Umbra utopia (v. Kennedy) @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cavaliere

Umbra utopia (v. Kennedy) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:27

hallo :D

naar aanleiding van dit topic : [RT-HAW] Nieuwe aanwinst Umbra (v Kennedy) 19 en 21 april.
nu weer een nieuwe!

Ons niveau is op het moment nog gewoon B. We willen binnenkort gaan oefenen met de trailer, zodat we daarna ook op
wedstrijden zouden kunnen. Op het moment zijn we niet met veel dingen bezig, gewoon vooruit rijden en lekker aan de gang houden. ze bokt de laatste tijd veel, en daar gaat nu de meeste aandacht heen. het bokken is ook meteen dat waar we tegenaan lopen.

ik hoop op goed commentaar waar we weer mee aan de slag kunnen, we zijn niet van suiker dus kom maar op :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nou dat was hem weer voor vandaag:)

floorDaan

Re: Umbra utopia (v. Kennedy) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:40

Ziet er lekker uit! Ik vind dat hij lekker loopt en volgensmij zijn jullie wel klaar voor een wedstrijdje. Alleen op de laatste foto zou je achterhand er iets meer onder mogen. Succes!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:47

Ik vind je teugels af en toe wat los hangen en hij loopt vaak wat te diep,heb het idee dat ie niet erg constant is in ze aanleuning en nog erg aan het zoeken is(correct me if im wrong :Y) )

dus ik zou daar aan gaan werken door middel van veel schakelen dat ie ze achterhand er wat meer onderbrengt en wat constanter in de aanleuning word

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:06

Ik vind het er netjes uitzien. Je hebt een nette zit alleen moet je geen geld gaan zoeken op de grond. Goed vooruit kijken ookal zie ik je wel goed kijken als je wilt wenden! Verder je vuisten goed rechtop houden. Veel succes ;)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:30

Ziet er lekker ontspannen uit!! Probeer alleen wat meer voor je uit te kijken, je kijkt erg veel naar benenden waardoor je schouders ook wat naar voren vallen.

kaytjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:53

Ik vind het er ook goed uitzien! Hij volg volgens mij goed je hand! Wat meer schakelen zou hem wat meer op zijn achterhand laten lopen, bijvoorbeeld vanaf draf in eens naar het halt houden(wel op je zit). En verder wat meer contact blijven houden je teugels hangen soms los.
Succes!

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:18

Op de eerste twee foto's kruipt ze wat achter de teugel, dat kun je corrigeren door je handen te openen en direct been te geven, gas is alles! :)
Op sommige foto's loopt ze inderdaad wat diep, maar er zitten ook al hele fijne plaatjes tussen! Ik weet niet hoe oud ze is? Ik denk als je je teugels ietsje korter neemt/de aanleuning wat constanter wordt, jullie helemaal klaar zijn voor de B hoor!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:24

bedankt voor alle leuke reacties. :D

@ lysander
Umbra is dit jaar 8 geworden.

_1Guusje1_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:32

Ziet er super mooi uit :D
ik zou letten op je tenen iets meer naar binnen, op bepaalde foto's heb je ze eenbeetje naar buiten staan.
En je Handen / Armen iets losser!

Maar het ziet er echt super moo uit!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:58

Effie_lover schreef:
Ik vind het er netjes uitzien. Je hebt een nette zit alleen moet je geen geld gaan zoeken op de grond. Goed vooruit kijken ookal zie ik je wel goed kijken als je wilt wenden! Verder je vuisten goed rechtop houden. Veel succes ;)

dat geld zoeken is idd een probleem, hierdoor val ik helemaal voorover.
ik weet niet of je me echt ziet kijken tijdens het wenden :o umbra was heel vervelend, dus een stalgenoot is in de bak
gaan staan om aanwijzingen toe te roepen, ik denk dat ik naar haar kijk en luister :o

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:05

denk om je handen, en dat je teugels niet slap gaan hangen.
heb je trouwens veel geld gevonden? =p

ikduss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:20

Wat heb jij een leuk paard zeg! Je rijd hem ook erg netjes. Alleen heb je af en toe je teugels nog wat losjes hangen, en geen geld zoeken! Als je vooruit kijkt, zit je zoiezo al een stuk rechterop.
Verder vind ik het er heel erg leuk uitzien!
Met jullie gaat het zeeeker goed komen in de toekomst :D

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:44

delfa schreef:
denk om je handen, en dat je teugels niet slap gaan hangen.
heb je trouwens veel geld gevonden? =p

nee geld nog nooit gevonden, wel stukjes glas en andere rommel haha!
en de teugels, ja ik weet het.. ze worden beetje bij beetje steeds iets langer..
maar daar werken we allemaal aan natuurlijk :D

