Koudbloed Kim @ work met tips!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Koudbloed Kim @ work met tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:08

Naam: Kim van de Hamstermolenberg
Geslacht: Merrie
Hoogte: 1.72
Ras: Nederlands [ras]
Geb. Datum: 14 april 2004
Kleur: O.d.m Valk
Aftekeningen: Kol en 2 witte voetjes.

Na de downs zijn Kim en ik nu aanbeland bij de ups! :j
Mijn paard en ik zijn aan de slag gegaan met de tips uit mijn vorige topic.http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1088708
Zelf was ik erg fanatiek, maar kon niet met alles aan de slag gaan omdat ik op 8 mei geopereerd word. :\
Mijn galblaas (die zit naast je maag) wordt eruit gehaald en ik hoop dat de vreselijke buikpijn daarna over is. :)

We rijden op B-niveau.
Op het moment zijn we dressuur gericht bezig met tips van andere bokkers. +:)+

Over mijn voeten; ik heb met verschillende tips geprobeerd mijn tenen toch naar binnen te draaien in draf en galop.
In stap gaat dit prima, maar vooral tijdens het draven gaan mijn enkels erg veel pijn doen. ;(
Ik heb ze toen ik 10 jaar was allebei gebroken en een paar jaar later mijn linkerenkel nog een keer.
Omdat ik mijn paardje niet hinder tijdens het draven, heb ik besloten het zo te laten. :)

En dan lopen we aan tegen mijn handen! |o
Ik zeg vaak tegen mezelf 'handen rechtop, schouders naar achteren, hakken uitdrukken.', maar die handen blijven een ramp. :roll:
Tijdens het rijden heb ik helemaal niet het gevoel dat ik ze zo hou, maar op de foto's is het duidelijk te zien.
Verder zit ik soms nog als een aardappelzak en ook daar moet ik nog aan werken. :))

Vier tips waar we mee bezig zijn geweest:- bekken kantelen.
- minder op de voorhand lopen.
- niet voorover vallen.
- schouders naar achteren houden.

De foto's zijn van 2 dagen: 26 april en 2 mei.

Eerst de foto's van 26 april, waar we echt erg fanatiek waren.

Afbeelding
Instappen; nog erg op de voorhand, maar mijn bekken zijn wel gekanteld. :))

Afbeelding
Dit beeld vind ik mooi en netjes.

Afbeelding
Jammer van mijn handen, maar ik ben trots op het resultaat van de achterhand.

Afbeelding
Los teugeltje geven en de achterhand blijft er toch mooi onder. :j

[url]http://i41.tinypic.com/t821hg.jpg[/ur]
Nog een stap foto.

Afbeelding
Uitstappen zonder zadel en nog steeds een actieve achterhand.

http://i42.tinypic.com/2a9d0ds.jpg
Nog een kort drafje zonder zadel. >;)

Nu de foto's van 2 mei, waar we wat minder fanatiek waren, maar mét galop foto's.
Deze foto's zijn niet in de bak, maar buiten gemaakt waar ze zich erg sterk maakte.
Dat is ook terug te zien aan mijn houding en handen.

Afbeelding
Teveel op de voorhand, haar hoofd/nek houding vind ik wel mooi.

Afbeelding
Ik vind Kims knie-actie erg mooi, maar ze valt nog erg op de voorhand.

Afbeelding
Uitstrekken, maar mijn houding is bagger. :r

Afbeelding
Hier zat ze in de verkeerde galop, waardoor mijn schouders gedraait zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Let niet op mijn T-shirt; verder wel een leuke foto. :')

Afbeelding
En ik ben natuurlijk super trots op mijn kleine puber! :+:

Ik ben natuurlijk heel erg benieuwd of jullie verbetering zien en wat jullie van ons vinden. :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:25

Zo je houding is vooruit gegaan hoor! Probeer wel de achterhand er onder te krijgen door veel overgangen, voltes, dat soort dingetjes en je handen rechtop! :)

Bellarose

Re: Koudbloed Kim @ work met tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:34

Gaat vooruit Tien! Heel goed, lekker fanatiek met haar aan de slag :j !
Je hebt een erg nette houding, let op je hakken, uitdrukken!
Kim doet het goed, komt helemaal goed met jullie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:15

Dankjewel allemaal! :)

Ja, Rowan (fotograve) zei het al; elke keer als ik klik doe je net je hak naar boven.
Ik was namelijk erg vaak aan het aandrijven om haar achterhand er goed onder te krijgen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:22

Gewoon lekker op je kont zitten.... arrogant rijden zou er tegen mij gezegd worden... dan zit je vanzelf recht.
Als jij je voeten zo kan houden is dat toch goed... je hoef voor ons niet geforceerd te gaan zitten.

Het gehele plaatje ziet er zeker goed uit... en je puntjes weet je zelf wel op te noemen en als je dat besef ben je al heel ver...

