Peet @ wedstrijd in Didam (L1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Peet @ wedstrijd in Didam (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 09:24

Gisteren had ik wedstrijd in Didam. Ik heb (tot vorige week) sinds november niet meer gestart. Paard even de ruimte gegeven om op te knappen (van stal gewisseld, wormen ed.) Dus hij heeft 3 maanden op de wei gelopen (doet ie normaal ook, maar nu zonder te rijden en zo ;) )

Nou sinds 2 maanden weer rustig aan opgepakt, goed les erbij. Vorige week eerste concours weer gehad, had 178 en 185 punten. Nou reed ik voor die stop niet zulke beste punten omdat (achteraf gezien) het rijden nergens op leek. Met nieuwe instructrise(s ;)) druk aan het werk, en ik merk idd dat hij veel makkelijker loopt. Reed eerst teveel met hand, waardoor impuls ernstig zoek was en hij ging koppeltje duikelen. Het is er min of meer uit (bij mij dus), maar het blijft lastig.

Gisteren weer in Didam gereden. Een heleboel fans, vond het echt heel lief :) Paar vriendinnen (één met aanhang die deze foto's grootendeels heeft gemaakt!), en m'n vriendje, een collega. Allebei m'n ouders. M'n stalgenoten en ook nog eens m'n instructrise. Vond het zo tof. Was alleen daarom al blij hihi.

Losrijden ging oké. Hij was een klein tikkeltje loerderig en had een kriebel in z'n keel, waardoor hij af en toe een hoest uitperste (waardoor ik min of meer werd gelanceerd ;) ). Proeven gingen ook niet slecht, zaten wel een paar kleine foutjes in, maar die houd je toch. Eerste proef had ik 181 punten, en de tweede 187 punten en had ik een 4e plek! Dat had ik allemaal nooit zien aankomen een paar maanden geleden :)

Waar ik op moet letten, is dat ik m'n hakken uitdruk en m'n handen rechtop houdt. Af en toe vergeet ik dat wel eens.

Nu de foto's, gemaakt door 't vriendje van een goede vriendin!

Afbeelding

Teugels op maat maken om te gassen :Y)

Afbeelding

Losrijden

Afbeelding

Stukje doorzitten, hakken Kim!

Afbeelding

Zn hoestje :+

Afbeelding

Hij duikelt een beetje... }:0
(waars door mijn binnenhand, ehhh...)

Afbeelding

Galopje links

Afbeelding

Braaaaf paard :(:)

Afbeelding

"Ik weet niet of jij ook hebt gezien dat daar iets heel engs ligt..."

Afbeelding

Jaja, hij doet 't wel goed. Nu even rechtdoor kijken :+

Afbeelding

Galopski rechts.

Afbeelding

We beginnen voor een 10... ;)

Afbeelding

En eindigen voor een 1... :7 Vandaar die 5 :+
Doet ie wel vaker als hij opeens iets ziet.
Iemand daar tips voor???

Afbeelding

Galopski links :Y)

Afbeelding

Sexy peerd!

Tips zijn welkom, mits onderbouwd :7

MaaikeMo

Re: Peet @ wedstrijd in Didam (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:35

Ziet er netjes uit! gefeliciteerd met je punten en je prijs :)
Heb weinig commentaar, behalve dat je je handen rechtop moet houden :)

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:55

Ik vind het leuke foto's. Heel mooi paard, en je rijdt hem vriendelijk. Soms duikt hij inderdaad wat weg, maar op andere foto's ziet de aanleuning er wel heel goed uit. Zoals je zelf al zei goed je hakken uitdrukken, je been lang maken en je voeten evenwijdig houden met je paard (gemakkelijk he om het zo te typen...)

Nog 1 kleine opmerking: zijn bit lijkt me iets te groot. Op de eerste foto is het al goed te zien, maar ook op een aantal rijfoto's zie ik het te ver uit zijn mond steken.

