Cherokee's debuut op bokt @ dressuur work(B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

whiehiej

Cherokee's debuut op bokt @ dressuur work(B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:05

Dit is dus het debuut van Cherokee een merrie van 15 jaar, allereerst wat achtergrond informatie, ik rij cherokee nu sinds september en over een maandje zal het mijn eigen pony worden(koopcontract).We rijden B niveau. We zijn eerst vooral met de basis bezig gegaan, dus veel overgangen en dergelijke. Nu zijn we bezig met meer stelling vragen, wijken en nog steeds ook met de basis.

Problemen waar we tegen aanlopen zijn, de linker galop waar ze compleet op de voorhand valt en zeer moeilijk ontspannen te rijden is (tips??) de galop foto's tonen dus ook geen mooi plaatje... Verder is een probleem de stelling op de linkerhand.
Met mijn eigen houding heb ik problemen met mijn armen, steek ze vaak naar voren en kapstoktenen, een holle rug is ook een probleem (tips??)

ps. zie dat de foto's maar van 1 hand zijn maar heb natuurlijk ook op de andere hand gereden. En het was de tweede keer dat ik met mijn nieuwe stijve petrie's heb gereden :P

Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal hier de foto's!

cherokee voor het rijden(had het mooiste halster uit de kast gepakt haha
1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

Hier zijn onze staartjes hetzelfde :D
4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

inzet wijken, benen lijden een eigen leven :+
7 Afbeelding

poging tot wijken, pianohandjes
8 Afbeelding

9 Afbeelding

blijven oefenen :o
10 Afbeelding

11 Afbeelding

vreselijk beeld, tips??
12 Afbeelding

brave pony!
13 Afbeelding

en lekker rollen :Y)
14 Afbeelding

reacties en tips zijn zeer welkom ;)

Snoevie

Re: Cherokee's debuut op bokt @ dressuur work(B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:41

leuk dier :)

de foto's geven een wat onrustig beeld,vooral van je benen.
wellicht dat je dan beter je sporen af kan laten,tot je dat wat meer onder controle hebt?
de achterhand mag ook iets meer mee,probeer veel overgangen en tempowisselingen te rijden,dat maakt de achterhand sterk!

succes!

whiehiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 22:03

bedankt voor je reactie, het kan inderdaad kloppen dat mijn benen onrustig zijn komt mede omdat cherokee ontzettend sloom is. Maar je hebt inderdaad gelijk meer overgangen e.d

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:21

Je pony valt een beetje uit elkaar. Probeer veel (schijn)overgangen en tempowisselingen te rijden, zodat de achterhand er meer onder treedt. :)
Begin met een goede basis, en ga dan pas verder :j

Wat je houding betreft mag je wat meer rechtop zitten, soms zit je wat ver naar achteren. Ook zou je je beugels best een gat of 2 langer mogen doen ;)

Leuk beestje in ieder geval, jullie zijn een leuke combi :D heel veel succes met 'm :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:26

haha dat comentaar bij foto 4! :')
je zit nogal vaak naar achter en probeer in galop je armen langs je elleboog te houden ;)
moet wel zeggen dat je een lekker paard onder je kont heb zeg! :~

whiehiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 22:30

bedankt voor jullie reacties, @Claudienee wat betreft de beugelmaat dit klopt idd maar omdat mijn laarzen net nieuw zijn is het nog moeilijk om mijn hakken goed uit te drukken en als je dan met lange beugels rijdt wordt het wel erg lastig, maar zal het gaan oefenen. Maar bedankt voor de tips over de schijnovergangen en tempowisselingen.

@lovey_ou het klopt inderdaad van die ellebogen en het naar achter zitten, maar met mijn armen doe ik omdat ik haar als het ware meer lucht wil geven en als ik mijn armen langs mijn lichaam hou dan worden me teugels wel erg lang, heb je daar misschien een tip voor?

Bedankt voor de complimentjes over cherokee, ik ben erg blij met mijn mooie meisje :o

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:50

Mag je ook zijn hoor :D
Enne, ik weet hoe moeilijk het is om te rijden met langere beugels :j Heb zelf ook altijd dat voor mijn gevoel de maat goed is, maar als ik dan in de spiegel kijk ze dik 2 gaten langer moeten.. Als tip kan ik geven; langzaam opbouwen ;) Steeds ietsjes langer :)

whiehiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 22:53

ja precies, voor de rechtere zit kan het ook wel stuk makkelijker zijn om de beugels wat langer te doen zal morgen elk geval beginnen met 1 gaatje langer. bedankt voor de tip

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:13

Hé, dat is bij Reemst! ;)

Jammer dat de foto's niet heel goed zijn dus niet zo goed kan zien.
Ik zou inderdaad je beugels langer doen!

marieke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:25

heey
probeer bij het wijken ook, hoe moeilijk het ook is
je hakken uit te drukken en je knieën niet op te trekken. Het is heel moeilijk (spreek uit ervaring) maar het werkt wel
succes ermee!