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:55

Jullie zijn inderdaad vooruit gegaan! En wat heb jij een stoer paard zeg! Probeer veel (schijn) overgangen te rijden, zo krijg je die achterbenen meer aan het werk. Ahh!! verliefd op jou paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:02

Mando: Dankje, volgende keer ga ik arrogant rijden. :)

Tatjana: Haha, het is niet zo moeilijk hoor. Alleen de galop is heel moeilijk uit te zitten.
En ze kan zich soms heel sterk maken.

PriDepo: :j dat ben ik ook veel aan het doen.
Ik maak veel schijnovergangen en mijn vriendin rijdt vooral echte overgangen.
Ze kan nu zelfs van stilstand in draf gaan.

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:05

Wat een machtig zware taak ligt hier voor jou.....ik bedoel om zo'n fors, vierkant trekpaard netjes te laten lopen dat is niet niks, maar je doet het super!!
Wat je schrijft dat je je hakken optrekt omdat je veel wilt drijven om de kont eronder te krijgen dat lijkt mij inderdaad het grote euvel bij "dit soort" paarden. (Absoluut niet negatief bedoeld hoor!)

Probeer je paard te laten reageren op de kuit, en niet op je hak ;)
Iedere reactie voorwaarts belonen. Veel overgangen rijden.

Je neemt er in ieder geval de tijd voor en er is vooruitgang; wat willen we dan nog meer?

Edit; de tweede foto vindt ik er perfect uitzien hoor! Hier is ze ook wat meer van de voorhand af.

Heel veel succes samen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:40

mhollander: Bedankt! :)

Mika007: Ze is behoorlijk rond hoor. Nee grapje, ik snap wat je bedoeld. :)
Met aandrijven in de bak is het inderdaad behoorlijk lastig, maar buiten vaak niet eens nodig.
Ik zal er eens op letten of ik echt met mijn hak aandrijf en daar anders aan werken.
En nog meer belonen dan we al doen. :j
Dankjewel!

Sunnyday1: Ja, ze kan heel hard als ze het in haar koppie heeft. :D

Jaan: Jouw topic is erg gaaf! Heb ook al gereageerd, maar je doet het verder prima hoor. +:)+
Dat komt vanzelf, weet ik zeker. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:26

jeeeeeeej ;)

Iedereen die nu zegt dat een trekpaard niet op een trens gereden kan worden, kan ik mooi dit topic laten zien ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:02

stef @: het hangt er vanaf wie er op zit, mensen die paarden niet onder controle hebben zonder stang kunnen ook niet rijden,..in elk geval niet op wat sterkere paarden ;)

en nou even wat commentaar van bitje:
Leuke koudbloed! Heb verder, schouders meer naar achteren en denk om je aanleuning!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:28

Haha, ja, ze is nog nooit op stang gereden.
Ben ik zelf ook wel blij mee. :)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:00

Leuke Kim :)
Allereerst vind ik dat je over het algemeen prima rechtop zit, je beenhouding op 26 april ziet er beter uit dan die van 2 mei. Het zijn natuurlijk momentopnames, maar het lijkt alsof je niet echt je benen op één plek kunt houden en ik zie daar ook een beetje draaiing van de tenen.
Verder zou ik óók in de galop veel figuren proberen te blijven rijden (ik zie natuurlijk niet of je dat al dan niet al aan het doen bent :P ) want dit is een fijner beeld qua halshouding van Kim http://i39.tinypic.com/25angw1.jpg dan deze natuurlijk: http://i43.tinypic.com/2qc2zwy.jpg
Door proberen veel figuren te rijden, wordt ze vast nog wat soepeler en zal ze misschien wat meer haar hals gaan gebruiken.

De verbetering t.o.v. het vorige topic is duidelijk merkbaar :D Ga zo door :) Binnekort weer nieuwe foto's?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:07

astridelise schreef:
Wat een prachtig paard heb jij, jullie zijn een super combi. De foto zonder cap in de verkeerde galop is wel het leukst. 8-)

vind ik nou ook ;)
Ja je rijd netjes, alleen op sommige foto's je handen laag, niet doen :o

:evaw: Sanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:22

Steefjevos: Dankje. :)
Over mijn voeten staat ook een stukje in de inleiding, misschien heb je die over het hoofd gezien. :j
In galop was ik inderdaad geen figuren aan het rijden, alleen rechte stukken dus dat heb je goed gezien.
De foto van de tweede link wilde ik rechtdoor en Kim schuin naar links. |o
Volgende keer ga ik zeker figuren rijden in galop, iets wat ik een beetje eng vind omdat ze echt grote passen maakt en ze is al 3 keer eerder met mij en mijn vriendin op haar rug gevallen.
Er komen zeker nieuwe foto's, maar ik moet eerst de operatie afwachten die ik morgen moet ondergaan. :)

