titel zegt het al,..brand los geef je mening!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En zo zijn er talloze voorbeelden van onkundige ruiters die hulpmiddelen inzetten om eigen gebreken te compenseren. Maar als je er mee om kan gaan, waarom niet? Ik hou er persoonlijk niet zo van, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen waarbij het wel handig/noodzakelijk is.

Yamcha schreef:Nou, dat vind ik écht kort door de bocht........ dat is echt maar net hoe de ruiter ermee omgaat.
Iedere teugelhulp werkt ook achterwaarts in, maar als de ruiter de handen stil kan houden, en op een licht contact kan rijden, lijkt me niets mis met teugels
Je kunt met de teugels de positie van de schouder bepalen, niet de hoofd/hals houding! Woodstock schreef:Yamcha schreef:Nou, dat vind ik écht kort door de bocht........ dat is echt maar net hoe de ruiter ermee omgaat.
Iedere teugelhulp werkt ook achterwaarts in, maar als de ruiter de handen stil kan houden, en op een licht contact kan rijden, lijkt me niets mis met teugels
Dan gebruik je de teugels niet waarvoor ze bedoelt zijnJe kunt met de teugels de positie van de schouder bepalen, niet de hoofd/hals houding!
Woodstock schreef:Yamcha schreef:Nou, dat vind ik écht kort door de bocht........ dat is echt maar net hoe de ruiter ermee omgaat.
Dan gebruik je de teugels niet waarvoor ze bedoelt zijnJe kunt met de teugels de positie van de schouder bepalen, niet de hoofd/hals houding!

Spijtig genoeg weten weinig mensen hoe ze juist te gebruiken, en hangen ze er te pas en onpas aan, om hun eigen onkunde te maskeren. Maar soms heb je geen andere mogelijkheid. Ik vind dat men ze moet gebruiken om het paard te helpen te begrijpen dat een andere manier van lopen soms beter is.