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:35

Hey komt deze pony bij manege Marcroix in Amersfoort vandaan? Daar was ze dan van Caroline geloof ik, klopt dat?

Rijtechnisch: Je hebt haar lekker aan het lopen, maar als het dezelfde pony is als ik voor ogen heb, is het ook een hele fijne pony! Probeer zelf wat rustiger in je zit te zijn

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:38

Ziet er best netjes uit alleen je teugels hangen in een boogje dat kan ook moment opname zijn .
Ik heb vroeger toen cherokee nog op de manege stond lang geleden heb ik er ook nog op gereden in de les :P leuke pony is het :D

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:31

Is dat de oude pony van Iris? en nikki enzo??
mail maaaar. :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:12

Hahahaha ja het is idd cherokee van Caroline, Iris en Robin maar ze wordt nu van Iris (andere iris, deze iris dus ;))

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:13

Oja Renske, ben jij niet die renske die altijd op winnetou reed?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:20

Ik vind je beugels nogal kort en je zou je armen ook wat meer mogen buigen ;) Foto acht vind ik de minste foto die er tussen staat, je hebt je handen [voor het zicht?] erg naar je toe getrokken, je hebt dan namelijk geen ruimte meer tussen jou en je handen/de mond van het paard. ;) Je zit ook wat achterover, al verbetert dat wel :)

Ik denk dat met les enzo alles wel beter wordt :) Succes! :)

whiehiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:25

super bedankt allemaal voor de reacties, ben er erg blij mee, al het rijtechnisch commentaar klopt idd, dit zijn ook punten waar ik aan werk. Ik heb les van Mark (oude eigenaar van Marcroix) Cherokee is idd van de familie jansen en over een maandje is ze van mij. Na marcroix heeft ze veel last van een peesblessure gehad, en nu loopt ze gelukkig weer lekker soepel.

edit: ze staat inderdaad nu nog bij Reems

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:55

MaartPaard schreef:
Oja Renske, ben jij niet die renske die altijd op winnetou reed?

Nee ik reed zo'n 7 jaar geleden bij Marcroix, ik reed heel vaak op Skip, Cayenne en Cherokee en bij de paarden op Manneke maar die is overleden.

On topic: cherokee kantelt haar hoofdje af en toe, dus misschien iets rustiger met de handen :) Verder ziet het er echt leuk uit! Leuk om te zien dat ze een goed huis heeft!

LoesNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:40

als je met sporen rijdt, denk dan vooral aan dat je tenen niet naar buiten gaan. anders drijf je atomatisch met je sporen

RobinJansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:17

Heey iris
leuke foto's!!!!
wat een mooie pony is het toch ook & een hele fijne pony idd!
Je mag echt heel blij zijn met haar

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:10

Onwijs leuke beesie! Watvoor "merk"?
Ik zie bij je wijkfoto's dat je je binnenhand naar achteren haalt en je buitenhand minder contact heeft. Je moet juist "ophoudingen" maken met je buitenteugel en je binnenteugel iets minder gebruiken, anders loopt je paard over zijn buitenschouder weg.
Zie het niet als kritiek he?!
En ik las dat je last had van een holle rug? Misschien je bekken iets meer naar voren kantelen. Daarvoor kan (of moet eigenlijk) je je buikspieren gebruiken.
Maar als nog echt een stoere merrie heb je!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:16

Wat een leukerd zeg!

Je moet wel opletten dat je niet achterover gaat hangen, op foto 2 lijkt het net of je je paardje echt heel erg in d'r mond hangt en dat lijkt me niet erg fijn voor haar.

Succes!

whiehiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 23:32

heel erg bedankt voor de reacties,
@sanne_relax Erg bedankt voor je compliment.IK heb werkelijk geen idee wat het is voor ras, het is een kruising maar waar tussen geen idee? weet jij iets? Bedankt voor de goede tips over het wijken:D

@Kruimellover, Bedankt je hebt gelijk wat betreft het achterover hangen, komt onder andere door mijn houding(holle rug) ik werk eraan!

anGelaa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:25

kruimellover schreef:
Wat een leukerd zeg!

Je moet wel opletten dat je niet achterover gaat hangen, op foto 2 lijkt het net of je je paardje echt heel erg in d'r mond hangt en dat lijkt me niet erg fijn voor haar.

Succes!

Helemaal mee eens!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:28

jeetje wat zit jij kort met je beugels! Als je die al gaatje of 2 langer maakt is t beeld al heel anders. Je zit eigenlijk keurig netjes rechtop en ik denk dat als jullie samen lekker gaan lessen dat je volgend jaar hele andere foto's op bokt kunt zetten. Dus beigels langer en lekker samen oefenen dan komen jullie er wel. leuke pony is t hoor!