Merrie, ca. 1.61m en in april '09 4 jaar geworden. Vorig jaar onverwachts veulentje gehad (drachtig geworden bij vorige eigenaar/handelaar) en nu pas 'paard' aan het worden.
Eind vorig jaar zadelmak gemaakt en rij nu ca. 2x per week serieus en 1x per week rustiger lager ingesteld.
Onze wedstrijdresulaten tot nu toe
: 18-01: 207 & 209 met 2x 1e prijs
25-02: 4 winstpunten (pnt. vergeten) met 8e en 3e prijs
08-02: 209 & 212 met 2x 1e prijs
Toen maar L1 gaan starten, want we hadden wel errûg hoge punten:
08-03: 194 & 191 met 1e en 3e prijs
15-03: 197 & 201 met 4e en 2e prijs
29-03: 202 & 205 met 2x 1e prijs
En toen waren we L1+10
en kwamen we erachter dat we pas per 1 april L1 hadden mogen starten.... Dus nu rij ik nog 4 selectiewedstrijden t/m juni '09 en gaan we daarna tot en met april 2010 doen over de klasse L2
Apple-tje haar probleem is dat ze nog meer op haarzelf moet gaan lopen. Ze wil graag op de voorhand vallen en laag in de hals. We zijn nu bezig haar 'klein' te rijden (ze heeft nogal de neiging haar voorbeen gebruik nu nog onnodig te vergroten) en van achteren te wat activeren, zonder dat ze zwaar in de hand wordt van voor. Misschien dat mensen nog meer tips/oefeningen hebben om dit zonder het al te zwaar te maken op te lossen?
Ze houdt ook graag haar kaaklijn wat vast. Hiervoor doe ik aan stelling wisselen en afwisselend laag rijden, maar verder niets extra's.

Haar wedstrijddebuut in januari; moet opletten dat ik haar niet 'op til'.

Het hierboven bedoelde voorbeengebruik.

2e wedstrijdje; mn handen al beter, als iets losser in de kaak, nu ik nog naar voren kijken....
Tijdens onze 1e springles...
Wat een verschil al he? Dit is eind april.

We springen vooral voor de afwisseling, maar het is wel goed voor haar om op deze manier kracht op te bouwen van achteren.
En dan plekje voor Savannah, we zijn nu M1+10. Niet de makkelijkste, maar we hopen deze zomer M2 te gaan starten. Op concours kropt graag op, stuiteren/steigeren, vaak te onrustig in haar hoofd, afwezig/ onbereikbaar dan voor mij (in haarzelf gekeerd)... Laatste concours ging super, pas op het einde van de 2 proeven kwam de stress eruit door bij het afgroeten omhoog te komen...
Voor ons een overwinning... Mijn doel is Z1 en dan af te wachten of ze dan beter in haar 'element is' of het zo blijft. Thuis rijden we namelijk al appuyementen, wissels en ze is zo heerlijk flexibel in dr lijf voor de wat moeilijkere oefeningen.

Terugrijden.

Verruimen.
Alle commentaar is welkom!