Oh, en als allerlaatste: je ziet er zo gelukkig uit! Steeds dat lachje op je mond. Houden zo! :)
Veel succes nog deze zomer!

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:57

Ziet er erg netjes uit!
Gefeliciteerd met je winstpunten en prijs!
Vind het erg goed van je dat je hem toen op rust hebt gezet, zo zie je dat dat super heeft geholpen.
Let goed op je handen, en je zit ook vaak met je spoor in hem te prikken ;) , ook mag je zelf ietsjes meer achterover zitten. :)
Veel succes met hem verder! Maar volgens mij gaat dat wel helemaal goed komen!
Vind je paardje trouwens heel gaaf! :~

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:01

Ziet er netjes uit! Heb alleen wel t idee dat je hem veel meer moet gaan rechtstellen want zie hem constant gebogen zijn in zn rug ook op de wat rechtere lijnen ;)

xEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:11

Goed van je punten zeg!:) Het is een leuk paard maar met het halsstrekken moet je proberen niet je teugels los te gooien. Je moet je buitenteugel er iets meer aanhouden zodat als hij omhoog komt je een ophouding kan maken om te proberen hem weer ronder te krijgen. Je kan beter iets kortere teugels en je handen erg naar voren doen zodat je altijd nog iets met de teugels kan.

Verder vind ik wel dat je het paard z'n hals wat moet verlengen. Ik vind het er allemaal een beetje opkropperig uitzien. Terwijl de L1 juist is voor het ontspannen lopende paard wat niet helemaal perfect rond hoeft, Misschien was je daar al mee bezig maar ik zou het nog even oefenen voor dat je hem helemaal rond en te diep gaat rijden.

En de galop moet ook nog aangewerkt worden. Als dat allemaal goed gaat ga je zeker hoge punten rijden met zo'n knap paard!:)

Succes!:)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 10:36

@ dekloktikt, ik rij ontzettend veel voltes en nu je het zegt, met losrijden en in de proef, erg weinig rechte lijnen. Ben wel benieuwd naar welke foto je bedoeld, dan kan ik daar eens op gaan letten!

@ xEva; ik was (usually) geneigd om de teugels flink kort te pakken (ook met de gelop) waardoor hij in de galop niet altijd zn passen afmaakte. Daarom laat ik hem in de galop was losser, dat ie op eigen pootjes loopt. In de proef had ik idd de teugels iets korter. Maar naar verhouding niet het idee dat ie opgekropt loopt. Zou je hem nog langer willen zien? Bij welke foto bijv?

Bedankt voor de leuke reacties :)

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:11

Vind je een knapperd :D Peet loopt echt al zooooo veel beter dan de laatste keer dat ik jullie heb zien rijden.

De punten waar je op moet letten geef je zelf inderdaad al aan. Je mag er wat trotser op gaan zitten he :+

Gaat goed komen met jullie!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:17

Ik vind dat je keurig rijdt voor L1. Het ziet er heel vriendelijk en ontspannen uit. Eerder werd gezegd dat er meer lengte in de hals moet komen, daar ben ik het niet mee eens, gewoon laten zoals het nu is.
Je duimen mogen wel iets meer het hoogste punt zijn, verder heb ik niet veel aan te merken op de oefeningen.

Voor het halsstrekken denk ik dat dat een kwestie was van contact met de mond verliezen. Ik had ook altijd met halsstrekken dat zodra ik per ongeluk even iets minder contact had (zak maar met je hoofd paard, nog meer nog meer) dat hij dan dacht: heee lossere teugel even om me heen kijken. Probeer hem dus echt actief naar beneden te blijven rijden, maar op concours is het toch altijd een beetje anders dan thuis, dus het zal op de wedstrijden zelf beter moeten worden. Denk ik :)