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:50

Wat mij eigelijk opviel is dat je je paard mooi aan het lopen hebt, af en toe je buitenteugel wat los hangt en dat je best scheeft (je schouders met bovenlijf gaan een andere kant op als je paard) op je paard zit.
Alleen goed bedoelt natuurlijk. voor de rest vind ik jullie een super leuke combi wat zeker straks mooie resultaten zal gaan halen

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:56

dat ik scheef zit hoor ik idd wel vaker,
ik ontlast mijn rechterenkel heel erg, met deze veer ik ook niet/minder. waardoor ik ook scheef ga zitten.

dit komt waarschijnlijk allemaal doordat ik een tijdje terug mijn enkel gebroken heb, er zijn wel stukken dat ik er bewust aan denk en dan gaat het gelijk een stuk beter, al heb ik dan na het rijden wel veel last van die enkel, maarja dat is ook te verhelpen, want door hem te ontlasten zal die ook niet aansterken.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:43

Je hebt af en toe wat waslijnen. Probeer je teugels op maat te houden en een zacht contact te houden met de paardenmond. Verder ziet het er netjes uit.

Eefje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 06:14

Probeer rechtop te blijven zitten en niet voorover te vallen. Als jij voorover zit, loopt je paard ook sneller ''voorover''

Leuk paard!

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 04:06

Probeer rechtop te blijven zitten, en soms loopt hij wel iets te diep, verder leuke foto's;)

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:11

Het ziet er netjes uit, een mooi en rustig beeld. Het lijkt me een erg fijn paard om mee te werken. De aanleuning mag nog iets constanter zijn, probeer geen boogjes in de teugels te laten vallen. :) Voor de rest gaat het helemaal goedkomen als jullie op wedstrijd zouden gaan, succes alvast!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 17:56

WildChild schreef:
Het ziet er netjes uit, een mooi en rustig beeld. Het lijkt me een erg fijn paard om mee te werken. De aanleuning mag nog iets constanter zijn, probeer geen boogjes in de teugels te laten vallen. :) Voor de rest gaat het helemaal goedkomen als jullie op wedstrijd zouden gaan, succes alvast!

ja het is een heel fijn paard om mee te werken, maar ze laat niet over zich heen lopen haha!
de aanleuning word steeds constanter, maar die dag was ze een beetje vervelend en dan is het idd al meteen een heel stuk minder.
en ja mijn teugels.. word aan gewerkt :D

WHITEFEET6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:33

met behulp van longeren dat je haar wat bovenin moet stellen met de byzetteugels, want ze loopt wat te diep en daardoor loopt ze van het achterhand af.
misschien dat je ook meer tempowisselingen moet gaan ryden, en veel galopwerk met volte sluiten en weer open zodat de achterhand wat sterker wordt ontwikkeld.
ze loopt gewoon te diep omdat ze teveel op de voorhand loopt en ik denk dat ze ook graag rond wil lopen en zelf al snel rond komt door behulp van weinig druk op de teugels daardoor verlies je het contact in de mond wat af en toe, en daarom kan je met ryden zelf met je been haar wat naar boven ryden zo dat je meer contact kryg.
het kan ook handig zyn om veel figuren te ryden, en schouderbinnewaarts als je wat verder ontwikkeld bent met je paard.
maar voor de rest zit je er netjes op en echt een leuke cominatie om naar te kyken.
je zou misschien je schouders nog wat meer naar achteren mogen doen zodat je net wat rechter op zit.
en probeer heel veel met je been te gaan ryden en zo min mogelyk met je hand, want daardoor kan ze ook gaan bokken dat ze het niet fyn vind, en als ze gaat bokken geef dan gewoon been na want dat mag ze absoluut niet doen en als ze terug komt schop der dan goed vooruit ook al galloppeerd ze aan dan maar in de galop ze moet vooruit blyven lopen.
of misschien dat ze last heeft van de rug, dat ze pyn heeft, dat je der moet na laten kyken door een kraker dit allemaal ik wel posetief bedoelt.
heel veel succes er mee, en hoop dat je hier wat aan hebt.
ik hoop je snel te zien op de wedstryden gaat helemaal goedkomen.

liefs,

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:38

leuk beestje,
overigens vind ik dat je je paard te lang berijd, daar bedoel ik mee dat je de teugels wel wat korter mag pakken en zelf meer naar achteren zitten, dan geeft het al een veel fijner en sportiever beeld en bovendien kijk vooruit!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:43

Wat mij gelijk ook opvalt, is dat ik hem ontzettend lekker vind lopen. Ziet er ontspannen uit. Vind jullie zeker klaar voor een wedstrijd.

commentaar is al gegeven, dus dat hoef ik niet te herhalen ;)

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:47

Het ziet er echt goed uit, ontspannen en hij loopt wel goed aan de teugel. Alleen vind ik wel dat je op sommige foto's wat naar voren valt en de teugels wat lang zijn
Verder prima

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:13

je zit vrijwel in elke gang te ver naar voren gebogen, verder ziet het er echt heel mooi uit. lief paard, blijf aan je zit werken ;)