Astridelise: Ja, dat zweefmoment vind ik ook wel mooi. :j

sanne_chess: Ik zal op mijn handen letten. +:)+

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:53

Moderatoropmerking:
Berichten die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Gelieve in de volgende berichten de Regels te respecteren.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:57

KoudbloedKim schreef:
Steefjevos: Dankje. :)
Over mijn voeten staat ook een stukje in de inleiding, misschien heb je die over het hoofd gezien. :j
In galop was ik inderdaad geen figuren aan het rijden, alleen rechte stukken dus dat heb je goed gezien.
De foto van de tweede link wilde ik rechtdoor en Kim schuin naar links. |o
Volgende keer ga ik zeker figuren rijden in galop, iets wat ik een beetje eng vind omdat ze echt grote passen maakt en ze is al 3 keer eerder met mij en mijn vriendin op haar rug gevallen.
Er komen zeker nieuwe foto's, maar ik moet eerst de operatie afwachten die ik morgen moet ondergaan. :)

Astridelise: Ja, dat zweefmoment vind ik ook wel mooi. :j

sanne_chess: Ik zal op mijn handen letten. +:)+

Het stukje over de voeten had ik inderdaad over het hoofd gezien :roll: Stom! Vervelend als je paard naar links wilt en jij rechtdoor, he? :P
Oeh, dan begrijp ik dat je het figuren rijden in de galop een beetje eng vind. Hoe kan het dan dat ze helemaal op haar rug is gevallen? Ik stel me voor dat zoiets gebeurd wanneer ze steigert? Als je bang bent dat ze uitglijdt, zou ik proberen de galop te bewaren voor de bak. Het is toch ook erg belangrijk dat je in de galop figuren kan/durft te rijden :)

Hoe is de operatie gegaan? Hopelijk was het niet al te ernstig. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:02

Citaat:
en ze is al 3 keer eerder met mij en mijn vriendin op haar rug gevallen.

Ik bedoel dat ik of mijn vriendin op haar rug zaten tijdens de val.
Inderdaad een beetje raar geformuleerd. :)
De eerste keer is al een tijd geleden, toen struikelde ze 2 keer achter elkaar, waardoor ze zich niet meer kon herstellen.
De tweede keer ging ze er vandoor. http://tinypic.com/m/lfd3r/3
De derde keer gleed ze uit op het gras.

Edit: Operatie is goed gegaan. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:05

ik vind jullie echt een geweldig stel ...........

wat mij opvalt is dat je haar veel beter aan het been hebt dan een tijd terug..... klopt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:47

KiWiKo: Dankje, ja dat klopt! Leuk dat je het kunt zien.
Ze is in training geweest en dat heeft echt geholpen.
Op de volgende link zaten we echt in een zware dip.
Het was stilstaan, staken, been tegen de bakrand duwen.
http://i34.tinypic.com/b6a43l.jpg
Nu gaat het beter dan ooit tevoren. :)

Kimmie en Niinatjuh: Dankje. :)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:00

Ah, nu begrijp ik 'm! Ik was al bang dat Kim zelf ook op haar rug was gevallen, dit is gelukkig niet het geval. Kun je alweer gaan rijden? Krijg je ook les met haar of ben je vooralsnog bezig met nog wat meer zelfvertrouwen krijgen?
Ben benieuwd of jullie bij de volgende foto's ook de galop al onder de knie hebben :) Leuke combi zijn jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:16

Nee, ik mag helaas 6 tot 8 weken niet rijden, daar baal ik vreselijk van.
Les kan ik op dit moment niet betalen, maar ik heb wel 5 jaar 2 keer per week les gehad.
Volgende keer ga ik erg met de galop oefenen en ook ik hoop dat het dan beter gaat. :j
Dankje. :)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:25

6 tot 8 weken? Poe, dat is wel erg lang hoor! Naja, heb je wel de tijd om extra hard te gaan werken aan jullie band. Het wordt ook zomer, dus veel wandelen/longeren/vrijspringen (zoals op de avatar ;) ) dat kan natuurlijk óók allemaal :) Misschien kun je haar ook wel wat meer galopwerk laten doen, dan zal ze wat meer aan die beweging wennen en dus ook wat vaster op de hoeven gaan staan.
Sterkte met revalideren en nog veel plezier met Kimmetje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:24

wat zijn jullie een super stel! Vind jullie echt goed bij elkaar passen!!!

De achterhand gaat er al mooi onder, probeer hem daar ook te houden want af en toe laat ie m weer beetje achterwege! Maar jullie gaan dus wel vooruit!

Lekker bekkie zit er ook op!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:53

Heb je al wel eens geprobeerd om zonder zadel te rijden. Is goed voor je zit en je voelt haar bewegingen dan beter aan. Gewoon eerst stappen en dan kleine stukjes draven (als de lange weken voorbij zijn). Misschien heb je de tip al gehad, maar het is best leuk om dat af en toe te doen.