Het ziet er netjes uit, succes met je volgende wedstrijden

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:33

Fijn om te zien dat jullie weer met (grote) stappen vooruit gaan :D
Met het halsstrekken; kan je beter je armen iets naar voren brengen en je teugels iets korter pakken.
Staat misschien minder netjes, maar dan heb je net iets meer aan de voorkant wanneer hij z'n hoofd eruit steekt.
Verder is het dan heel belangrijk dat je hem helemaal met je zit blijft begeleiden. Laat 'm goed om je binnenbeen heenbuigen,
en bepaal met je zit het tempo, zodat hij duidelijk op jou blijft letten. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar zo loste ik het op met Baileys. :+

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:41

heey!
supercool paard! het ziet er echt mooi uit. alleen op sommige foto's moet je jouw kin iets meer omhoog doen, want dan kijk je naar beneden. maar verder is het echt netjes!
veel suc6 nog verder!

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:45

supermooi paard heb je!
met halsstrekken is het misschien beter om je teugel niet los te gooien maar je handen naar voren te schuifen zodat hij al iets gaat zakken en dan daarna meer teugel ruimte te geven ( zo blijf je druk op je teugel houden en kan hij minder makkelijk op het eind omhoog komen met zijn hoofd), hij moet namelijk jouw hand volgen met het halsstrekken.

gefeliciteerd met je punten en je prijs.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 11:48

Bedankt voor de leuke reacties!

Met halsstrekken geef ik hem steeds een beetje, zoals je op de 1e foto ziet. Er is nog contact. Maar hij maakt z'n hals zolang dat als hij hem omhoog doet, contact volledig pleite is :')

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:50

Zeer leuk beestje zeg.!

Let alleen beetje op je Beenhouding & Probeer hem iets minder te laten Duiken!!

Heel veel Suc6! :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:03

Mik_ schreef:
Bedankt voor de leuke reacties!

Met halsstrekken geef ik hem steeds een beetje, zoals je op de 1e foto ziet. Er is nog contact. Maar hij maakt z'n hals zolang dat als hij hem omhoog doet, contact volledig pleite is :')

Drijf je hem dan ook steeds iets bij, of niet? Want toen Baileys dat steeds deed, bleef ik tussendoor iets drijven, en écht veel met m'n zit doen. Dat hielp toen wel heel veel.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 12:07

Ik heb zelfs bijna niks vast. Alles met m'n been en zit. Maar als hij toch iets ziet :') Hij blijft ook in de goede richting lopen en zo, en goed tempo. Alleen z'n hoofd gaat omhoog... :+

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 09:02

Ook bedankt voor verschillende pb's ;) !

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:48

Knappe Peet :+:
Ik blijf hem geweldig vinden, echt waar!
Gefeliciteerd met de winstpunten, echt goed van jullie!
Jullie zijn ook duidelijk erg vooruit gegaan samen en Peet ziet er ook goed uit zeg!
Ik weet wel zeker, jullie komen er wel samen!

Hannaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:41

Inderdaad je handen en je hakken, maar verder vind ik het er erg vriendelijk en ontspannen uitzien. En ik vind het echt een ontzettend knap paard :P

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:47

Hee, ziet er opzich wel goed uti.. maar is dit bij het hoge end???
vind het een leuke beestje!!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:33

Oehlala ik ben verliefd! :D

hihi, superknappe pony! Gefeliciteerd, ziet er heel mooi uit.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 09:13

Pony ;) Hij is 1.64 :o Maar iig hartstikke bedankt!

@ Ryanne_; ja dit is bij het Hoge End :j
@ Hannaha; thanks :D
@ Astor; dankje wel :o Jij inmiddels een paard gevonden of blijf je op schimmeltje rijden :) ?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 09:34

Geen dank, ben stiekum nog steeds wel een beetje verliefd op hem.
Maar echt super dat je hem hebt gehouden! Ik rijd inderdaad nog steeds dat schimmeltje.
Gaat allemaal prima en na mijn studie hoop ik mijn eigen paard te kopen.
Lief dat je het vraagt :)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:35

Oh hahahaha sorry :o

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:43

Dank je wel!