Ayla rijd en verzorg ik nu langer dan een jaar, en ik ben nog steeds erg blij met haar.
Het niveau dat we samen rijden is toch wel B. We rijden nog geen wedstrijden samen maar misschien in de toekomst wel.
Vandaag heeft de eigenaresse van Ayla mij een soort van les gegeven en tips gegeven om het rijden te verbeteren.
Problemen waar ik tegen aan loop met Ayla is dat ze veel energie heeft en daardoor op het begin wat lastig kan zijn.
Ze wilt dan niet constant lopen in haar tempo en ook niet met de nagevelijkheid. Ze stak ook regelmatig haar hoofd in de lucht.
Terwijl ik nauwelijk in haar mond zat. En ik ben eigenlijk net wat te lief voor haar. En daar moet ik ook aan werken.
Vandaag was ze dus erg vervelend vooral op het begin, maar dit komt waarschijnlijk door de hoeveelheid energie.
Ze had de dag ervoor namelijk niet gelopen. Maar volgende keer longeer ik haar even voor het rijden zodat de frisheid er af is.
De eigenaresse heeft me goed geholpen en uiteindelijk had ik Ayla toch lekker aan het lopen. En ze stak daarna ook haar hoofd niet meer in de lucht.
En ze liep aan het einde eindelijk lekker ontspannen en haar tempo en nagevelijkheid waren veel beter. Dus ben toch met een goed gevoel afgestapt.
(p.s ik had geen zin meer om nog haar twee achter benen te bandageren
)Punten waar ik zelf op moet letten zijn:
Rechtop zitten en schouders naar achter. Dit is iets waar ik erg op moet letten en waar ik ook zeker aan werk.
Tenen naar binnen
Vooruit blijven kijken
Handen dragen en dichter bij elkaar

Nog erg gespannen en ik moet zelf rechterop zitten.

Hier begon ze een beetje te ontspannen maar helaas wel op de voorhand.

Een galopje om de energie eruit te rijden. Ze valt hier wel uit elkaar.

Een gespannen gebroken lijntje.

Even wat uitschuiven.

Ben best trots op dit plaatje! Alleen misschien net iets te diep.

Uiteindelijk liep ze best lekker ontspannen.

Toen nog even lekker buiten uitgestapt.

Groetjes Melissa & Ayla.
Die laatste foto is ook echt prachtig, echt het uitvergroten waard!
Staat jullie super goed!
En leuk dat myra je een lesje heeft gegeven!