Zo, het is even geleden, maar bij deze weer een @ work topic van Silence en mij.
Gisteren had ik les met Silence en mam heeft geprobeerd om foto's te maken.
Op zich is dat dit keer redelijk gelukt, dus wil ik ze graag met jullie delen.
Silence is een 9 jarige Arabier x Welsh van 1.51m.
We rijden nu ongeveer een week of 7 bij deze instructrice en sindsdien vliegen we vooruit.
We doen hard ons best en ik ben vooral trots op Silence, omdat hij zich de laatste tijd zo ontzettend goed voor mij inzet.
Hij wordt een steeds fijner paardje om mee te werken. Steeds vaker kan ik echt genieten van het rijden en heb ik echt zoiets van....wow is dit Silence die zo loopt
En ook ik doe ontzettend mijn best om er iets moois van te maken.
De problemen die we nog hebben:
*Ik moet werken aan een stabiele handhouding. Dit gaat gelukkig wel steeds beter.
*En de rechtergalop....die moet echt beter. Silence valt dan ontzettend naar buiten weg. Hier werken we momenteel heel erg hard aan.
*En op de foto's valt mij op dat mijn benen soms nog niet de correcte houding hebben. Dit merk ik tijdens het rijden niet, dus ik ga daar wel aan werken.
Silence en ik rijden nu nog enkel recreatief, maar we gaan ons in de wedstrijdring wagen. A.s Zondag hebben we ons wedstrijddebuut.
Mocht je hier toch zijn, dan vind ik het leuk om tips te krijgen. Uiteraard wel tips waar ik wat mee kan. Afkraken hoeft niet

Met tips kan aan de slag.
Eerst even losstappen:

En rustig oppakken:

Even halthouden voor uitleg. Halthouden gaat tegenwoordig heel netjes:

Het opgekropte is er eigenlijk zo goed als uit. We krijgen steeds meer lengte:

Hier mag ik mijn benen wat meer aansluiten:

Voor mijn gevoel iets te diep:

Neusje mag er iets meer uit:

Nou, vrolijk kijken is ook een vak
Wees blij met een beestje dat zo loopt:
Fijn plaatje, alleen mijn benen niet:

Goed opletten, wel een mooie lengte in de hals:

Wat een beenwerk ontwikkelt ie toch....ben ik erg trots op

Hier zie je dus duidelijk ons probleem met de rechtergalop. Het naar buiten wegvallen:

Maar gelukkig krijgen we steeds meer goede momenten:

En klaar:

Bedankt voor je bezoekje aan het topic.