat ik weer erg moet wennen. Bovendien was dit de eerste keer dat we in onze nieuwe dressuurbak (
!) reden, dit is wel te zien aan Hidde. Ik moest hem constant bij me houden en terugpakken. De nieuwe bak bestaat uit een 20x40 (?) springbak, met gelijk daaraan grenzend een 20x60 dresuurpiste. Aangezien Hidde nogal springgek is, bestond de galop helaas vooral uit racen naar de hindernissen. Maargoed, de bak is in ieder geval geweldig. Mijn eigen commentaar:
* Handen dragen. (Dit heb ik eigenlijk nooit fout gedaan, hopelijk is het ook zo weer weg)
* Binnenhand niet vast zetten.
* Handen niet te breed.
* Meer tempowisseling rijden.
* Niet naar voren vallen om Hidde te 'helpen'.
* Niet naar beneden kijken.
We rijden normaal veel lang en laag maar omdat Hidde nogal onstuimig was moest ik hem wat meer bij me houden.
Instappen. Oortjes erop, allemaal nog heel spannend.

Stap:

Draf:

Te kort:

Middendraf, niet zo'n charmante foto.

Galop:

Richting de hindernissen, hier raak ik hem dus echt kwijt:

Hier valt hij een beetje uit elkaar:

Rustiger:

En als laatste zijn favoriete bezigheid, helaas onscherp:

Ik weet dat dit verre van perfect is maar, please be gentle, I'm still learning!
* 
Dan gaa je rustig verder, en schakel je over naar de"stand" waar je in zat toen die te snel ging. Wanneer hij dit weer doet, gewoon opnieuw doen.
) en me instructeur werkt ook zo